[ogolne]fokus MKII

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam pytanie do znawcow,otoż w jednym z łodzkich warsztatow samochodowych przeczytalem na tablicy przed wjazdem ze do diesli zakladaja chipy i DPF co ma przyspażac mocu do 20 kucykow usuwają też fapa- wytlumaczcie co to jest grane bo ja w mechanice jestem dętka, za 140 auto ma byc szatan

-----------------
FEFK #2478 KLUBOWA AWANGARDA
byl Escort MKVII 1,4
byl Focus MKI 1,8 tddi
jest Focus MKII 1,6pb
Dystrybutor Gadżetów
  
 
DPF się nie zakłada tylko wycina i emuluje ewentualnie bo same z nim problemy.
Za 140zł to raczej wątpię żeby z auta był szatan. Za dobre strojenie to myślę od 400zł trzeba dać albo i więcej.
  
 
[quote]
2012-11-24 13:06:01, michno45 pisze:
mam pytanie do znawcow,otoż w jednym z łodzkich warsztatow samochodowych przeczytalem na tablicy przed wjazdem ze do diesli zakladaja chipy i DPF co ma przyspażac mocu do 20 kucykow usuwają też fapa- wytlumaczcie co to jest grane bo ja w mechanice jestem dętka, za 140 auto ma byc szatan
[/quote
mialo byc 1400zl,mnie chodzi o wyjasnienie co są te opisane chipy i inne i do czego slużą,ale widze ze duzo odslon a nikt nic nie wie

-----------------
FEFK #2478 KLUBOWA AWANGARDA
byl Escort MKVII 1,4
byl Focus MKI 1,8 tddi
jest Focus MKII 1,6pb
Dystrybutor Gadżetów
  
 
Michał poczytaj sobie

Cytat:
Chiptuning to elektroniczne zwiększenie mocy silnika samochodu. Daje radość z jazdy i podnosi Twoje bezpieczeństwo na drodze. Pozwoli Ci odkryć Twój samochód na nowo - szybszy, sprawniejszy, palący mniej paliwa. Chiptuning polega na wykorzystaniu rezerw, jakie zostawił producent Twojego auta. Takie rezerwy istnieją także w autach bez turbiny.

Dlaczego jest to możliwe ?

Samochód posiada urządzenie nazywane sterownikiem silnika (ECU). Jest to komputer odpowiadający za pracę silnika w każdych warunkach prędkości i obciążenia. ECU dysponuje wiedzą o tym, jak sterować paliwem i zapłonem w dowolnych warunkach. Parametry wpisane do ECU są przygotowane tak, aby trwałość auta była jak najwyższa, ale jednak niekoniecznie tak, aby silnik rozwijał największą moc i moment obrotowy i palił najmniej paliwa.

Dlaczego?

Nie każdy dba o swoje auto. Fabryka celowo obniża osiągi silnika aby zabezpieczyć go przed awarią w wyniku niewłaściwej eksploatacji. Silnik niekiedy długo pracuje pomimo uszkodzeń elementów sterowania, bywa zasilany paliwem złej jakości, a używane materiały eksploatacyjne są nie wymieniane w terminie.

Samochód musi wykazać się niskim zużyciem paliwa - ale ponieważ normy określają dla jakich prędkości ( 90 i 120 km/h), producenci ograniczają osiągi i zużycie paliwa dokładnie przy tych prędkościach na 4 i 5 biegu wytwarzając sztuczne "dziury w gazie". Duże ograniczenia dla obrotów poniżej 3000 mają na celu poprawienie spalania w "cyklu miejskim" - auto jednak traci znacznie na elastyczności.

Opłaty za samochody w Europie Zachodniej są uzależnione od mocy silnika, stąd większość aut oferowanych na rynku niemieckim ma mniejszą moc niż ich odpowiedniki na rynki japońskie czy amerykańskie - choć taki sam moment obrotowy.

Ale Ty nie musisz tracić tej mocy bezpowrotnie!

Jeżeli dbasz o swój samochód i pamiętasz o zmianie oleju, filtrów i wkładów oraz używasz paliwa co najmniej 95 oktanowego z pewnych stacji - jest to propozycja dla Ciebie aby odzyskać właśnie te konie mechaniczne, których Twoi producenci samochodu pożałowali. Możesz go wzmocnić nawet o ok. 25% momentu obrotowego i mocy ! To zasadniczo poprawi przyśpieszenie auta, a to zwiększy Twoje bezpieczeństwo na drodze. Łatwiej wyprzedzisz, płynniej przyśpieszysz.

Chiptuning jest więc zmianą oprogramowania komputera sterującego silnikiem tak, aby uzyskać wyższą sprawność, moc i moment oraz ewentualnie zmniejszyć nieco zużycie paliwa przy niezmienionym stylu jazdy.

Robimy to rozsądnie, nie narażając silnika na nadmierny wysiłek. Wybierając nas, wybierasz uznaną i pewną markę. Bądź jednym z naszych zadowolonych klientów.



Tekst zaczerpnięty z http://www.gcstuning.pl/
  
 
No i Tevenet -ięknie wytłumaczył na czym polega chiptuning, więc mi pozostały filterki

W nowoczesnych konstrukcjach z silnikiem o zapłonie samoczynnym normy emisji spalin są bardzo rygorystyczne, a najłatwiej jest po prostu wyłapać wszystkie śmieci jeszcze w układzie wydechowym nie ingerując przy tym w silnik. Więc w okolicach kolektora wydechowego są mocowane filtry cząstek stałych, które wyłapują "brudy" a w dogodnych warunkach ECU wysteruje silnik do uzyskania wysokiej temperatury i wygrzeje filtr spalając jego zawartość, przez co poza samochód wypadają jedynie nieduże ilości brudów. W rzeczywistości filtr jak każdy inny element dławi przepływ spalin i powoduje większe obciążenie dla silnika. Można go wyciąć i poprawić mapy sterowania silnika (wewnątrz ECU) tak aby zmniejszenie oporu nie wywołało jakichś nieporozumień między komputerem a silnikiem. Przy okazji można wykorzystać też opisane wcześniej rezerwy potencjału silnika.

A co do nazewnictwa DPF i FAP - to po porostu filtr cząstek stałych, z tym że skrótowo z angielksiego i z francuskiego.
  
 
Michał jeśli już to w Krakowie jest gosc co się zwie Heko i ma hamownię ,czipsowała sie u niego prawie cała Polska dieslowska z focus klub,mondeo itp... za 700zł bodajże masz czip plus mapa i 2x hamowane auto a przyrost mocy zależny od stanu auta,ale widziałem ze z 1,8 tddi 90ps zrobiono 117 ps np...
poczytaj na fokus forum bo chyba jesteś tam
  
 
trzy piękne posty ktore mi wszystko wyjasnily i serdeczne podziekowanie-ech starego konia nowych sztuczek sie nie nauczy, za dlugo jezdzilem trampkiem i poldkiem zeby sie znac na zawiłych sciezkach elektroniki fordowskiej,dzieki PANOWIE

-----------------
FEFK #2478 KLUBOWA AWANGARDA
byl Escort MKVII 1,4
byl Focus MKI 1,8 tddi
jest Focus MKII 1,6pb
Dystrybutor Gadżetów