[Ogólne] dodatkowe ogrzewanie na zime

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam,
moje auto wolno się nagrzewa (diesel) i ostatnio zauważyłem coś takiego: LINK

uzywał ktoś takich wynalazków ? jak to się sprawuje ?


w megane II miałem fabrycznie grzałki w układzie nawiewów i pomyślałem żeby teraz też skorzystać z takiego rozwiązania jednak nie udało mi się znaleźć takowych aby je zamontować w obecnym aucie (alfa 147)


[ wiadomość edytowana przez: thomas77 dnia 2012-10-31 21:22:38 ]
[ powód edycji: poprawa tytułu ]
  
 
masz dostęp do gniazdka?
Kupujesz grzałkę ukł. chłodzenia(200zł) i czasowy włącznik prądu, stawiasz auto koło gniazdka, nastawiasz na noc z czasowym włącznikiem a układ sam ci się nagrzeje.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
w garażu ok, ale pod firmą na parkingu już to rozwiązanie odpada
  
 
Kwestia tego ile Twój aku jest w stanie wytrzymać bo takie sprzęty pożerają raczej sporo prądu
  
 
mi to jest potzrebne na max 5-10min i to podczas jazdy czyli na odpalonym silniku, chce zrobic na jakimś przekaźniku zeby po właczeniu działało max 10min

bardziej mnie interesuje wydajność, i czy hałasuje, ja to myślałem umieścić na dywaniku, gdzieś przy podłodze
  
 
a ja też szukam takiej farelki ale z ustawianym czasem włączenia..

chciałem na zime wrzucić sobie drugi aku do bagaznika i zapiąc taka farelkę zeby sama sie z rana wlaczala..
  
 
lepsze ale droższe jest ogrzewanie postojowe, można wykorzystać poprzez podłączenie do bloku lub do miski olejowej grzałki tak jak miało to zastosowanie w starych mercedesach czy volvo ale zapewne w innych autach.
Kiedyś pytałem takie cuda podane w linku i wiele osób na forum wybiło mi to z głowy.
Szwagier taką grzałkę zamontował do ursusa i sprawdza się dobrze.
Ogrzany silnik mimo że w środku auta mróz daje szybkie ogrzewanie w kilka chwil. W końcu silnik już ciepły.


-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach

[ wiadomość edytowana przez: Kleszczak dnia 2012-10-31 13:20:47 ]
  
 
Lepszym pomysłem jest zainstalowanie grzanych stołków

Inna sprawa, że szukałbym najpierw rozwiązania problemu z długo nagrzewającym się silnikiem, bo po 2-3km już powinno lecieć ciepłe powietrze z kratek...
  
 
Cytat:
2012-10-31 13:29:27, Pele19m pisze:
Lepszym pomysłem jest zainstalowanie grzanych stołków Inna sprawa, że szukałbym najpierw rozwiązania problemu z długo nagrzewającym się silnikiem, bo po 2-3km już powinno lecieć ciepłe powietrze z kratek...



no niby leci ale gorace dopiero po 15-20km
  
 
z wszystkich aut jakie miałem to escort zawsze miał najlepsze ogrzewanie. Cabrio to już całkiem pokonało inne escorty.


-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
Kleszczak - to dobre ogrzewanie jest skutkiem małej sprawności silnika

Mam w domu Lybre z jtd i wydaje mi się, że dość szybko łapie temperaturę - mogę Ci to jutro sprawdzić dokładnie, ale 15km to stanowczo za dużo moim zdaniem. Sprawa jest o tyle paradoksalna, że diesla nie powinno się kręcić zimnego, a to powoduje że dłużej się grzeje ...
  
 
to wiem,
myślałem ze cos z termostatem, ale dzis jak jest +5 to moment i jest 90st na wskaźniku, a w poniedzialek przy -4st to po 15km mialem 80st
  
 
15 to za dużo, mam reno clio 1.4 i tam nie udało mi się ogrzać dobrze silnika różnymi sposobami, może i nagrzewnica już stara ale temp. nie wskazuje wysokiej w zimie, zasłanianie chłodnicy, nowy termostat, czujnik tem. nic nie dało. pokonanie 15km i silnik ciepły, nie gorący.
Vw polo 1.9d, kolejny na podwórku. ogrzewanie o wiele szybsze, temp. pokazuje 90 C już po kilku km.
Ford escort - temp wysoka już po 2 km.
Wszystkie trzy auta odpalam rano w tym samym czasie, wszystkie chodzą kilka minut i w drogę.


-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
No to może być termostat, bo niekoniecznie jest całkiem zepsuty, a powiedzmy przepuszcza trochę za dużo i już. Możesz sprawdzić to np. tak: zagrzej go troche (poniżej 70st.) i sprawdź czy wąż który idzie od termostatu do chłodnicy jest ciepły (sprawdzasz jak najbliżej chłodnicy, nawet chłodnice możesz sprawdzić). Wąż powinien być zimny - może być belikatnie ciepły przy samym termostacie, ale przy chłodnicy już nie.
  
 
moim zdaniem lepiej założyć WEBASTO 5 min i woda cieplutka, co za tym idzie i silnik łatwiej zapala i od razu leci ciepłe powietrze nadmuchem
  
 
Ktos chce tymi wynalazkami pożar w aucie stworzyć? To idealne do tego. Ogrzewacz za 30zł