Przebicie i problem z zapłonem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
WItam. Mam problem z zapłonem, a mianowicie wszystko jest ok dopóki silnik się nie nagrzeje. Jak się nagrzeje pojawia się przebicie na świecach, iskra podąża po przewodach i co jakiś czas pojawia się na wyjściu wysokiego napięcia z cewki zapłonowej. Wtedy trzeba uważać żeby silnik nie zgasł, bo jeśli zgaśnie są trudności z uruchomieniem. Ostatnie co wymieniałem to cewka (mastersport), świece (NGK) i przewody (Stench). Panowie poratujcie bo już niemam pojęcia co robić.
Pozdrawiam
  
 
Kondensator wymieniałeś?
  
 
Pierwsze co trzeba zrobić, to WYPIERDOLIĆ przez okno te przewody, bo SENTECH no najgorsze gó..no jakie tylko może być. Pisałem to kiedyś nawet do EMDE, ale pewnie tego nie pamiętacie. Druga sprawa,odpowiednia przerwa na świecach. Kondensator jest po to, by nie iskrzyły styki na przerywaczu.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Może jeszcze jak to było chronologicznie , te wymiany świec ,cewki i przewodów zapłonowych były spowodowane tymi samymi problemami wcześniej ?
Czy też te problemy pojawiły się po wymianie przewodów zapłonowych ?
Rozumiem , że te przewody SENTECH-a są te tzw. „indukcyjne” czy te starszego typu tzw „węglowe” ?

Ciekawe bo kupiłem ostatnio te Sentecha indukcyjne i jeden wydaje mi się do bani po pomiarach w domu .

  
 
Wiem Szoko że te przewody to lipa i pamiętam jak pisałeś to Emde, ale kupiłem takie bo tylko takie mieli na stanie. Milko tak to wszystko było spowodowane tym problemem. Samochód pracował znośnie ale pewnoge dnia miałem problem z odpaleniem. Odpaliłem, jeździłem, aż pewnego dnia w nocy patrze a tu iskra skacze po całym samochodzie. Więc wymieniłem świece i przewody. Jeździłem tak dłuższy czas i wszystko było lux, zarówno na Lpg jak i pb, aż do pewnego momentu. Zostawiłem samochód na noc na dworzu. Rano przychodze a tu lipa. Więc szybko po cewkę myślac że to ona. Odpaliłem z biegu no i od tego momentu zaczeły dziać się takie dziwne rzeczy. Szoko jaka powinna przerwa na świecach NGK?
  
 
Cytat:
2012-04-15 23:25:48, driver158 pisze:
jaka powinna przerwa na świecach NGK?



Jak kiedyś je kupiłem (NGK nr 4.) miały 0,7-0,8mm, jednak zmniejszyłem do zalecanego odstępu, tj. 0,5-0,6mm i tak jeżdżę. Silnik chodzi równiutko, pięknie zapala. Też mam przewody SENTECH.
  
 
No to już więcej wiadomo.
A jaki zapłon ma ta łada, klasyczny czy bezstykowy ? Dla każdego typu są inne cewki zapłonowe więc nie wiem czy ta nowa jest taka jak trzeba.
Jakie przewody zapłonowe były poprzednio ? Jak wyglądają świece po wykręceniu ,jaki miały odstęp elektrod ?
Przerwa na świecach taka jak ustawił Mylkus3 dla zapłonu klasycznego i 0,7-0,8 mm dla bezstykowego.
  
 
Proponuję zweryfikować parametry cewki - Mastersport jak pisałeś. Kiedy zmieniałem zapłon na bezstykowy kupiłem taką sztukę oznaczoną jako 2108-..., czyli jako dla samary. Gdy ją zamontowałem to okazało się, że się pierońsko grzeje (normalnie jajecznicę byś usmażył po 10 minutach pracy). Pomierzyłem dziada i okazało się, że ma zbyt wysoką oporność - niezgodną z parametrami cewek dla samary. Napisałem do MS, ale zrobili olewkę sprawy, więc ja z kolei z dystansem podchodzę do produktów MS. Dziś mam cewkę z polda elektronika (z demobilu) i działa bez zarzutu.
Tak więc miernik w dłoń i sprawdź oba uzwojenia - pierwotne i wtórne.
  
