Prośba o pomoc - usterki występujące w Waszych Esperakach

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Chciałbym prosić Was o pomoc. Tak się złożyło, że we współpracy z Politechniką Śląską będę przeprowadzał badania nad silnikiem Espero (1.8 ). W skrócie chodzi o to, czy przy wykorzystaniu sygnałów wibroakustycznych da się zdiagnozować usterki silnika. Głównie chcę się skupić na awariach:

-Świec
-Wtryskiwaczy benzyny
-Zaworu EGR
-Regulatora ciśnienia paliwa

Będę musiał zasymulować najczęściej występujące usterki tych elementów i tutaj prośba do Was:
Wpisujcie w jaki sposób psuły Wam się wyżej wymienione elementy. Chodzi mi o informacje typu, czy wadliwy wtryskiwacz częściej się zapychał i nie pdoawał paliwa, czy lał paliwo w za dużej ilości, czy EGR blokował się w pozycji otwartej, czy zamkniętej itp itd.
Pozwoli mi to skupić się na usterkach najczęściej występujących.

Z góry dzięki !

Pozdr.


[ wiadomość edytowana przez: robertkaluza dnia 2015-09-27 00:02:44 ]
  
 
ŻĄDAM ODPOWIEDZI !!!!


Pozdr.
  
 
A co tu odpowiadać.
Moje espero nie zepsuło się ani razu a przejechałem nim ok 350 000 km z czego większość na gazie i sprzedałem dalej na chodzie.
Jedyną poważną usterkę miałem gdy złamał się przewód od wtryskiwacza (ten sterujący wtryskiem) ale to była kostka od kompa gazowego-więc kiepskie przewody.Ale na gazie śmigał bez zarzutu,tylko kulał na benzynie.
Mechanicznie auto nie do zdarcia.Gdyby nie ruda to chyba dalej by jeździło u mnie.

-----------------
Błędy w aucie są zawarte między oparciem fotela a pedałem gazu
  
 
Cytat:
2015-09-30 14:10:23, rysiu1 pisze:
...... Mechanicznie auto nie do zdarcia.Gdyby nie ruda to chyba dalej by jeździło u mnie.


Tia ruda i wkurzające drobne usterki. Faktycznie silnik jako taki bez zarzutu. Zrobiłem swoim ponad 355 kkm i silnik był prawie bez zarzutu - lekkie branie oleju, ale nawet nie było tego widać w kolorze spalin. Prawie cały przebieg ten egzemplarz zrobił na gazie w warunkach miejskich.

-----------------
..:: Tylny napęd jest jak seks... Po co na ręcznym? Jak można dać w pizd*** ::..
  
 
u mnie podobnie-silnik kręcił a ruda i elektryka zakończyły żywot bolida.
  
 
mam esperaka 1500 dohc 1996r. ostatnio zdaża się że gaśnie w czasie jazdy przy zejściu na mniejsze obroty.Jednocześnie łapie go często "czkawka", lekkie szarpanie. Bez problemu odpala i po niedługim czasie to się dzieje. podejrzewam, że to sprawa niedrożnych wtryskiwaczy, jak gaśnie to brak paliwa, dzieje się to na benzynie i na gazie, teraz pytanie, czy da się je przeczyścić, przedmuchać je, czy trzeba nowe. Jak można czyścić to po co nowe?
Pozdrawiam
692629696
  
 
sprawa gaśnięcia na wolnych jest jasna. Ciśnienie w garach było od 6-8 .Z tym że 8 to tylko w jednym garnuszku. remont głowicy sprawę załatwił. nowy problem to fala na wolnych obrotach. Od nominalnych do 1500 taka sinusoida. Wymieniłem uszczelki na wtryskach, kolektor ssący, przepustnica, sonda, krokowy no co jeszcze/ urwa/ można zrobić?- a kiwka została. zakład spec. od Daewoo poddał się po 2 godz.elektryk pryw. po 4 godz. pas. A przecież łaski nie robił przez ostatnie 20 lat i 180000 km. To niby dlaczego teraz? Sprawdzony obrotomierz, nie ma zwarć. Kto miał taką przygodę? chętnie poczytam jak skończyła się. Na razie można by złomować ale z powodu tak prozaicznej sprawy?
  
 
Cześć po latach nieobecności.

Coś mnie trafiło i zaglądam a tu ktoś walczy z falowaniem obrotów. Esperaka już nie mam ale z falowaniem przez chwilę miałem problem.

Wymiana przewodów wysokiego napięcia trochę pomogła ale nie do końca. Przewody sprawdzisz w ciemnościach psikając na nie jakimś płynem do mycia okien czy czymś w spryskiwaczu. Jak będzie choinka to wymieniaj. Jak nie będzie to też wymień na wszelki wypadek

Po tankowaniu dobrej benzyny i to pod korek na chwilę sprawa przemijała i trzymał obroty.
Doszedłem do wniosku, że pewnie coś z podawaniem paliwa. Wymiana pompy nie pomogła. Pomogła wymiana filtra paliwa (straszny syf był) i płukanie baku. Sporo rdzy wyleciało.

PS. Co najdziwniejsze miałem założony gaz a falowanie było większe na banie i mniejsze lub wcale na gazie. Po wymianie filtra paliwa i na benie i na gazie falowanie ustało. Nie wiem jak ale zadziałało.


Pozdrawiam i powodzenia.