Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Tobinator Sympatyk FEFK FORD Escort Kombi MK7 Myślachowice | 2013-04-09 09:29:13 Może gdzieś kabel od czujnika do masy się zwiera ? Sprawdź też wskaźnik, czujnik czy dobry. |
Tobinator Sympatyk FEFK FORD Escort Kombi MK7 Myślachowice | 2013-04-09 09:40:17 Tzn mieć to nie miałem ale teoretycznie jak kabel będzie miał przebicie do masy to wskazówka powinna właśnie szaleć. |
pwolcz23 Sympatyk FEFK escort MKVII Kopalnia | 2013-04-09 09:41:34 Dobra to zaraz pojdę i sprawdze dzieki za szybkie odp |
Kakiel Sympatyk FEFK Kraków | 2013-04-09 11:59:46 A silnik ci się nie przegrzewa? Może padła ci pompa wody i gotuje auto |
Marcin91 Sympatyk FEFK Ford Escort MKVII Ostrów Wielkopolski | 2013-04-09 12:02:33
a to wtedy wskazówka nie była by na min.? |
kiciek (S) Escort Driver Ford Escort MK7 cabrio Plawniowice/Wrocław/Kam. Wrocławski | 2013-04-16 00:11:35 a jak się mają kabelki od czujnika w strone reszty wiązki silnika ?? Tam wszystko ok ?? To wygląda na lekko świrującą masę.
masz na myśli to, że odpalisz esa, i od razu masz normal po całonocnym staniu bez odpalania go ?? |
nowypn Sympatyk FEFK Ford Escort MKIV, Fo ... Górki/Sztum | 2013-05-14 22:57:40 Witam
Kolego jeżeli elektryk mówi że czujniki dobrze wyglądają to znaczy tylko jedno - zmień elektryka. Czujniki temperatury(bo zapewne wiesz że są dwa) w Escortach to czujniki typu NTC czyli negative temperature coefficient co oznacza nic więcej a tylko to, że jeżeli wzrasta temperatura cieczy chłodzącej to maleje rezystancja takiego czujnika mierzona pomiędzy jego dwoma stykami. W przełożeniu na złącze czujnika oznacza to tyle że po zwarciu pinów w tym złączu wskazówka powinna wystrzelić w kosmos - u ciebie tak się nie stało więc możliwe są dwie opcje. Pierwsza to taka że nie zwarłeś przewodów w tym złączu co potrzeba a druga to taka że problem może dotyczyć skrzynki lub zegarów. Żeby cokolwiek ustalić to zaopatrz się w miernik uniwersalny(najlepiej cyfrowy) ustaw zakres pomiaru rezystancji na 200k i zmierz rezystancję czujników po odpięciu kostek. Górny czujnik daje sygnał do kompa natomiast dolny czujnik(pod termostatem-czarna obudowa) daje sygnał na wskaźnik. Jeżeli rezystancje obydwu czujników (najlepiej wtedy gdy zacznie ci wariować wskazówka)będą mniej więcej takie same to znaczy że trzeba zrobić kilka dodatkowych pomiarów natomiast jeżeli będą mocno się różniły wymień ten czarny czujnik i problem z głowy. Koniecznie napisz co ustaliłeś. Pozdrawiam |