RAV 4 Wymieniony rozrząd nadal błąd P 1349

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Rav 4 vvti benzyna 2000 cm.
Po wymianie rozrządu nadal wraca błąd silnika, może ma ktoś jakieś
doświadczenia w tym temacie.
Wyczytałem że może mieć w tym udział jakiś cwancyk z zaworem olejowym.
Proszę o jakiś cynk.
  
 
Bo zanim sie wymienia to sie diagnozuje
A po jakim czasie od skasowania blad sie pojawia?
A co sprawdzano zanim stwierdzono ze rozrzad?
Czy blad pojawil sie nagle ,czy kupiles juz samochod z ta przypadloscia.
  
 
A po pierwsze to dlaczemu wy Zydzi Pana Jezusa nam ukrzyzowali?
A po drugie to dlaczemu Rabin pyta dwa razy o to samo w roznym watku?
To nie po chrzescijansku taki zamet wprowadzac ,skoro odpowiedzi beda te same.
A po trzecie czy olej byl koszerny?


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2010-06-27 12:57:47 ]
  
 
Bolid nabyty z tą przypadłością i usterka stwierdzona przez serwis.
Po skasowaniu pojawia się po 20 km.do 50km jazdy.
Nie jest odczuwalna zmiana pracy silnika ani popyt na paliwo.
A ksywka Rabin została nadana mi jeszcze w wojsku i nie dlatego ze jestem żydem ale Łódz nazywano czasem żydzewem i tak zostało.
Dlaczego pytam dwa razy o to samo, z bardzo prostej przyczyny
pierwszy tytuł postu pozostał bez echa.
Po twardym resecie tzn.wyjęcie bezpiecznika w module sterowania silnik jakis czas pracuje nierówno potem parametry pracy wracają
do normy i widac niewielką zmiane wolnych obrotów na mniejsze po po jakims czasie J/W znowu bład silnika i kod ten sam.
  
 
Cytat:
2010-06-27 15:18:27, rabin1964 pisze:
Bolid nabyty z tą przypadłością i usterka stwierdzona przez serwis. Po skasowaniu pojawia się po 20 km.do 50km jazdy. Nie jest odczuwalna zmiana pracy silnika ani popyt na paliwo. A ksywka Rabin została nadana mi jeszcze w wojsku i nie dlatego ze jestem żydem ale Łódz nazywano czasem żydzewem i tak zostało. Dlaczego pytam dwa razy o to samo, z bardzo prostej przyczyny pierwszy tytuł postu pozostał bez echa. Po twardym resecie tzn.wyjęcie bezpiecznika w module sterowania silnik jakis czas pracuje nierówno potem parametry pracy wracają do normy i widac niewielką zmiane wolnych obrotów na mniejsze po po jakims czasie J/W znowu bład silnika i kod ten sam.


No to od poczatku ...
Trzeba sprawdzic czy wogole uklad VVTI dziala na tescie aktywnym.
Jezeli nie dziala to trzeba podac 12V na zawor OCV sterujacy naplywem oleju do aktuatora.
Pytanie co wymieniali pod haslem rozrzad.Czy wymienili tez zawor OCV czy zostal stary.
Mozliwe powody tego kodu to :przestawiony rozrzad ,ale wtedy silnik nie schodzi na 650 obr na biegu jalowym.
uszkodzony komputer - bardzo rzadko.
Instalacja tez rzadko w Ravie.
Zatkany kanal olejowy silikonem,tez rzadko w Ravie.
Beben VVTi, napinacz hydrauliczny,naciagniety lancuch czesto ,ale to powinno zostac wymienione,jezeli wymieniali rozrzad.
Zawor OCV czesto sie blokuje lub zostaje zgiety korpus jezeli ktos wymienia uszczelke glowicy a nie zacznie od wyjecia OCVa-w twoim przypadku dosc prawdopodobne.
Cisnienie oleju-jezeli jest za slabe na niskich obrotach na nagrzanym silniku,a kontrolka cisnienia jeszcze sie nie zapala, a VVTI juz nie dziala-tez bardzo prawdopodobne w twoim przypadku.
Zle ustawiony naped pompy oleju-znaki na lancuchu.
Slowem trzeba kilka rzeczy sprawdzic zanim sie zacznie wymieniac cos co dosyc kosztuje.
Mozesz przyjechac do mnie do Katowic na diagnostyke,lub sobie posprawdzac,zalezy czy jestes bardziej majsterkowiczem czy teoretykiem.


