Pęknięty kolektor wydechowy - Gdzie go pospawać? Czy warto?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pęknięty kolektor wydechowy nie wiem z zakich przyczym może z takich że ciepły kolektor został oblany letnią wodą ? Oczywiście nie z mojej winy!!!
Proszę o jakieś porady gdzie na śląsku można go pospawać i czy watro ?
Koszt nowego to około 450zł.
  
 
jedź na giełdę albo popytaj na szrtoach - tam pewnie kupisz kolektor (zapewne z wkręconą sondą lambda) za 100 zł. (to oczywiście moje cenowe domysły).
  
 
Nie wiem gdzie ...ale jako że w środe zaliczałem spawalnictwo moge co nieco o tym opowiedzieć

Najpierw o samym żeliwie, gdyż z jecgo cech fizycznych wynika technologia spawania

- jest to materiał , którego większość gatunków jest krucha, i łatwo pęka podczas krzepnięcia spoiny.
- w stanie płynnym żeliwo jest materiałem rzadkopłynnym, co uniemożliwia spawanie w innych pozycjach niż podolna, bez zastosowania specjalnych form.
- znaczne wypalanie krzemu podczas spawania powoduje tworzenie się żeliwa białego w spoinie (praktycznie nie obrabialne) , uniemożliwiającego poźniejszą obróbke wiórową spoiny. Do tego samego efektu może doprowadzić zbyt szybkie chłodzenie.
- temperatura topienia żeliwa, niższa od temperatury topienia tlenków żelaza powoduje trudnosci w łączeniu spoiny żeliwnej z metalem spawanego odlewu i w uzyskaniu spoin żeliwnych pozbawionych wtrąceń tlenkowych.

Generalizując spawanie żeliwa stosuje się głównie do napraw pęknieć i wad odlewniczych, regeneracji częsci maszyn, a nawet od niedawna do łączenia części z żeliwa sferoidalnego ze stalowymi elementami danej konstrukcji stalowej.
Najczęsciej spawa się żeliwo szare - z tego materiału jest odlany kolektor wylotowy w espero. (pekniecie najprawdopodobniej było spowodowane obecnością tzw jam poodlewniczych)
Spawanie innych rodzajów żeliwa przynosi lepsze wyniki, im wyższą plastycznosć wykazuje owe żeliwo.

Spawanie żeliwa prowadzi się na zimno i na gorąco.
-Spawanie na zimno odbywa się łukowo, ręcznie, elektrodami otulonymi o spoiwie bardzo plastycznym. (np EŻNi, EŻNi-Fe)
Spawanie prowadzi się tak aby nagrzanie materiału w sąsiedztwie spoiny było jak najmniejsze (SWC)
- Spawanie na gorąco - przy podgrzewaniu do temp ok 700-750stC, przeprowadza sie głównie gasssowo przy użyciu prętów żeliwnych i topika.
Stosuje się także spawanie elektryczne elektrodą otuloną lub metodą TIG (ale tej nie znam )

Oprócz w/w dwóch metod stosuje się tzw. lutospawanie - które jest lutowaniem twardym spoiwami mosiężnymi lub brązowymi przy użyciu palnika do spawania gassowego. Wymaga to mniejszej temp niż spawanie na gorąco.

ot wsio....tak na marginesie czekam na wyniki..ale chyba zaliczyłem
  
 
Oj Mydłowski, Mydłowski, aleście się obkuli. Dam wam czwórkę. Może być Mydłowski?
  
 
powiem tak - 3.0 też przyjme w ciemno
  
 
Dzięki za takie porady.
Proszę o konkrety !!!!!!!!!!!!!!!!!!
  
 
No przecież konkretnie Ci powiedziałem - jedź na giełde (jesli masz opory, to na szrot) i kup jakis używany - bedzie Cie to kosztować tyle ile spawanie, a pewnie jesze lambdę dostaniesz gratis....
  
 
Odgrzeję nieboszczyka
Zdiagnozowano u mnie pęknięcie więc pora na wymianę.
Czy ktoś może mnie upewnić, że to jest kolektor do espero 2.0 klik
  
 
Cytat:
2013-06-17 22:15:43, YeLonkoskY pisze:
Odgrzeję nieboszczyka Zdiagnozowano u mnie pęknięcie więc pora na wymianę. Czy ktoś może mnie upewnić, że to jest kolektor do espero 2.0 klik



Marek!...ale pierdolisz !

Kupujesz nówkę w sklepie, za grosze ...jest opis że 2.0 ...to tak ma być!...kupuj!!

Przecież tu nikt już nie pamięta jak wygląda Espero ...a co dopiero kolektor do egzotycznej już wersji !!
  
 
No właśnie - to" za grosze" mnie zastanowiło... na alledrogo używki są o wiele droższe niż ta nówka a w intercarsie czy jakimś tam innym cudzie widziałem po 250zł i zgłupiałem
Z drugiej strony ja mam 2.0 ale chyba to z opel'a bo jest mocniejsze. Kiedyś coś mi o tym Pstruś wspominał jak oglądał ten silnik jeszcze w poprzednim Esperaku a to jest silnik właśnie z tego poprzedniego. No ale nic, skoro jego wysokość Bogdan tak rzecze to musi pasować a jak nie to sprzedam na alledrogo
Z tego co widzę to jest 4-1. Szkoda że nie ma tego 4-2-1 ale wtedy trzeba by wymieniać dopiero co robiony cały wydech...
  
 
Cytat:
2013-06-19 17:13:55, YeLonkoskY pisze:
No właśnie - to" za grosze" mnie zastanowiło... na alledrogo używki są o wiele droższe niż ta nówka a w intercarsie czy jakimś tam innym cudzie widziałem po 250zł i zgłupiałem..



alledrogo to teraz jak lotto ..trafić coś w NORMALNEJ cenie ..graniczy z cudem prawie! ..

wczoraj znajomi szukali podnośnika szyby do matiza...złom z allegro po 50-60zł + przesyłka ..nówka w sklepie 62zł , szyba do leganzy..zabytkowe używki po 150..nówkę kupisz za 190..itp itd...kraina absurdu a nie portal aukcyjny już z tego

W Twojem przypadku , tak tylko strzeliłem , że będzie OK ...ale nie musisz się martwić , raczej na t ym biznesie nie stracisz

Pozdrowionka
  
 
...zaszalej i postaraj się o kolektor 4-2-1
Choć na stare lata poczujesz "lepszy dół"
  
 
No i właśnie przyszedł i zastanawiam się czy to nie jest właśnie kolektor 4-2-1 bo ma 4 wejścia które idą w 2 wyjścia tylko dalej już nic nie ma Jak wyschnie asfalt to muszę wejść pod Espero i obadać co i jak
  
 
Cytat:
2013-06-25 16:36:31, YeLonkoskY pisze:
...bo ma 4 wejścia które idą w 2 wyjścia tylko dalej już nic nie ma



A co masz do szukania pod spodem ? otwierasz machę i widać ile jest rurek ?
  
 
Cytat:
2013-06-26 20:51:45, nawigator5 pisze:
A co masz do szukania pod spodem ? otwierasz machę i widać ile jest rurek ?


Daj mu szansę ..chce wchodzić , niech wejdzie!
  
 
Wejdę tam gdzie będę chciał i nic nikomu do tego Tylko fotek na fejsa nie wstawię