Tylne hamulce nierowno biora, pomocy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Auto oblewa przeglad na zbyt duzej roznicy w sile hamowania tylnych kol, roznica ponad 30% , lewe kolo ma wieksza skutecznosc hamowania a prawe slabsza.

L 1.9KN P 1.3KN 33% roznicy

Nie jestem pewny ktory zacisk jest problemem.

Klocki sa dobre, prowadnice nasmarowane i chodza gladko

Obejzalem tloczki, wysuwalem i wciskalem pare razy.

Lewy tloczek chodzil ciezko, wyczyscilem i potem pare razy wyciskalem i wciskalem , i zaczal pracowac sporo lzej ( ale nie az tak lekko jak prawy )

Prawy tloczek chodzi strasznie lekko, jak noz w maslo

Myslac, ze rozwiazalem problem pojechalem na przeglad i znowu oblal na ponad 30% roznicy


Ewidentnie jest roznica w pracy obu zaciskow , tylko ktory jest zly ? prosze o pomoc

auto to corolla levin ale hamulce tylne blizniacze do corolli e11
  
 
Nieno rozwaliles mnie tym pytaniem ...oczywiscie ze ten jest zly ktory slabiej hamuje.
Nie jestem co prawda bieglym w sprawach hamulcow , ale wazne aby tloczki i prowadnice chodzily gladko a jezeli sa to hamulce tylne to dochodzi jeszcze poprawne ustawienie samoregulatorow hamulca recznego jezeli te same elementy cierne -klocki czy szczeki realizuja hamulec roboczy i reczny.
Jezeli mechanicznie jest ok a jest roznica to moze byc popekany przewod gietki wewnatrz lub niedroznosc np w korektorze sily hamowania lub w modulatorze ABS zalezy od konstrukcji ukladu.
O szczegoly zapytaj SYDa ma to w malym palcu co w kazdym modelu moze byc nie tak.
  
 
Cytat:
2012-10-07 19:44:50, Bigelektron pisze:
Nieno rozwaliles mnie tym pytaniem ...oczywiscie ze ten jest zly ktory slabiej hamuje. Nie jestem co prawda bieglym w sprawach hamulcow , ale wazne aby tloczki i prowadnice chodzily gladko a jezeli sa to hamulce tylne to dochodzi jeszcze poprawne ustawienie samoregulatorow hamulca recznego jezeli te same elementy cierne -klocki czy szczeki realizuja hamulec roboczy i reczny. Jezeli mechanicznie jest ok a jest roznica to moze byc popekany przewod gietki wewnatrz lub niedroznosc np w korektorze sily hamowania lub w modulatorze ABS zalezy od konstrukcji ukladu. O szczegoly zapytaj SYDa ma to w malym palcu co w kazdym modelu moze byc nie tak.



Haha , poprostu gubie sie juz w tym , pytam roznych ludzi i slysze rozne teorie

Posiadam historie przegladow tego samochodu od 2006 roku i z kazdym rokiem PRAWY TYL hamowal gorzej i teraz roznica zrobila sie spora.

Co mnie gryzie, ze ten tloczek prawego zacisku tak strasznie lekko wciska sie. Podejrzanych mam dwoch , albo zacisk albo regulator ? nie wiem na ktore bardziej stawiac. Wyciekow z zacisku brak.

Reczny lapie dosc rowno na oba kola

Zamierzam rozebrac ten prawy zacisk , i moze poszukac uzywanego.

  
 
opisz auto,czy ma abs,jakie są tylne hamulce ,tarczowe,tarczowo-bębnowe czy bębnowe,ogólnie napisz coś więcej o aucie,możesz nawet podrzucić vin,będziemy myśleć.


podejrzewam że możesz mieć uszkodzony zawór proporcjonalny który umieszczony jest na ścianie grodziowej,ja bym zrobił tak-(teraz wiemy że lewa strona jest mocniejsza) ,bierzesz i przekładasz przewody hamulcowe tylne na tym zaworze proporcjonalnym i jedziesz na rolki,jeśli jest zmiana to znaczy że zawór (lub coś przed,zależy czy jest abs czy nie) a jeśli nie ma zmiany to znaczy że za zaworem,ale zaczął bym od tego.

[ wiadomość edytowana przez: syd dnia 2012-10-07 22:11:19 ]
  
 
Cytat:
2012-10-07 21:51:01, syd pisze:
opisz auto,czy ma abs,jakie są tylne hamulce ,tarczowe,tarczowo-bębnowe czy bębnowe,ogólnie napisz coś więcej o aucie,możesz nawet podrzucić vin,będziemy myśleć.



Dzieki kolego

Toyota Levin BZR
97rok
AE111-ACFVF
hamulce przednie dwutluczkowe
hamulce tylne tarczowe ( zaciski blizniacze z e11)
ABS

Takze hamulec nozny , ( tyl)
L 1.9KN P 1.3KN 33% roznicy

Hamulec reczny
L 1.4KN P 1.3KN 10% roznicy

Hamulce swiezo odpowietrzone przed przegladem , wyszstkie prowadnice byle sprawdzone i chodzily gladko. Prawy tloczek chodzi o wiele lzej niz lewy, brak cisnienia w lini ?
  
