Ciasne luzy na zaworach na skutek przegrzania 1.6 afe

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czy ciasne luzy na zaworach mogly powstac na skutek przegrzania silnika czy niefachowego montazu przez mechanika prz wymianie uszczelki pod glowicą? luzów nie mierzyłem ale biore to pod uwage gdyz wyczytalem na jednym z postów ze jak jest takie "tum tum tum " na końcu wydechu to może byc to. nadmieenie że mam kody błedów 12 i 52.
  
 
masz zamontowany gaz???
według mnie to nie od przegrzania tylko jak mechanik ściągnął głowicę i ją rozebrał to nie poznaczył sobie zaworów i płytek a składając włożył jak leci co spowodowało nieprawidłowości w luzach do tego nawet nie skontrolował luzów po naprawie głowicy co jest oczywistą czynnąścią. Istotne jest też czy masz ten gaz zamontowany bo przy gazie zawory osiadają i luz się zmniejsza.

gdzieś już pisałeś ale przypomni mi długo było jechane bez płynu,jak ta sytuacjia wyglądała?
  
 
Jak na końcu wydechu sluchac takie nierytmiczne tmuk tmuk to bankowo ktorys zawor wydech ciasny lub nieszczelny.
  
 
jechalem autostardą A4 i urwal sie jakiś wąż od dolu i plyn chłodniczy wciekł a ja nie zauważyłem czerwonej kontrolki i pilowalem dalej az do momentu gdy silnik zaczął slabnąć , pod maska bylo jak w piecu jak go próbowalem odpalić zaraz po awari to kręcil ale nie odpalil a jak ostygl to zaplił, wtedy dolalem mu wody i jechalem chwile do momentu gdy woda znowu wyleciala z ukladu potem znowu postój i znowu mu z baniaka nalałem i tak dojechalem jakies 45 km do domu.w silniku bylo piekło jak dolewalem wody to walilo jak z gejzera. auto oddalem do mechanika "kowala" co toyote widzial tylko na zdjęciu. Z jego relacji wynika że zdjał glowice uszczelka byla cała ale bardzo "brzydka" dal głowice do sprawdzenia i splanowania glowica nie była pęknięta. Gdy to wszytko złożyl razem to z mojego dochodznie wyszlo że: nienapięta sprezyna na tarzcy zebatej, smierdzi bezyna tak jak by nie dopalał, bogata mieszanka,na końcowym tłumiku mam takie chatakterystyczne głuche bu bu bu bu no i błąd 12 (rpm signal) i 52 (knock sensor) silnik pracuje swoim zyciem ale jeżdzi juz tak rok aha i przy zapalaniu czy na zimno czy na ciepło kilka razy musi kręcić zanim załapie a kiedys bylo od jednego strzału. gazu nie mam zainstalowanego. Ja obstwiam aparat zapłonowy i kąt wyprzedzania, mam cichą nadzieje ze to nie zawory

[ wiadomość edytowana przez: anlarx dnia 2013-11-27 20:55:48 ]

[ wiadomość edytowana przez: anlarx dnia 2013-11-27 21:24:33 ]

[ wiadomość edytowana przez: anlarx dnia 2013-11-27 21:25:18 ]
  
 
A napewno nie jest przestawiona na rozrządzie?
  
 
dziasj odbieram toyote od kolejnego "kowala" i bede wszystko wiedział to wam napisze
  
 
Cytat:
2013-11-28 10:42:03, anlarx pisze:
dziasj odbieram toyote od kolejnego "kowala" i bede wszystko wiedział to wam napisze


Zaczynasz dziesięć watkow w 30 tematach i w sumie nic niewiadomo.
Co do tej pory zrobiles?? Wydech szczelny kasator luzow na walku ustawiles zapłon ustawiles ustawienie rozrządu sprawdzone?
  
 
witam sznowne grono ekspertów
informuje co nastapilo:
kasator zrobiony
usczelnienie wydechu zrobione
na podstawie autodiagnostyki tzw"zworkowej " niesprawny czujnik abs przód prawy lub lewy i przerwa w obwodzie abs prawy przód lewy tył :-wymieniono czujnik abs prawy przód i wieniec zębaty czujnika gdyz byl pekniety a czujnik tez był rozwalony. PO wymiaie abs dalej swiec, i proba wykasowania nie przyniosła rezultatu: zworka Tc i E1 plus pompowanie 8 razy pedal hamulca , dalej nie wiemy o co chodzi z tym absem, czujnik zakupilem używke i półoś z wieńcem.Nie wiemy jak wykasowac blędy abs.
pozatym wszytko okey mechanior zrobil zapłon na 10 stopni bez zworki Te i E1 i w poniedzialek idzie do poprawy. Po wymianie kopółki i palca rozdzielacza silnik wrócil do normy lampka chceck już nie świeci. Ale niepokoi mnie taki objaw: "delikatny zapach smarzonego oleju" jakby ktos smażyl frytki
  
