Kontrolka awaria silnika-pytanko do Bigelektrona

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanko do Bigelektrona, bo w jak dzwoniłem do ASO to mi powiedzieli,że mam do nich przyjechać dopiero jak się będzie cały czas paliła lampka awarii silnika.Posiadam Rav 4 rocznik 2002 2.0 disel. U mnie występuje podobny problem z kontrolką awarii silnika zapala się ona rano jak uruchamiam samochód jak wyłączę samochód i po chwili go włączę znowu to kontrolka się nie świeci i jeźdzę tak cały dzień,aż do następnego ranka Nie zauważyłem żadnych spadków mocy.
Może Pan coś mi podpowiedzieć

[ wiadomość edytowana przez: exbis dnia 2009-10-19 10:24:55 ]
  
 
pozostawić auto w aso na noc niech sprawdzają rano ,a może nawet coś w historii się zostało.pozdro.
  
 
Pojedz do ASO na odczyt bledow,ale do innego tam ci raczej nie pomoga.
  
 
Jezeli bedziesz mial P0627 to popraw masy zwlaszcza srube masy z podluznicy na skrzynie biegow.Trzeba ja oczyscic i wkrecic na kontakt spraj ,a takze srubki masowe modulu EDU-na kielichu amora.
Jak bym chcial naprawiac tylko te samochody w ktorych objaw wystepuje caly czas,to mialbym o 90% mniej roboty Niestety 90% usterek to takie kiedy cos dzieje sie czasami,i jest duzo glowkowania,aby usunac przyczyne.
Dzisiaj np mialem Corolle w ktorej wyszedl powyzszy kod elektrozaworkow pompy,powodem jednak byl wieszajacy sie wtryskiwacz 4-tego cylindra,a zaworki byly sprawnei pompa tez.
  
 
Cytat:
2009-10-19 22:50:53, Bigelektron pisze:
Jezeli bedziesz mial P0627 to popraw masy zwlaszcza srube masy z podluznicy na skrzynie biegow.Trzeba ja oczyscic i wkrecic na kontakt spraj ,a takze srubki masowe modulu EDU-na kielichu amora. Jak bym chcial naprawiac tylko te samochody w ktorych objaw wystepuje caly czas,to mialbym o 90% mniej roboty Niestety 90% usterek to takie kiedy cos dzieje sie czasami,i jest duzo glowkowania,aby usunac przyczyne. Dzisiaj np mialem Corolle w ktorej wyszedl powyzszy kod elektrozaworkow pompy,powodem jednak byl wieszajacy sie wtryskiwacz 4-tego cylindra,a zaworki byly sprawnei pompa tez.



Witam przez chwilę miałem spokój z autkiem ale znowu się zaczęła zapalać lampka kontroli silnika, byłem na komputerze kod błędu to P1228.Mechanik powiedział,że to coś z wtryskiem paliwa i że niektóre Toyotki są bardzo czułe na jakość paliwa .Poradził mi na początek wymianę filtra paliwa, użycie preparatu oczyszczającego, który mam wlać do baku. Co ty na to??? Proszę o odpowiedź
  
 
Cytat:
2009-11-03 19:52:55, exbis pisze:
Witam przez chwilę miałem spokój z autkiem ale znowu się zaczęła zapalać lampka kontroli silnika, byłem na komputerze kod błędu to P1228.Mechanik powiedział,że to coś z wtryskiem paliwa i że niektóre Toyotki są bardzo czułe na jakość paliwa .Poradził mi na początek wymianę filtra paliwa, użycie preparatu oczyszczającego, który mam wlać do baku. Co ty na to??? Proszę o odpowiedź


Znaczy rozumiem ze poprawiles to co napisalem,to teraz trzeba stwierdzic czy wtrysk czy zaworki sa powodem.Oczywiscie czyscik nie zaszkodzi.
  
 
Cytat:
2009-11-03 23:37:45, Bigelektron pisze:
Znaczy rozumiem ze poprawiles to co napisalem,to teraz trzeba stwierdzic czy wtrysk czy zaworki sa powodem.Oczywiscie czyscik nie zaszkodzi.


