Rav 4 szarpie w trakcie dodawania prędkości

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Jestem nowy na forum i mam taki problem ze swoją rav 4 2,0 /16 v z 99 roku ,mianowicie po wymianie rozrządu auto zaczeło żle jeżdzić ,szarpie nim po zmianie biegu a dodawaniu prędkości ,machanicy sprawdzili rozrząd wszystko ok ,przestawili o jeden ząb w jedną a póżniej drugą i było tylko gorzej ,sprawdzili również pompe paliwa ciśnienie paliwa ,zbiornik i wszystko ok,sprawdzone ciśnienie na tłokach,egr ,podciśnienia cewki wysokiego napięcia przewody sonde lambda i też wszystko ok,podłączyli komputer asian nie wykazuje żadnych błędów .nie wiem co dalej robić co ewentualnie sprawdzić .
Proszę o jakieś sugestie i rady.
pozdrawiam
  
 
Kurna co to za mechanicy co przestawiaja rozrzad o zab w jedna i druga strone ?Tam sa znaki i ma byc ustawione na znaki czy moze jest kilka znakow i nie wiedza na ktore ustawic??
Skoro przedtem bylo ok to niech szukaja do skutku co zepsuli sami dobrze wiedza co robili to niech od tego zaczna.
  
 
Ustawili jak należy na punktach ,próbowali jedynie ,by wykluczyć temat rozrządu.jadyne co mi nie daje spokoju a może mieć wpływ na opisaną sytuacje to to że zapłon ma 13.5 stopnia na lampie stroboskopowej ,a na asianie 15,5 stopnia,a powinno być 10,ale to m0je przepuszczenia choć nie jestem mechanikiem a elektrykiem,

[ wiadomość edytowana przez: rav41999 dnia 2013-02-17 12:55:42 ]
  
 
Cytat:
2013-02-17 12:43:30, rav41999 pisze:
Ustawili jak należy na punktach ,próbowali jedynie ,by wykluczyć temat rozrządu.jadyne co mi nie daje spokoju a może mieć wpływ na opisaną sytuacje to to że zapłon ma 13.5 stopnia na lampie stroboskopowej ,a na asianie 15,5 stopnia,a powinno być 10,ale to m0je przepuszczenia choć nie jestem mechanikiem a elektrykiem, [ wiadomość edytowana przez: rav41999 dnia 2013-02-17 12:55:42 ]


No to nagrzej silnik wsadz zwore w diagnozlacze TC albo TE1 do E1
Niepamietam juz tych starych modeli mozesz je wszystkie 3 zmostkowac nie bedzie to bledem. E1 to masa a te dwa piny to wywolanie blinkkodow i blokada kata zaplonu do ustawienia na stroboskop.
Ale jak na zwore ustawisz 10 stopni to zdajsie bez zwory jest wlasnie o te 4-5 stopni wiecej.
Producent wymaga ustawienia na zwore obroty wtedy spadaja do jakis 600 i kat nie lata mozna wtedy precyzyjnie wyregolowac.
  
 
U mnie podobno jest to nieustawialne bynajmniej tak to jest opisane w auto dacie ,układ zapłonowy elektroniczny jest cewki sterowane elektroniczne dwa czujniki położenia wału podobno tym sterują.chyba że jest inaczej...
  
 
Cytat:
2013-02-17 17:49:21, rav41999 pisze:
U mnie podobno jest to nieustawialne bynajmniej tak to jest opisane w auto dacie ,układ zapłonowy elektroniczny jest cewki sterowane elektroniczne dwa czujniki położenia wału podobno tym sterują.chyba że jest inaczej...


A masz aparat zaplonowy z kopolka czy takie dwie cewki dwubiegunowe kazda na 2 cylindry.
  
 
Dwie cewki po dwa cylindry każda.
  
 
Cytat:
2013-02-18 05:50:44, rav41999 pisze:
Dwie cewki po dwa cylindry każda.


No to sie nic nieda ustawic.
  
 
Może ma Pan jakąś propozycje co jeszcze można ewentualnie sprawdzić ... pewno oriętuje się Pan na jakiej zasadzie działa zawór ciśnienia paliwa mieszczący sie na listwie wtryskowej? zdemontował go wczoraj i sprawdzałem i wydaje mnie się że nie działa podciśnienie go nie otwiera.

Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: rav41999 dnia 2013-02-19 19:12:17 ]
  
 
Cytat:
2013-02-19 19:10:56, rav41999 pisze:
Może ma Pan jakąś propozycje co jeszcze można ewentualnie sprawdzić ... pewno oriętuje się Pan na jakiej zasadzie działa zawór ciśnienia paliwa mieszczący sie na listwie wtryskowej? zdemontował go wczoraj i sprawdzałem i wydaje mnie się że nie działa podciśnienie go nie otwiera. Pozdrawiam [ wiadomość edytowana przez: rav41999 dnia 2013-02-19 19:12:17 ]


Ile ma obrotow po nagrzaniu .
Zasada jest taka ze sie sprawdza wszystko co ruszali do wykonania tych czynnosci po ktorych zaczely sie problemy.
Jak wygladaja swiece zaplonowe?
mozna odpiac sondy na probe czy pomoze ....
A kable zaplonowe ktos mierzyl wywijajac podczas pomiaru?
  
 
WITAM
Cały widz polega na tym żę przewody sprawdzałem sam miernikiem rezystancji izolacji,każdy po kolei .sonde mierzyłem też miernikiem podzczas pracy na złączu diagnostycznym ,rozłączałem też jeżdziłem i było tak samo.co do demontażu to byłem przy tym ,zdemontowano alternator osłonę rozrządu ,łape silnika paski koło na dolny wałku pompa poszła do wymiany jak za każdą zmianą rozrządu i tyle .demontowałem też ostatnio zawór ciśnieniowy na listwie wtryskowej do której podłączony jest także przewód podciśnieniowy i w zasadzie nie wie czy jest sprawny bo pompując pompą do podciśnienia nie otwierał się może to on jest przyczyną ,zawór mechaniczny i powinien działać.dlatego pytałem Pana o zasadę działania w poprzednim poście.
co do elementów to rolka i napinacz nsk,pasek continentala przeznaczony do tego auta,a pompa aisina.to tak na marginesie..

Pozdrawiam
  
 
WITAM

Sprawa została załatwiona ,mianowicie okazało się że jeden z czujników temperatury a jest ich 4 sztuki ,dokładnie pisząc czujnik który podaje dane do komputera ,dawał złe dane i dlatego autem szarpało.Pow wymianie jezdzi się jak wcześniej.

Pozdrawiam

zamykam temat