 
Cytat:
2013-11-30 21:13:45, anlarx pisze:
witam sznowne grono ekspertów informuje co nastapilo: kasator zrobiony usczelnienie wydechu zrobione na podstawie autodiagnostyki tzw"zworkowej " niesprawny czujnik abs przód prawy lub lewy i przerwa w obwodzie abs prawy przód lewy tył :-wymieniono czujnik abs prawy przód i wieniec zębaty czujnika gdyz byl pekniety a czujnik tez był rozwalony. PO wymiaie abs dalej swiec, i proba wykasowania nie przyniosła rezultatu: zworka Tc i E1 plus pompowanie 8 razy pedal hamulca , dalej nie wiemy o co chodzi z tym absem, czujnik zakupilem używke i półoś z wieńcem.Nie wiemy jak wykasowac blędy abs. pozatym wszytko okey mechanior zrobil zapłon na 10 stopni bez zworki Te i E1 i w poniedzialek idzie do poprawy. Po wymianie kopółki i palca rozdzielacza silnik wrócil do normy lampka chceck już nie świeci. Ale niepokoi mnie taki objaw: "delikatny zapach smarzonego oleju" jakby ktos smażyl frytki

Czyli silnik już sprawny bledow niema ... tak??
Jak smierdzi to sprawdz czy się olej nie smazy na wydechu może kapac i się spiekac lub pozostalosci po jakiejś naprawie nie zmyte.
Co do ABS to jakie teraz kody wyswietla?Trzeba zmierzyć rezystancje wszystkich 4 czujnikow i na wlaczonym zapłonie ma być na zasilaniu czujnikow 0,45V
  
 
witaj, silnik sprawny bledow nie ma ale musze jeszcze troche pojeździć żeby to sprawdzić bo może wyskoczyc po jakims czasie bo przed naprawą tez mialem taki objaw ze check engine raz gasł i ponownie sie wlaczał. Co do błedow abs to postaram sie je zczytac jutro. Co do pomiaru rezystencji ( bo przez te awarie to musze sie przekwalifikowac na elktro-diagnoste) to ustawiam multimetr na ohmy i miedzy czym a czym dokonuje pomiar? a i jeszcze jedno pytanie czy ma sens robienie rozszerzonego testu drogowego ?- czyli mostkowanie pinów i jazda testowa? dotyczy to bledów zarowno ECU jak i modulu abs. podobno wyskakuja wtedy błedy, których ECU nie przechowuje w pamieci.Wgłębiam sie w temat gdyz dla mechaników z okolic mojego miejsca zamieszkania DLC OBD1 to czarna magia wiec musze sam naprawiac samochód zanim pójdzie na sąd osateczny do Wielkiego Elektrona
  
 
Cytat:
2013-12-01 00:06:11, anlarx pisze:
witaj, silnik sprawny bledow nie ma ale musze jeszcze troche pojeździć żeby to sprawdzić bo może wyskoczyc po jakims czasie bo przed naprawą tez mialem taki objaw ze check engine raz gasł i ponownie sie wlaczał. Co do błedow abs to postaram sie je zczytac jutro. Co do pomiaru rezystencji ( bo przez te awarie to musze sie przekwalifikowac na elktro-diagnoste) to ustawiam multimetr na ohmy i miedzy czym a czym dokonuje pomiar? a i jeszcze jedno pytanie czy ma sens robienie rozszerzonego testu drogowego ?- czyli mostkowanie pinów i jazda testowa? dotyczy to bledów zarowno ECU jak i modulu abs. podobno wyskakuja wtedy błedy, których ECU nie przechowuje w pamieci.Wgłębiam sie w temat gdyz dla mechaników z okolic mojego miejsca zamieszkania DLC OBD1 to czarna magia wiec musze sam naprawiac samochód zanim pójdzie na sąd osateczny do Wielkiego Elektrona

Odpinasz wtyczke w nadkolu mierzysz rezystancje na wtyczce kabla od czujnika.Napiecie mierzysz na wtyczce tej od instalacji auta na wlaczonym zapłonie-zakres na V
to samo z tylu kostki sa jak zdejmiesz boczki kanapy lub cala kanape , bo tam chyba niema boczków jak w starym Avenie.
  
 
witam i na wstepie chciałbym podziękować kolegom z forum za ich cenne uwagi, profesjonalizm i wysoki poziom wiedzy merytorycznej.
a teraz do rzeczy:
problem źle pracującego silnika rozwiazany ( 12 rpm i 52 knock sensor) przyczyna - palec rodzielacza i kopułka + źle ustawiony zapłon.
Pozostal mi tylko bład abs nr 35 (otwarty obwód hamulców przedniego lewego i tylnego prawego ) może jakies sugestie?
  
 
Cytat:
2013-12-01 19:45:18, anlarx pisze:
witam i na wstepie chciałbym podziękować kolegom z forum za ich cenne uwagi, profesjonalizm i wysoki poziom wiedzy merytorycznej. a teraz do rzeczy: problem źle pracującego silnika rozwiazany ( 12 rpm i 52 knock sensor) przyczyna - palec rodzielacza i kopułka + źle ustawiony zapłon. Pozostal mi tylko bład abs nr 35 (otwarty obwód hamulców przedniego lewego i tylnego prawego ) może jakies sugestie?


Jak poniżej trzeba zmierzyć przod i tyl po kolei zaczynając od przodu czasami tez jest przekłamanie na stronach lewa z prawa.