[MK VII] różnice w instalacjach el. szyb mk5 i mk7

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć chłopaki.
Mam pytanie.
Wiecie jakie są różnice w elektryce/wiązkach el. szyb między mk5 a mk7 ? Wszelkie schematy mile widziane.

Wiązka pod silnikiem u mnie jest z mk6 xr3i. W kabinie mam mk7, a el.szyby na full opcji z mk5.

Dziś podpiąłem instalkę z mk7 i po włożeniu wtyczki do skrzynki od razu załącza mi się zapłon (kontrolki lekko świecą), a po przekręceniu na zapłon kontrolki świecą mocniej, tj. normalnie.
Na starej wiązce el.szyb tego nie mam, jednak tam z kolei muszę mieć wyciągnięty bezpiecznik ze skrzynki, bo inaczej się wiesza mi zapłon. A jak mam włożony bezpiecznik nr 18 od el. szyb, to muszę mieć wyciągnięty czarny przekaźnik r1 (zapłon, blokada kierownicy), by zapłon się nie wieszał.

Czy lepiej zmienić wiązkę spod maski z mojego RQB mk6 xr3i 130km np. na tą samą, ale z mk7 lub dać rsową ??

Mam drobne problemy z elektryką i bardzo potrzebuję Waszej fachowej pomocy.

Z góry dzięki.

PS. Pre100n, sławcek, proffesor. Dzięki za pomoc dziś !!!

PS2. Skrzynka raczej sprawna, a po wypięciu wszystkiego ze skrzynki, el. szyby wciąż działają i póki nie odłączę kostki .

[ wiadomość edytowana przez: kiciek dnia 2012-09-26 08:40:16 ]
  
 
nikt nie może pomóc ?
  
 
czyli na oryginalnej nie cietej wiazce z mk7 jest nawet gorzej niz na rzeźbionej mk5/7 ?

Wiazka silnika nie powinna miec znaczenia w Twoim przypadku, zawsze mozesz ja odpiac w podszybiu i zobaczyc czy cos to zmienilo.
  
 
schemat z mk5 i z mk7 jest w WKŁ (nie mam PDFa).

znaczących zmian w instalkach nie ma. inne gniazdo na przycisk, możliwe że wpięty "łantacz" (dla mk7), jeden przekaźnik mniej (w mk5 jest R18 do sterowaniaszybami jak drzwi kierowcy są otwarte. często w jego miejscu jest zwora)

Nie wiem jak wygląda samo podłączenie do skrzynki.
Jak te instalki wpinałeś? całą kostkę czy poj. przewód? wypnij te wiązki obie i sprawdz czy wszystko jest tak jak powinno. zlokalizuj na który podaje F18 io sprawdz, czy na pewno na niego wpinasz wiązkę szyb.

Ciekawistka: obydwa schematy (mk5 i 7) podają jako bezp w.w obwodu F22 natomiast rozpiska dla mk7 podaje F18. (obstawiam zwykły błąd). Schematy są rozpisane na przyciski "pojedyncze" co wskazywałoby na schemat przygotowany dla mk6B, jednak nie powinno to mieć większego znaczenia dla mk7 chyba że masz jakąś nietypową skrzynkę.


-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..

[ wiadomość edytowana przez: Venom_4x4 dnia 2012-09-26 11:15:17 ]
  
 
A zmian w pinach nie ma ??
W drzwi wlozylem z mk7 wiazke i problem swiecacej kontrolki otwartych drzwi rozwiazany. Tamta wiazka to miala i moze przez to si swiecila, ze ta kontrolka si swiecila ciagle.

Podpialem to plug & play, nie musialem nic przerabiac, ale jak tylko to skrzynki wpinam wtyczke zaplon si wlacza.

W przypadku elektryki mk7 el.szyb jest gorzej, bo ciagle zaplon swieci.
  
 
hmmmm... może głupie pytanie, ale jaką skrzynkę założyłeś po swapie?? z mk5/6 czy została ori z mk7.
  
 
Szyby robilem po swapie, ale normalnie wszystko dzialalo do 13 sierpnia.
Skrzynka jest z mk7, zostala ori.

Jak najpierw wepne dp skrzynki ta wiazke z mk7, jest spokoj, podepne do drzwi kierowcy, spokoj, podepne pasazera, zaplon si wlacza. Tak samo jest jak najpierw podepne pasazera drzwi, spokoj, podepne kierowce, wlacza sie zaplon.
  
 
ja to sie pogubiłem. wiązki w drzwiach też zmieniałeś?? a podpinałeś je do jakiej instalki? orginalnej? z mk5,6?
uściślij to co stworzyłeś.
- wiązka pod deską - org. mk7 ?
- skrzynka bezp - org. mk7, zmieniana mk7?, mk6?, mk5?
- instalka w komorze - org? zmieniana ?
- instalka od szyb w kabinie - org? z mk6? z mk7?
- instalka w drzwiach? do kompletu z instalką w kabinie czy poprostu dopiołeś jakąś?

-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..
  
 
Dodam, ze wiazka z mk7 jest z one touch, ale jeden jest narazie wpiety, a 3 nie mam. To chyba bez znaczenia, co nie ?

