Jaki aku do 1CDFTV ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, pytanie jak w temacie, aku muszę zmienić bo ma już chyba 8 lat, a zima tuż tuż
  
 
Ponawiam pytanie jakie aku do 1CDFTV

Obecnie mam MUTLU 70Ah 640A chyba był na pierwszy montaż więc ma już osiem latek

Co wybrać:
Centra Futura 77Ah 760A
Banner Uni Bull 80Ah 700A
Bosch S5 77Ah 780A
Varta Silver Dynamic E44 77Ah 780A
Topla Top 75Ah 720A

Podobno topla jest dobra, macie jakieś pomysły?
  
 
Po pierwsze sprawdź w książce serwisowej jaką masz pojemność - ja w Ave Verso z silnikiem 1CD-FTV miałem 74Ah 680A. Z aku jest tak, że nie można przesadzać z pojemnością, bo alternator będzie nie doładowywał zbyt duże aku.
Po drugie zobacz sobie testy aku w necie (takie parametry jak: rzeczywista pojemność, trzymanie pojemności po kompletnym rozładowaniu, itp.) - w czołówce jest Moll (drogi), Varta i Banner. Ja kupiłem Vartę i byłem zadowolony - jest na pewno lepsza d Bosch'a (też go miałem, ale krótko).
  
 
Ja mam S5 boscha i jest OK

Co do przesadzenia to nie ma obawy że alternator nie doładuje może kiedyś prądnica ale alternator

Dałem 340zł i polecam

[ wiadomość edytowana przez: Linek dnia 2013-08-30 22:30:55 ]
  
 
Cytat:
2013-08-30 18:38:06, tomi150 pisze:
Ponawiam pytanie jakie aku do 1CDFTV Obecnie mam MUTLU 70Ah 640A chyba był na pierwszy montaż więc ma już osiem latek Co wybrać: Centra Futura 77Ah 760A Banner Uni Bull 80Ah 700A Bosch S5 77Ah 780A Varta Silver Dynamic E44 77Ah 780A Topla Top 75Ah 720A Podobno topla jest dobra, macie jakieś pomysły?


Im większy tym lepszy i to się potwierdza także w przypadku akumu;latorow
Wazne aby nie było mniej niż 650A a lepiej 700A np. Warta wejdzie gabarytem i nawet jak po czasie spadnie jej zdolność rozruchowa to jeszcze będzie powyżej 600A poniżej nie zapali.
Niema obaw ze nie doladuje ,akumulator jest jak wanna z woda wieksza wanna tez się napelni lejac malym strumykiem tyle ze dluzej to zajmie ale w końcu się napelni, a uciechy więcej i więcej można wychlapać.
  
 
Prądu rozruchowego można trochę dorzucić (zwłaszcza, że to co piszą o paramaetrach nie pokrywa się z rzeczywistością), trzeba zobaczyć w katalogu Varty, jakie ma dokładne wymiary większe aku ...
  
 
Cytat:
2013-08-31 22:21:32, Alien_Obcy pisze:
Prądu rozruchowego można trochę dorzucić (zwłaszcza, że to co piszą o paramaetrach nie pokrywa się z rzeczywistością), trzeba zobaczyć w katalogu Varty, jakie ma dokładne wymiary większe aku ...

Varta 700A na 72AH wchodzi bo mam takiego do testow.zostal wymieniony bo tester powiedział ze jest niesprawny bo ma tylko 600 A ale w zimie diesla 1CD odpali.
  
 
Z tych, które wymieniłem wszystkie wejdą, mają szerokość 278 mm
a MULTU z pierwszego montażu ma 310mm.
Swoją drogą turecki MULTU chodzi 8 lat w tym pięć na przebiegach dziennych poniżej 10km.

A cała reszta szybko kończy się po gwarancji, lub nawet na niej i jest odrzucana z powodu złego użytkowania (Centra po przejęciu przez Exide dostała wytyczne by 99% odrzucać)

Wracając do tematu, jak mam aku 70 Ah to moge zastąpić go 77 Ah - nie będzie niedoładowany?
  
 
Ja polecam Varta Silver , chodzi u mnie już 5 lat (u poprzednika nie wiem ile był , może ma już 8 lat) i jest git . W największe mrozy i z ciągłymi problemami z odpalaniem jeszcze mnie nie zawiódł . Parametry mogę potem odczytać jak chcesz . Ja zawsze przy pierwszych mrozach doładuje go z prostownika , tak dla świętego spokoju .
  
 
Cytat:
2013-09-01 07:11:52, tomi150 pisze:
Z tych, które wymieniłem wszystkie wejdą, mają szerokość 278 mm a MULTU z pierwszego montażu ma 310mm. Swoją drogą turecki MULTU chodzi 8 lat w tym pięć na przebiegach dziennych poniżej 10km. A cała reszta szybko kończy się po gwarancji, lub nawet na niej i jest odrzucana z powodu złego użytkowania (Centra po przejęciu przez Exide dostała wytyczne by 99% odrzucać) Wracając do tematu, jak mam aku 70 Ah to moge zastąpić go 77 Ah - nie będzie niedoładowany?