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2010-06-27 23:30:24 ]
  
 
Rozrząd nowy od A do Z zawór OCV nie był wymieniany.
Przy pompie oleju nikt nic nie robił chyba że pompa jest napędzana przez rozrząd to mogli cos naknocić.
Rozrząd był ewidentnie do wymiany bo nie dość że było go słychać to wyczuwalna w czasie jazdy była zmiana parametrów pracy silnika np.przydławianie po dodaniu gazu,po wymianie rozrządu ja reką odją i teraz płynnie wchodzi na obroty bez szarpnięć itp.
Jestem zapalonym majsterkowiczem i nie boję się pobrudzic więc jak byś mnie nieco oświecił gdzie i czego mam szukać będę wdzięczny np.gdzie jest ten zwór OCV.
Nie mam niestety AutoDaty a ta z netu to lipa.
Pozdrowionka.
  
 
Cytat:
2010-06-28 08:04:49, rabin1964 pisze:
Rozrząd nowy od A do Z zawór OCV nie był wymieniany. Przy pompie oleju nikt nic nie robił chyba że pompa jest napędzana przez rozrząd to mogli cos naknocić. Rozrząd był ewidentnie do wymiany bo nie dość że było go słychać to wyczuwalna w czasie jazdy była zmiana parametrów pracy silnika np.przydławianie po dodaniu gazu,po wymianie rozrządu ja reką odją i teraz płynnie wchodzi na obroty bez szarpnięć itp. Jestem zapalonym majsterkowiczem i nie boję się pobrudzic więc jak byś mnie nieco oświecił gdzie i czego mam szukać będę wdzięczny np.gdzie jest ten zwór OCV. Nie mam niestety AutoDaty a ta z netu to lipa. Pozdrowionka.


No to do dziela zagrzej silnik i podaj na zawor OCV 12V silnik powinien momentalnie zgasnac,-w glowicy taki walec z wtyczka 2 pinowa.
  
 
OK Sprawdzę jutro.
A co będzie jak silnik nie zgasnie,zapewne zawór do wymiany?.
  
 
Cytat:
2010-06-30 06:33:57, rabin1964 pisze:
OK Sprawdzę jutro. A co będzie jak silnik nie zgasnie,zapewne zawór do wymiany?.


Nie dalsza diagnostyka bedzie.
  
 
Witam ponownie,zrobiłem jak mi powiedziałes słychać jak zaworek stuka ale silnik nie gasnie otwarcie lub zamknięci zaworu nie ma wpływu na prace silnika.
Co dalej?.
  
 
Cytat:
2010-07-01 09:18:55, rabin1964 pisze:
Witam ponownie,zrobiłem jak mi powiedziałes słychać jak zaworek stuka ale silnik nie gasnie otwarcie lub zamknięci zaworu nie ma wpływu na prace silnika. Co dalej?.


Wyjmij zaworek czy nie jest skrzywiony lub czy nie nosi sladow np od nasadki ktora ktos odkrecal sruby glowicy.
Jezeli ok to pod zaworem ocv jest taka zaslepka-duza sruba ,jak ja wykrecisz trzeba wyjac siteczko i wyczyscic jezeli brudne -to filtr oleju do zaworu.
jezeli ok to trzeba zmierzyc cisnienie oleju na rozgrzanym silniku-czujnik zegarowy wkrecasz zamiast czujnika oleju.
Jezeli niemasz zegara to ponow probe na zimnym silniku czy zgasnie,lub na cieplym ale trzymajac na 1000 obr.
Jezeli dalej kicha to trzeba sprawdzic cisnienie oleju bo albo niema cisnienia albo zablokowane jest kolo VVTI bo ktos je nieprawidlowo zamontowal.
Kiedys mialem przypadek ze brakowalo panewki walka rozrzadu .Na pierwszym mostku sa kanaly olejenia walka ktore przechodza przez panewke do walka i zasilaja beben VVTi,poniewaz nie jest to panewka podporowa tylko uszczelniajaca wiec silnik bez niej chodzi.Ale VVTi juz nie.
  
 
OK Jak dam rade czasowo to jeszcze dzisiaj się do tego zbiorę
I wielkie dzięki za prowadzenie ręki.
Jak skonczę to napiszę co i jak.
  
 
Zdemontowałem ten zaworek i jest OK,ale pod nim w bloku jest tylko płaska pokrywa a w dodatku na sprężynie wygląda to na jakiś napinacz zdejmę to coś i zobaczę co tam jest.
Ale dostęp do tego miejsca to po byku niezła zagwozdka.
  