 
Cytat:
2012-10-07 21:51:01, syd pisze:
podejrzewam że możesz mieć uszkodzony zawór proporcjonalny który umieszczony jest na ścianie grodziowej,ja bym zrobił tak-(teraz wiemy że lewa strona jest mocniejsza) ,bierzesz i przekładasz przewody hamulcowe tylne na tym zaworze proporcjonalnym i jedziesz na rolki,jeśli jest zmiana to znaczy że zawór (lub coś przed,zależy czy jest abs czy nie) a jeśli nie ma zmiany to znaczy że za zaworem,ale zaczął bym od tego.



Dobra porada , a czy mozna po tym prawym zacisku stwierdzic czy jest uszkodzony ? jak jest dobry to wtedy wiadomo ze ten zawor proporcjonalny.

wolalbym taka opcje bo niestety rolki maja tylko w centrum przegladow , w piatek mam ostateczny termin dostarczenia sprawnego auto , jak bedzie zle , to od nowa trzeba sie umawiac i caly przeglad od poczatku, bedzie ciezko zdac bo spalinki teraz tez ledwo przeszly , od tak z ulicy tam nie mozna podjechac.


[ wiadomość edytowana przez: CzapCzap dnia 2012-10-07 22:30:50 ]
  
 
no niestety ciężko cokolwiek stwierdzić na oko,trzeba zakasać rękawy i metodą prób i błędów robić.a co do ścieżki diagnostycznej to w większości serwisów powinni je mieć,poszukaj.
  
 
Chcialbym wymienic ten zawor tak czy siak

Tylko tak wedlug toyodiy numer tego zaworu to 47150‑20250 i jest kompatybilny z paseo, celica, rav4 . Niestety na zlomie nie maja takich aut, jest e10, e11, e12, yaris, starlet, avensis, carina e

Wszystkie zawory wygladaja podobnie , czym sie kierowac w wyborze ? rokiem, rodzajem hamulcow ? chce kupic jakis i sprobowac zalozyc

Ale moze jutro zanim jakis kupie , zamienimy te przewody na zaworze , i zobaczymy czy ma to wplyw na zmiane pracy tloczkow tylnych zaciskow, gdzie prawy w tej chwili nie ma oporow prawie.
  
 
Dalej mam problem , ostatni z odczytow wksazywal ze reczny byl slabszy na prawe kolo , wiec mechanik mnie zapewnial ze napewo zacisk do wymiany a nie zawor ( ze gwint czy stozek uszkodzony) , wiec posluchalem i nic to nie dalo ......

tutaj so wyniki od 2006roku i te ostatnie aktualne i dziwnie to wyglada , raz reczny byl dobry raz mial roznice. Tez wydaje mi sie za zawor powoduje to roznice ale ten reczny nie daje mi spac haha

2006rok

Tyl L 1.18KN P 1.10KN Roznica 7%
Reczny L 1.46KN P 1.09KN Roznica 25%

2008rok

Tyl L 1.85KN P 1.42KN Roznica 23%
Reczny L 1.24KN P 0.94KN Roznica 24%

2011rok

Tyl L 1.57KN P 1.10KN Roznica 30%
Reczny L 1.17KN P 1.11KN Roznica 5%

2012rok (1)

Tyl L 2.12KN P 1.48KN Roznica 30%
Reczny L 1.47KN P 1.32KN Roznica 10%

2012rok (2) po wymianie metalowych przewodow hamulcowych z tylu

Tyl L 1.98KN P 1.33KN Roznica 33%
Reczny L 1.48KN P 1.05KN Roznica 29%

2012rok (3) nowy zacisk prawy, linka recznego prawa, nowe klocki tyl

Tyl L 1.95KN P 1.10KN Roznica 44%
Reczny L 1.53KN P 0.46KN Roznica 70%

Linka i zacisk kupowane po numerach oryginalu , chociaz ten zacisk wyglada na regenerowany , moze wadliwy .......... nie wiem sam masakra z tym autem , juz przewyzszylem jego wartosc probujac tylko przeglad zrobic i robote stracilem pare dni temu


[ wiadomość edytowana przez: CzapCzap dnia 2012-10-12 20:42:33 ]
  
 
Zaproponowałem ci praktycznie bezkosztową próbę naprawienia hamulców-jedynie płyn hamulcowy-teraz to już nie wiadomo nic,ja bym wrócił do starego zacisku,zrobił pomiar,jak wrocą stare wyniki spróbuj przełożyć te tylne przewody na tym zaworze(pamiętaj o odpowietrzeniu układu) i zrób pomiar.A jak cię tem mechanik zapewniał to niech teraz naprawi te hamulce,za coś wziął pieniądze,linka i zacisk też pewnie niemało kosztowały.A co do tego nowego zacisku to jeżeli wygląda na regenerowany to faktycznie może być uszkodzony,jeżeli ktoś go żle poskładał wewnątrz tłoczka to hamulec zasadniczy będzie działał bo go ciśnienie płynu ciśnie a ręczny praktycznie wogóle.
  
 
Dzieki syd , niestety najpierw naprawy zawieszenia SUPERSTRUT teraz to , nie wytrzymalem tego, auto juz sprzedane , koniec zmartwien.


[ wiadomość edytowana przez: CzapCzap dnia 2012-10-17 20:03:58 ]