Ożywiamy obrotomierz po przejściu na elektroniczny zapłon

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ponieważ mam osobiście taki problem, poszukałem w internecie i znalazłem proste rozwiązanie, jak przerobić obrotomierz na nowy typ zapłonu, czyli elektroniczny. Problem polegał na tym ze po zmianie obrotomierz przestaje wskazywać ilość obrotów, dopiero po jakiś 2000-3000obr zaczyna wskazywać ilość obrotów. Tutaj wklejam schemat przerobienia obrotomierza. Nowy schemat jest w lewym górnym rogu, a stary jest na dole( wszystkie zaznaczyłem na czerwono), który trzeba zmienić. Ciekawostka jest taka, ze wyjmujemy więcej, a wkładamy mniej elementów.



-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 

very good my friend!
  
 
Kurde za wcześnie się pocieszyłem tym zapłonem było ok a teraz po przejechaniu 300km silnik przy wkręcaniu na obroty przerywa(przy niższych obrotach) stracił jakby na mocy. Zapłon jest na 100% dobrze ustawiony.
  
 
Nie ma innego rozwiązania??
Wszystkie obrotki trzeba przerabiać?
Może po którymś roku są dobre obrotki juz fabrycznie?

  
 
Nie wszystkie. Te co teraz są produkowane, już po modyfikacji.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
ja mam zegary z poloneza caro gaźnik...
ciekawe jak sie mój zachowa..jak założe zapłon od bartka
  
 
Odnowię nieco temat.

Mam moduł zapłonowy od Nivy, rzekomo cewkę o mocniejszej iskrze i aparat bezstykowy pradowpodobnie od Nivy. Jedyne kable, jakie się tam podłacza, to 2 do cewki i masa... reszta jest po prostu wtyczkami połączona. Jak mam pod to podpiąć obrotomierz od 2103?
  
 
Pod masowy przewód na cewce.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Cytat:
2013-09-07 00:35:36, SzokoLada pisze:
Pod masowy przewód na cewce.



Ale cewka bierze masę z karoserii... chyba, że chodziło Ci o przewód masowy modułu zapłonowego... ale to przecież też to samo, czyli ogólna masa całego pojazdu. Nie kumam, przepraszam...
  
 
Nie zadawaj za dużo pytań, po prostu podląc pod masowy przewód cewki. Będzie działać . Cewka nie ma masy z obudowy.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
odgrzewając kotleta oddałem dziś starego typu obrotomierz do pana elektronika żeby dokonał modernicacji układu elektronicznego wg załączonego przez Szokolada schematu. pan powiedział że to będzie kosztować 20 peelenów i że po weekendzie będzie do odbioru jak już będę go miał to o ile będzie to miało jakikolwiek sens wizualny wrzucę jakieś zdjęcia
  
 
.macie jakies schematy dla licznika z poloneza caro--gaźnik,,,--bo taki mam
bo jak założyem zaplon od bartka ponizej 2000 pokazuje glupoty

[ wiadomość edytowana przez: janjestemjan dnia 2015-09-12 15:23:20 ]
  
 
ta sama sytuacja u Furiusów popytaj
  
 
Niestety nie zrobiłem zdjęć przed modernizacją obrotka ale po wygląda tak :













z braku sprawnego silnika testy jeszcze nie wykonane
  
 
moglby ktoś wkleić ponownie schematy przeróbki obrotomierza na zaplon elektonik,,,
bo ta fotka z dolu postu nie dziala,,,,
pozdr

  
 
po przeróbce obrotek nie działa niestety na razie nie mam czasu się do pana speca wybrać żeby to sprawdził, drugi problem jest w tym, że on nie ma na czym tego sprawdzić
  
 
a ja dzis u siebie problem wstępnie rozwiązalem,,,
mam zegary od caro na gaźniku i po zalożeniu dwa lata temu zaplonu od bartka ponizej 2000obr były pierdoly,,,jako że oryginalne zegary wyrżucilem kupilem kiedys obrotek od 2107---a w zasadzie samę płytkę,,,dodatkowo mialem jeszcze jeden obrotek z poloneza,,
podpiolem tą plytkę zamiast polonezowskiej i podłączylem równolegle dwa obrotki,,
DZIALA,,,,!!!!!


[ wiadomość edytowana przez: janjestemjan dnia 2015-11-12 21:17:38 ]
  
 
Jaki jest wynik końcowy?
Co należy zrobić w obrotomierzu 2107 po przejściu z zapłonu klasycznego na elektroniczny?
  
 
ot ciekawostka, ja nic nie zrobiłem i działa jak należy
  
 
Bo taki problem jest w 06, a w innych nie słyszałem.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим