Pomocy alternator w nivie mi padł jest jakis zamiennik ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
wysiadl mi alternator w nivie 1.7i i chcialem wstawic sos taniego z innego auta np. z poloneza czy cos. doradzi mi ktos z jakiego auta najlepiej dopasowac??

[ wiadomość edytowana przez: Tht-hubert dnia 2009-11-07 14:32:30 ]
  
 
A wiesz może co jest przyczyną tego że Ci alternator wysiadł?
Może to tylko szczotki, regulator napięcia?
  
 
regulator przegzal sie diody popalone i przebicie w uzwojeniu czyli zlom, wina byla chyba moja bo akumulator rozladowlem do zera kilka razy i alternator niepodolal, tez mogla byc wina szalenia po wodzie, dokladnie to niewiem dlaczego sie zjaral. poszukuje teraz jakiejs taniej alternatywy moze z poloneza sam niewiem czy bedzie pasowac??
  
 


ale czemu uzwojenie ? przegrzao izolecje ?
odlacz diody i wszystkie elementy i pomierzcie dokaldnie.
same prostowniece mostki to 35 pln, a juz caly generator - alternator to nabiedniej 300 pln.
  
 
Witam
A od klasyka do Niwy nie pasuje?
Z tego co wiem to różniły się tylko moca (55A vs 45A), a i tak te mocniejsze (55A) montowane były (od bodaj 90 r) w klasykach.
  
 
fabryczny alternator do nivy 1.7 ma 80A. a ten co ja mam jest niestety przegrzany i sie popalil wiec naprawa niejest oplacalna bo nowy fabryczny kosztuje ok 450pln, i szulam innego rozwiazania z innego auta czy takie dopasowanie jest az takie trudne moze ktos juz robil cos podobnego??
  
 
kumpel dal mi alternator od starszego modelu niwy, z jakims wyjsciem na rure stylu alternatora, ma ktos pojecie czy bedzie on pasowal do mojej nivy 1.7 i jeszcze jedna sprawa w tym altenatoze od kumpla jest chyba osobny regularor skad go zalatwic, i czy wszystko bedzie pasowac??
  
 
W zasadzie kazdy alternator podejdzie - trzeba sie przyjzec zeby mial podobne mocowanie- co by cyrkow duzych nie bylo. Schematy podpiecia sa w necie.
Szukaj np. na elektroda.pl w temacie "jak podłązyć alternator polonez"
Albo byle jaki schemat z alterem D+ B+

Nie wiem jak w Twojej niwie, ale niektore (nowsze) mialy cos w rodzaju "chlodzenia" dodatkowa rura - powietrze.
  
 
mocowanie tak na oko powinno sie dopasowac tylko za w orginalnym alternatorze mialem wbudowany regulator napiecia a w tym co dostalem jest chyba osobno tak mi sie wydaje i nadodatek go niemam ale to nieproblem zalatwic tylko czy pod wzgledem elektrycznym bedzie pasowal??
  
 
Nie lepiej kupic za 40zł używany alternator od klasyka?
  
 
czyli od klasycznej nivy bedzie pasowac bo mam taki tylko regulator napiecia jest osobno ale to podobno niema znaczenia ??
  
 
Alternatory w zasadzie sa "takie same" jeden ma szczotki z reglerem, a drugi ma same szczotki a regler osobno.
Ja moj z wersji "szczotki z reglerem", przerobielm (poprzez zakrecenie szczotek z fiata d./poloneza) na taki co mial regler osobno- np na blotniku.
Nie trzeba nawet specjalnie instalacji przerabiac.
  
 
dzieki za pomoc , wstawilem alternator ze starszej lady bez problemuw dopadowalem regulator napiecia i teraz czekam na efekty czy bedzie wszystko dobze.
  
 
Przerabiam temat ładuje jak jest zimny później prawie nic, alternator bez żadnych no prawie przeróbek (podkładka pod koło pasowe 3mm) pasuje od opla ascony/corsyB.

http://p.alejka.pl/i2/p_new/18/08/alternator-opel-ascona-b-c-corsa-a-kadett-d-e_0_b.jpg

http://aqt24.eu/product/image/10232/11_0099_2.jpg

http://image.ceneo.pl/data/products/11420822/i-lauber-alternator-opel-ascona-c-2-0-gti-03-87-08-88-vauxhall-11-0352.jpg

http://kadett.pl/photos/alternator-opel-ascona-astra-kadett-omega-vectra-2667046785.jpg


[ wiadomość edytowana przez: OSII dnia 2013-01-16 20:48:39 ]