 
Cytat:
2010-07-01 18:58:24, rabin1964 pisze:
Zdemontowałem ten zaworek i jest OK,ale pod nim w bloku jest tylko płaska pokrywa a w dodatku na sprężynie wygląda to na jakiś napinacz zdejmę to coś i zobaczę co tam jest. Ale dostęp do tego miejsca to po byku niezła zagwozdka.


To jest napinacz hydrauliczny lancucha narazie go nie wykrecaj.
Mozliwe ze tego siteczka niema w Ravce ,w Corolli i Avie jest.
Teraz najzasadniej bedzie zmierzyc cisnienie oleju,bo najprosciej a wiele mozna zaoszczedzic sobie roboty.
  
 
Własnie skończyłem, faktycznie tam jest napinacz ale nie widziałem nic wiecej sitka tam nie ma, model silnika to ACA2.
Zaworek OCV jak nowy żadnych osadów.
Kontrolka silnika gasnie po resecie bezpiecznikiem AF12.5A pierwszy nad bezpiecznikiem ABS po wyłaczeniu silnika wyciągam bezpiecznik i po chwili wkładam go na miejsce i wtedy wyraznie słychać jak zaskakuje jakis przekaznik i błąd silnika jest skasowany nie wiem za co ten bezpiecznik jest odpowiedzialny.
Mam jeszcze coś do dodania, mam podbitą miskę olejowa morze tu pies jest pogrzebany.
Pozdrowionka.
  
 
Dzisiaj rano sprawdziłem ten zaworek na zimnym silniku bez efektu
Obr.1500 bez reakcji ze strony silnika a zaworek czuć pod palcami jak się otwiera po podaniu zasilania.
W poniedziałek wybiorę się na pomiar cisnienia oleju i zobaczymy co go boli.
  
 

jest ten filtr tylko że on jest w bloku silnika,część nr.15678B FILTER OIL CONTROL VALVE
A napinacz łańcuch rozrządu jest w pokrywie rozrządu, część nr.13540
i musisz sprawdzić czy te panewki są na pierwszym mostku wałka wydechowego nr.11811 i 11821,może tam ucieka ciśnienie


ciekawy jestem czy jak byśmy wyciągnęli zawór ocv i zapalili silnik to czy widać by było wypływający olej z otworu podawczego ,czy tam w ogóle pojawia się olej,może taki test się powieść???a;e najpierw sprawdź ten filterek jak BIG radzi,może uszczelka pod głowicą jest jakimś chińskim zamiennikiem(brak otworu lub jest zbyt mały i nie ma przepływu oleju lub jest zbyt małe ciśnienie na zaworze a tym samym na bębnie vvt. A w ogóle to może się okazać że albo mechanik pociągną za wałek przy dokręcaniu bębna i go zblokowała albo nie sprawdził czy może "fabrycznie" już był zblokowany(zdarzały się),przed montażem powinien sprawdzić czy cechy się zgrywają.
  
 
Odp.dla syd.
Dzieki za rysunek wiem gdzie gadziny szukac z góry silnika nie ma dostępu zobaczę z kanału silnik jest w samochodzie to dostep jest fatalny.
Wszystkie materiały zastosowane do wymiany rozrządu były orginalne łącznie z pastą uszczelniającą a serwis jest od wielu lat i mało prawdopodobny jest taki knot jak napisałeś ale przecież nie takie rzeczy śię widziało.
W poniedziałek sprawdzę jeszcze cisnienie oleju manometrem.
  
 
Odp.dla syd.
Sprawdziłem jeszce raz nie ma tam nic poza napinaczem a pod nim jes już przykręcona łapa i pompa wspomagania obmacałem całe to miejsce i nic typ sil.1AZ-FE.
Zaraz obok napinacza jest kolektor ssący i w okolicy aż do pompy wspomagania nie ma żadnej śruby, albo jest w bloku pod łapą ale to mało prawdopodobne bo z rysunku wynika że powinno to być na wysokości pompy wody a tu lipa.
  
 
czy to silnik o symbolu 1AZ-FE czy 1AZ-FSE to posiadają one VVT-I ,tym samym powinny posiadać też ten filtr ,może jest on umieszczony gdzieś pod pompą wspomagania,może jest przykręcony inną śrubą może imbusem, jak będę miał możliwość to będę szukał na silniku organoleptycznie bo teraz to samą teorię mam przed nosem. Wiem że były modele 1ZZ-FE czyli 1,8L. bez VVT-I ale to był wersja USA lub jakaś jeszcze inna ,ale w 2,0l nigdy nie spotkałem bez VVT-I.możesz przesłać mi VIN,spróbuję posprawdzać co się da.