Tak dokonałem tych poprawek. Czy uważasz, że wymiana filtru i zastosowanie oczyszczacza do wtrysku może usunąć moją usterkę, czy szkoda czasu i zabrać się za stwierdzenie czy to wtrysk. Czy sprawdzanie zaworów też dokonuje się za pomocą komputera
  
 
Cytat:
2009-11-04 15:45:28, exbis pisze:
Tak dokonałem tych poprawek. Czy uważasz, że wymiana filtru i zastosowanie oczyszczacza do wtrysku może usunąć moją usterkę, czy szkoda czasu i zabrać się za stwierdzenie czy to wtrysk. Czy sprawdzanie zaworów też dokonuje się za pomocą komputera


Moze pomoc ale watpie czyli jakies 10%
  
 
Mam problem z Rav 4, 2.0D4D. Zapaliła mi się kontrolka "sprawdź silnik" sprawdziłem-błąd P0627! silnik nie ma mocy, ciężko pali. Jeden mechanik polecił zmienić zaworki na pompie, ale zanim to zrobiłem, odpiąłem przewody i podłączyłem na nowo i na chwilę pomogło (na 50km), póżniej znów to samo. Wymieniłem w koncu zaworki ale dalej to samo. Czasami silnik ma chwilowe dopływy mocy (na ok.2 sekundy). Kontrolka "sprawdź silnik" świeci się cały czas no i nie wiem co robić dalej!!!
  
 
Temat do zamknięcia u mnie pomogła wymiana zaworka przy turbo
  
 
Cytat:
2010-08-31 12:34:39, exbis pisze:
Temat do zamknięcia u mnie pomogła wymiana zaworka przy turbo


No to chyba zly kod bledu podales bo musialby byc p1251
zas p1228 jest od ukladu paliwowego i niema nic wspolnego z turbina.
  
 
Na początku był kod p1228 wymieniłem filtr paliwa i wykonałem czynności opisane przez Bigelektrona poniżej, po pewnym czasie wyskoczył mi błąd p1250 po wymianie zaworka jest ok-odpukać!, zrobiłem już przeszło 2000 km. Bigelektron wielkie dzięki!
  
 
Do Bigelektron:
Witam i proszę o pomoc:
Jeżdżę toyotą rav4 z 2007 roku, wersja amerykańska, silnik 2,4 z gazem. Pojawił się problem z sekwencją trzech kontrolek (chek engine, VSC, 4VD). Kilkakrotnie sprawdzałam swoje błedy. Ta lista się zawsze powtarza: (DTC p043E, p043F, 2401, p2402, p2419). Te trzy kontrolki które zapalają się zazwyczaj po porannym odpaleniu mogę wykasować poprzez odłączenie akumulatora na około 20 sekund (taką podpowiedź wyczytałam na tym forum). Tyle umiem zrobić. W serwisie Toyoty odesłali mnie do gazowników a ci rozłożyli ręce. Jaka jest możliwość diagnozy i ewentualnego rozwiązania problemu przez Pana (w grę wchodzi również przyjazd do Katowic, bo poranne czynności z kluczem 10-tką mi się znudziły).
pomocy

[ wiadomość edytowana przez: Halina12 dnia 2012-06-21 11:33:51 ]
  
 
[quote]
2012-06-21 11:31:40, Halina12 pisze:
Do Bigelektron: Witam i proszę o pomoc: Jeżdżę toyotą rav4 z 2007 roku, wersja amerykańska, silnik 2,4 z gazem. Pojawił się problem z sekwencją trzech kontrolek (chek engine, VSC, 4VD). Kilkakrotnie sprawdzałam swoje błedy. Ta lista się zawsze powtarza: (DTC p043E, p043F, 2401, p2402, p2419).


No tym razem faktycznie wyglada ze to nie wina gazownikow musialbym sprawdzic pare rzeczy aby miec pewnosc ale najprawdopodobniej charcoal canister do wymiany i bedzie ok.
  
 
Dzięki za zainteresowanie. Będę czekała na dalsze instrukcje. Moja jedyna nadzieja w Panu. A koszt tego canistra???
  
 
Cytat:
2012-06-21 15:14:07, Halina12 pisze:
Dzięki za zainteresowanie. Będę czekała na dalsze instrukcje. Moja jedyna nadzieja w Panu. A koszt tego canistra???

Podaj VIN to sprawdze.
A co do diagnostyki to gdyby nie bylo gazu to bym stwierdzil po tych kodach ze na 200% jest do wymiany charcoal canister.
ale gaziarze zawsze w sposob nieprzewidywalny potrafia cos spieprzyc , dlatego wolalbym najpierw zerknac czy niema innej przyczyny np przewierconego czegos wkretem od instalacji gazowej


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2012-06-22 08:15:19 ]
  
 
VIN: JTMBD33V576039857. Dzięki
  
 
Cytat:
2012-06-22 12:16:21, Halina12 pisze:
VIN: JTMBD33V576039857. Dzięki

3852zl brutto ...taniej sciagnac z usa....
  
 
To proszę o podpowiedź co mam zrobić. Szukanie Canistra w rozsądnej cenie??? (bo podany koszt jest powalający). Czy wizyta w Katowicach i dalsza diagnostyka ???
  
 
Nie dostałam odpowiedzi. A do wtorku jestem niedaleko Katowic i ewentualnie byłaby możliwość obejrzenia mego samochodu.