Możesz dac i 120AH gdyby tylko wszedl
Dla akumulatora ważne jest tylko jedno .Norma ladowania jest od 13.5-14.6V Oczywiście jak masz powyżej 14V z wlaczonymi swiatlami mijania na biegu jalowym, to akus pociągnie dluzej niż u kogos kto ma tylko 13,5V
  
 
Przed zakupem sprawdź, czy trzyma parametry - ja jak kupowałem Vartę to dopiero 3 sztuka miała parametry producenta - teraz nie robią takich aku jak 8 lat temu - oszczędności na ołowiu
Z 15 lat temu miałem czeską Teplę w Corollce 1.8D i przejechała u mnie 7 lat i nie było problemu, teraz takiego wyniku żaden producent nie osiągnie, max. 5 lat.
  
 
Myślę, że sprzedawca nie będzie miał na stanie 3 aku, które mnie interesują żeby je sprawdzić i pewnie "niechętnie" przystanie na taki test.

Czytając o problemach z jakimi spotykają sie nabywcy jak spieprzy im się aku na gwarancji to szlag człowieka trafia.

Wydasz ok 400 PLN i może nie pochodzić nawet roku.
Więc może wydać 700PLN na żelowy np Optima Red Top 50Ah 815A i mieć spokój do końca użytkowania danego auta?!

Alien a jakie parametry i czym sprawdzić; sprzedawca pewnie nakopie mi do pyrdeli jak będę wymyślał
  
 
Cytat:
2013-09-02 19:16:06, tomi150 pisze:
Myślę, że sprzedawca nie będzie miał na stanie 3 aku, które mnie interesują żeby je sprawdzić i pewnie "niechętnie" przystanie na taki test. Czytając o problemach z jakimi spotykają sie nabywcy jak spieprzy im się aku na gwarancji to szlag człowieka trafia. Wydasz ok 400 PLN i może nie pochodzić nawet roku. Więc może wydać 700PLN na żelowy np Optima Red Top 50Ah 815A i mieć spokój do końca użytkowania danego auta?! Alien a jakie parametry i czym sprawdzić; sprzedawca pewnie nakopie mi do pyrdeli jak będę wymyślał

Z czego wnosisz ze wystarczy na tak długo?tylko raz go nadmiernie rozładujesz i po ptokach.
  
 
Nie wiem czy wystarczy na długo, podpieram się marketingowym bełkotem dot.tego aku:


Akumulatory typu Optima Red Top to specjalna linia akumulatorów rozruchowych, wykonane w unikalnej technologii płyt spiralnych SPIRACELL, charakteryzująca się:

•Niezwykle wysokimi parametrami prądu rozruchu!
•Niewielką wagą i wymiarami!
•Bardzo wysoką odpornością na wstrząsy, wibracje i wysoką temperaturą pod maską silnika!
•Wydłużonym, względem tradycyjnych akumulatorów, okresem eksploatacji!
•Całkowitą bezobsługowością!
•Większą odpornością na podwyższone napięcie ładowania!
•Trzykrotnie szybszym ładowaniem!
•Możliwością pracy w systemie eksploatacji sezonowej z uwagi na bardzo niskie tempo samorozładowania!


Ponadto akumulatory OPTIMA można montować w każdej pozycji, gdyż są zabezpieczone przed wyciekiem elektrolitu nawet w przypadku pęknięcia obudowy! Konstrukcja i właściwości akumulatora OPTIMA RedTop czynią z niego idealne rozwiązanie do rozruchu silników dużej mocy, zwłaszcza w samochodach po tuningu. Wyróżniają się mocą rozruchową właściwą dla akumulatorów o 2-3-krotnie większych gabarytach i masie! Dlatego tez chętnie montowane są w samochodach, gdzie z jednej strony wymagany jest duży prąd rozruchu niezwykle mocnych silników sportowych a z drugiej niska waga, która ma wpływ na osiągi pojazdu. A to wszystko w połączeniu z wysoką odpornością na ekstremalne warunki pracy!

Tyle bełkotu - silnik dużej mocy po tuningu nie dotyczy mojego auta, ale duży prąd rozruchu chyba ja.
  
 
Ja nie testowałem takiego aku, a pisać mogą wszystko - żelowe głównie stosuje się do łodzi, albo motocykli. Sprawdź opinie na necie.
Porządny sprzedawca aku ma na wyposażeniu urządzenie do sprawdzania pojemności aku przez obciążenie - jak nie ma to znaczy, że ma aku leżaki i zmień sklep.
  
 
No i w końcu padł aku, zakupiłem Centra Futura 77Ah 760A, kręci rozrusznikiem jak nigdy, w końcu nie zapalają mi się kontrolki TRC VSC ... w czasie odpalania.

Mam pytanie: klemy i "bieguny" aku mogę psiknąć Wazolem (olej smarujący wazelinowy)?.
  
 
Możesz , tylko psikaj po założeniu klem