Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
wtom wrocław | 2012-11-11 21:43:12 fabrycznie turbina dmucha do 214kPa, przy 197kPa nie będzie miała mocy. wartości ciśnienia nie ustawisz poza autem (w warunkch amatorskich) |
treborzg Previa II, 2.0 D4D Zielona Góra | 2012-11-15 22:22:06 Załączam ogląd VRV i VSV. Wg mnie posiadają chyba wszystko co powinny. Widać na pierwszy rzut, że nigdy nie były ruszane od nowości:
VRV i VSV Ponadto, chciałbym zapytać, czy od nowszego modelu toyoty ten VRV będzie pasować ? Chodzi mi mianowicie o zamiennik - pod firmą lub firma; PIERBURG, kod tego VRV 7.00513.10.0. Można go dostać jako nowy za 350zł. |
treborzg Previa II, 2.0 D4D Zielona Góra | 2012-11-20 22:09:12 Dla zainteresowanych:
Zająłem się na starcie tymi zaworkami. VSV (brązowy): Jest nie do rozebrania, więc pozwoliłem sobie tylko na przedmuchanie sprężonym powietrzem tego filterka (w gumce) i wystających od zaworka rurek, do tego przeczyściłem styki, sprawdziłem pomiary : 1. Voltaż pomiędzy skrajnymi stykami na wtyczce powinien być instrukcyjnie między 4,5 a 5,5V. U mnie było 4,9V. 2. Rezystancja pomiędzy stykami na zaworze również instrukcyjnie powinna być między 37 a 44 Oma. U mnie było 41,5. 3. Przebicia miedzy stykiem w zaworze a jego obudową - nie było. Tak więc ten zawór jest chyba OK. VRV (czarny): Rozebrałem (trzeba delikatnie odchylić dwie blaszki przytrzymujące górę zaworka). Trzeba też przytrzymać za jego górę podczas odchylania ponieważ w środku są 2 sprężynki i może nam wszystko odlecieć. Delikatnie ściągamy i układamy w kolejności ja jest od góry zaworka. Szału w środku nie ma. Są tam 2 jakby membranki: Jedna gumka na trzpieniu i druga taka malutka w środku tego trzpienia (ona też się chyba porusza w środku tego trzpienia na małej sprężynce). Tą pierwszą wyczyściłem - rzeczywiście była upaćkana syfem. Do tego trzpienia z 2 membranką - potraktowałem ją pod ciśnieniem środkiem do przepływomierzy, odczekałem aż syf wyleci - a było tego w środku, potem zapodałem sprężonym powietrzem do środka. I trzpień już był cacy. Dalej - wyczyściłem 2 sprężynki bo też były lekko syfiaste. na końcu potraktowałem tym samym środkiem do przepływomierzy 2 trzpień w obudowie zaworka. także poczekałem aż puści syf - a był. Walnąłem sprężonym powietrzem do sucha. Odczekałem jeszcze jakąś godzinkę aby wszystko dobrze poschnęło. Jeszcze raz dałem sprężonym powietrzem i poskładałem w odwrotnej kolejności. Na koniec przedmuchałem porządnie sprężonym powietrzem filterek na zaworze i drugi ten zielony na rurce od zaworka. Założyłem z powrotem do "Vanika". I muszę stwierdzić, że teraz to nie to samo auto. Ładnie ciągnie, jakby bardziej gładko wchodził na obroty (widać to już na obrotomierzu, że nie jest taki mulasty i z oporem się zbiera tylko bardzo szybko dostaje przyspieszenia). Mam nadzieję, że przynajmniej na jakiś czas pomogło i chyba ewidentnie była to wina tego syfu w zaworze. Przynajmniej można wykluczyć "chorobę" turbiny a na dodatek, co w zasadzie najważniejsze - jeszcze ani razu nie "przeładowała" choć już od 3 dni przeganiam auto. Jeżeli komuś się przyda powyższy"manual" do VRV i pomoże to tylko się cieszyć. P.S. Tak na marginesie, przy obecnych temperaturach to po ilu kilometrach ten silnik powinien złapać temperaturę. Bo coś mi się wydaje że chyba mnie czeka wymiana termostatu. Obecnie przy temperaturach 2-6 stopni to mam rozgrzany silnik dopiero po ok. 15km (oczywiście bez deptania w pedał bo to niezdrowe) - czy powinno to tak długo trwać. Co prawda przyznaję się, że nie przyjrzałem się poprzedniej jesieni i nie zwróciłem na to uwagi jak było w poprzednim sezonie. Dodatkowo mam fabryczny "PWR Heater", ale jak wiadomo jest to kosztem dodatkowego paliwa więc taka dodatkowa rozpusta mnie nie urządza. [ wiadomość edytowana przez: treborzg dnia 2012-11-20 22:12:52 ] |
wtom wrocław | 2012-12-02 19:36:54
po ok. 5km jazdy powinna zgasnąć niebieska kontrolka, co oznacza, że złapał 50*C . wszystko zależy od tego czy w tym czasie próbujesz dogrzać wnętrze mając dmuchawę na maxa - co dodatkowo opóźnia wygrzanie silnika. |
treborzg Previa II, 2.0 D4D Zielona Góra | 2012-12-02 21:30:33
hmmm... i tu pojawia się problem z pytaniem, bo u mnie takowej kontrolki nie ma. Nawet instrukcja nic o tym nie "mówi" !? Niemniej jednak jak po ok. 5km powinien złapać ok 50st. to po ok. 10km powinien już być w pełni zagrzany ? Dzisiaj miałem trasę, temp. ok 0st. i wskazóweczka w okolicach 90st. złapała po ok 15-17km - czyli dużo za dużo !? No to chyba czas zbierać kaskę na termostat - chyba że się mylę ? |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2012-12-02 22:02:09
Po 6 km w 2.0 dieslu to mam temp na polowie z wylaczonym ogrzewaniem -ustawione na 16 stopni i wlaczonym webastem. bez webasta to bym mial na 1/4 skali. |
treborzg Previa II, 2.0 D4D Zielona Góra | 2012-12-03 18:40:32 Własnie ... tez mi się to łapanie temperatury nie podobało.
Czy ktoś wie może ile PLN kosztuje oryginalny termostat? |
carinae20gli toyota carina e zamość | 2012-12-04 20:59:28 do Cariny E, 3 miesiące temu kupowałem termostat japoński HKT, 82°C, za 65zł |
Perzan TOYOTA MANIAK ST191L-DWMNKW Kraków | 2012-12-04 21:54:38
Na ToyoDIY znajdziesz orientacyjną cenę netto. Pozdro. |
treborzg Previa II, 2.0 D4D Zielona Góra | 2012-12-05 00:21:07 Dowiedziałem sie dzisiaj z ASO na temat ceny termostatu dla 2.0 D4D 116kM.
Dla zainteresowanych oryginał w ASO kosztuje: 1. termostat - 158 zł 2. uszczelka - 25 zł Także tragedii nie ma. |