Bylo tak.mam mk7. Byl 1,6, robilem swap na 1,8 130KM z mk6, wiec wiazka pod maska jest z mk6. Po swapie wlozylem el.szyby z mk5 na full opcji. Po paru miechach. Cos si nagle sypnelo, bo wieszal mi si zaplon i nie moglem go wylaczyc. Zmienilem 3 skrzynki (obecnie mam ta sama co fabryka, te same oznaczenia)i problem nie zniknal. Problem zaczal znikac jak wyjalem czarny przekaznik r1. Nie dawno widzialem sie z wiesiem i sprawdzil mi to. Okazalo si, |e szyby ciagle dzialaja (nawet jak si |e skrzynki wszystko wypnie) i przestaja dzialac jak si je odepnie od kostki stacyjki. Wiec zalecil mi, bym znalazl wiazke z mk7. Wczoraj zaczalem wdrazac zmiany i w drzwiach wymienilem te z mk5 na mk7 (super, bo kontrolka otwartych drzwi nie swieci ju|). Nic w kabinie poza szybami nie robilem i jest oryginalna mk7.
Instalke w kabinie mialem od mk7 ale na dwie szyby, to ja wyjalem w calosci i mam na sprzedaz. W drzwiach wczesniej mialem korbki, z tylu te|.
  
 
Problem rozwiązany, teraz tylko kosmetyka i takie tam małe coś w środku by było lepiej .
Można zamknąć/usunąć, co kto woli z naszych kochanych moderatorów.

Za wszystkie odpowiedzi i chęci pomocy dziękuję.
  
 
i co było??


-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..
  
 
źle zrobione/spięte kable z przełącznikiem sterującym szybami. A wszyscy mi to odradzali. Zostałem przy elektryce szyb z mk5. Wiązkę z mk7 (4x one touch fabrycznie) sprawdzę, zrobię/naprawię i będę sprzedawał, bo mi nie potrzebna.

Skrzynka i cała reszta auta bez zarzutu jest. Tylko jeszcze jedną rzecz muszę rozkminić, bo nie wiem czy to normalne, że pompa paliwa mi załącza się poprzez elektrykę szyb. Musiałem dwa kabelki połączyć w elektryce szyb, by pompa się włączała. Jest to powiązane z zapłonem (kostka stacyjki), więc chyba tak to teraz musi być. Wczoraj bez elektryki szyb jeździłem i było ok, pompa hulała, dziś jak zacząłem ogarniać temat wgłębiłem się i zrobiłem. 7-8h to trwało, ale zrobione jest na fabrykę.

Teraz ciąg dalszy mnie czeka naprawiania mechaniki, podokańćzanie na cito tego co zaczęte i za rok startuję na najładniejszego escorta fefk ;D. Jako, że miałem najbardziej ubogą wersję escorta, to przez ostatni rok trochę się z nim zmieniło, ale końca ciągle nie widać.
  
 
Cytat:
2012-09-27 23:38:40, kiciek pisze:
Tylko jeszcze jedną rzecz muszę rozkminić, bo nie wiem czy to normalne, że pompa paliwa mi załącza się poprzez elektrykę szyb. Musiałem dwa kabelki połączyć w elektryce szyb, by pompa się włączała. Jest to powiązane z zapłonem (kostka stacyjki), więc chyba tak to teraz musi być.



chyba tak nie moze byc,to absurdalne.

Cytat:
2012-09-27 23:38:40, kiciek pisze:
Jako, że miałem najbardziej ubogą wersję escorta.



czy ja wiem czy taka najubozsza ? moj to byl prawie golas jak go kupilem

  
 
spoko, to też rozkminię
Dziwne, bo wypnę ze skrzynki , pompa działa, jak połączone kabelki były to pompa coś nie działała. Ale po 7h burzy mozgów nie myślałem świeżo. Spoko, to też się roztrzaska.

wiesiu. Na pewno miałeś uboższą wersję od mojej ? Ja z wypasów tylko centralny miałem i el.antenę, która w cabzach w mk7 chyba standardem była, ale u mnie już popsuta była. Antena w połowie była. Ani w dół ani w górę nie śmigała.
Po weekendzie jakieś 3 dni będę miał wolne więc walki ciąg dalszy.
  
 


[ wiadomość edytowana przez: Mikatt dnia 2013-05-01 11:56:15 ]
  
 

odgrzeje kotleta
mam problem ze swoim orionem:/
orionek byl golaskiem wiec postanowilem dac mu bajerow zalozylem ele szyby, ele lustra, krancowki w slupkach drzwi, centralny zamek, halogeny i szyba grzana.
problem tkwi w tym iż centralny działał w dniu zalozenia a po nocy mu sie odechcialo wiec kombinowalem i okazalo sie ze centralka drzwi kierowcy kaput. Zalozylem drugi zamek i bylo ok ale na pol dnia i znowu to samo w dodatku zjadło prad z aku i stopilo krancowke w drzwiach kierowcy.
kolejna rzecz to taka ze po podlaczeniu klemy do bulbulatora wtryski dostają napiecie nawet gdy zaplon jest wylaczony i chyba tu znika prad. Zna sie ktos na tym?? : P bo ja juz nic nie wyczaruje i mam dosc paczania na te knefle kolejny dzień z rzedu...
z gory dzieki za pomoc
P.S
kiciek najubozszego to ja miałem tego oriona tylko swiatla przod tyl i oswietlenie kabny
  
 
gdzieś ma zworkę stary na kablach .
Przeanalizuj instalację elektrycznej tych rzeczy, które montowałeś ostatnio.
  
 
nie wiem jak ale centrala juz działa cos sie dotklo ruszylo i gites tylko mam ten problem ze wyjada prad do zera i o co teraz chodzi to sam nie wiem
  
 
Bierzesz amperomierz i wyciągasz bezpieczniki. Będziesz wiedział gdzie szukać zwarcia.