 
Z tego co poinformowali mnie w sklepie to MS produkuje dwie takie cewki. Jedna jest do klasyka i ma oznaczenie 2101 a druga jest to Samary i właśnie ma większą oporność(ale wezmę miernik i posprawdzam). Jaka powinna być oporność na poszczególnych uzwojeniach? Zapomniałem napisać że jest to klasyczny zapłon czyli stykowy. Jak zmieniałem świece to każda miała taki kremowy nalot więc chyba spalanie prawidłowe Przerwa na nowych świecach była właśnie 7mm( więc zmniejszać mówicie?) na starych nie mierzyłem


[ wiadomość edytowana przez: driver158 dnia 2012-04-16 15:46:34 ]
  
 
Cytat:
a druga jest to Samary i właśnie ma większą oporność


Właśnie do samary powinna mieć mniejszą oporność. Do stykowego klasyka za książką cytuję:"w temp. 25stC uzwojenie pierwotne... 3,07 do 3,5 Ohm, a wtórne 5,4 do 9,2 kOhm". O ile z wartością wtórnego nie ma problemu (jeśli cewka nie ma przebicia), to na pierwotnym powinno ono mieścić się w widełkach. Moja cewka rzekomo samarkowa powinna mieć poniżej 1 Ohm na pierwotnym, a ma powyżej 2 Ohm. Dlatego mam rezerwę do produktów MS.
  
 
A jakiej firmy przewody polecacie?
  
 
Cytat:
2012-04-16 21:03:08, driver158 pisze:
A jakiej firmy przewody polecacie?



NGK, BOUGICORD, a nawet JANMOR ale linia PROLINE. Mozesz poczytac tutaj tez o przewodach, a takze tu

Często do wymiany przewodów zapłonowych motywuje prosty test, jaki możemy bez problemu wykonać samodzielnie. W ciemnym garażu należy podnieść maskę samochodu, zapalić silnik i obserwować przewody dodając jednocześnie gazu (może nam w tym pomagać druga osoba).Jeśli przewody są poważnie zużyte zaobserwujemy iskry sporadycznie przeskakujące pod maską. Warto pamiętać, że doraźne naprawy polegające na owijaniu przewodów taśmą izolacyj­ną nie poprawiają ich stanu.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Jak się mają te pomiary cewki ?
  
 
???
  
 
Ja polecam NGK albo Champion

Szoko - Nawiązując do Twojego linku GG to producent właśnie Sentech-a



pzdr
CHIO


  
 
Cytat:
2012-04-26 15:46:40, chio pisze:
Szoko - Nawiązując do Twojego linku GG to producent właśnie Sentech-a pzdr CHIO



A co? Producent kiepskich kabli nie może pisać mądre rzeczy?

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Nie tylko może pisać mądre rzeczy ale być może sprzedawać dobre kable ? Z tego co mi wiadomo Sentech vel GG (Gadu Gadu ?) wykonuje swoje kable zapłonowe z importowanego z Francji kabla BOUGICORD polecanego przez Szoko ?
Szoko poza tym czy uszkodzony kondensator nie może utrudniać czy wręcz uniemożliwiać zapłonu ?
driver158 co w końcu wyszło z tą diagnozą cewki itp. ?
  
 
Problem powrócił. wcześniejszym winowajcą był aparat zapłonowy (łożysko). Ostatnio wymieniałem sprzęgło i gdy próbowałem uruchomić problem powrócił. Ciężko odpala. Wykręciłem świece( kolor bialokremowy) by sprawdzić iskrę i ku mojemu zdziwieniu silnik zaskoczył od razu. pracował na 3 cylindrach. Od tego momentu znów są problemy. Silnik gdy się nagrzeje trudno go od razu uruchomić. Rano był problem w deszczowe dni ale jakoś odpalał. Teraz rano na benzynie pali ok na gazie trzeba długo kręcić. Znów pojawiło się przebicie. Tym razem od razu na cewce. Tak jakby iskra biegła od styku uzwojenia pierwotnego do wtórnego. Gdy potraktowałem styki uzwojenia pierwotnego WD40 problem się nasilił. Na przewodach niema przebicia. Z dnia na dzień problem się nasila. Czyżby znowu łożysko, cewka? Aparat ma przejechane ok 20 000 km. I co to może mieć wspólnego z wynianą sprzęgła? Jedyne co mi przychodzi do głowy to masa.
  
 
Po prostu zmien cewke.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Winowajcą był przepalony palec rozdzielacza. Po nagrzaniu ciężko ją było odpalić, a jak odpaliła było przebicie na przewodach w okolicach cewki