Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
disel Gliwice | 2004-04-02 09:03:07 czy tarcze z 2.0 podejda do 3.0 ? |
omegafan LOB SYMPATYK Omega włocławek | 2004-04-04 12:42:21 Wiem że omy 1.8 mają tarcze niewentylowane-tylko one. Ja myślę że zawieszenie i cały układ hamulcowy jest taki sam w 3.0 jak u 2.0 |
MEGA_3 LOB WETERAN caravany dziwne Kalisz | 2004-04-04 13:19:45 nie podejdą bo inna średnica, ale trzeba by w TIS sprawdzić...
i jest jeszcze różnica w 3,0 między C30NE i C30SE/SEJ |
mario26DR Limo Long Vehicle Gdynia | 2004-04-04 22:58:50 Tu chyba panowie jednak bedzie zong.3 litrowka ma zdecydowanie wieksze tarcze. tak przynajmniej tlumaczyl mi gosciu w serwisie,ja mam w 2.6 takie jak w 3.Ale 2 litrowka.To troche beda za male. |
disel Gliwice | 2004-04-04 23:30:21 oki tak myslalem ze nie podejdzie i bardzo dobrze |
marekcaramba (S) LOB MODER Jeep XJ, 2xAudi A8Q Warcz, 20 km od Gdańska na S | 2004-04-05 07:36:30 tylne tarcze we wszystkich Omach A są takie same...
przednie tarcze są różne średnice tarcz przednich: 4 cylindrówki: 258 mm, 6 cyl do maja 1990: 280 mm, wentylowane, grubość 21 mm 6 cyl pomaju 1990 i C30SE: 296 mm, wentylowane, grubość 25 mm |
irmscher DEADSOUL Omega B Była:Omega A ... Stuttgart / Szczecin | 2004-04-05 19:25:39
|
boogie LOB SYMPATYK M6 warszawa | 2004-09-20 11:02:30 Pisze tu, bo KTOŚ zablokował watek o tarczach i hamulcach....... a szkoda.
Jak zmieni zdanie, to nich przerzuci mój post do tamtego wątku. Dostałem zwrot z amorków i natychmiast przeznaczyłem go na inne elementy serwisowe auta. Taka paranoja u mnie... Co jakiś czas słychać było u mnie taklie buczenie (jakiś szum gruby) z przodu prawe koło, przy hamowaniu i skrętach) Myśle łożysko... Pojechałem do mechiora, kupiłem najlepsze co było, a co jest firmowo w w Oplu, SKF, i założyłem (328 pln za łożysko) ......... i chyba do cholery to nie to !!!! Czyli wymieniłem na 90% rzecz dobrą na bardzo dobrą. Jak ktoś chce łożysko, to na priva....... po uprzednim sprawdzeniu rzecz jasna. Ale nie o tym chciałem. Podczas zmiany łozyska, mechanior pomierzył tarcze i mówi ze do wymiany !!! (mają 26mm, a minimum jest 25) W morde, mają ok. roku czasu...!!! Klocki mówi też, za chwile sie czujnik zapali ... !!! Zmieniałem klocki na początku czerwca.. NIe zrobiłem na nich nawet 15 tys. (ok. 13,5 tys) Ferodo, znalazłem pudełko. KOsztowały w końcu niemało..... (ok. 300 pln) Szczerze mówiąc, to jest jakaś paranoja, roczne tarcze (nie wiem jakie) i klocki 3 miesieczne do wymiany..... Jak czytam że w jakiejś toyocie klocki wytrzymały 85 tys. km .... |
SEBA-OMEGA OMEGA A & VECTRA A Radom | 2004-09-20 16:35:02 FERODO=bardzo dobre hamowanie=bardzo szybkie zużycie |
dARTi LOB WETERAN czarna mamba Radomsko | 2004-09-21 11:28:11
niom - "letko" przereklamowana tjuningowa włoszczyzna, żeby skutecznie hamować jest zrobiona z wyjątkowo miękkiego materiału więc sypie się jak stare budownictwo... nadająca się - owszem do sportu (w zależności od wersji) bo tam się ją wymiena po jedym (kilku) startach. Niestety nasi rodzimi "STRITREJSERZY" nie zastanowią się ILE kasy musieliby położyć za opony które pokazałyby różnicę w skutecznści klocka, który sypie się 2x szybciej, żeby zahamować o 2% skuteczniej ale niestety te 2% tracone jest na przyczepności opony, która z kolei na obu klockach tak samo szybko traci przyczepność. Nauczmy się panowie używać rozumu: skuteczność każdego mechanizmu jest tylko tak wysoka, jak wysoka jest skuteczność najsłabszego ogniwa w tym mechanizmie więc ładowanie kasy w "stritrejsingowe" klocki do jazdy na niepierwszej świeżości michelinach ostatniego sortu jest niestosownym bezsensem
a wszystko to w imię czego ?? ano żeby się pochwalić, że ja jeżdżę na ferodo więc jestem fajny (stąd już baaardzo blisko do brisków). Moje podejście będzie całkiem inne jak zobaczę, że na fele są naciągnięte kapcie za 6000 komplet P.S. całe moje "ględzenie" nie jest po to żeby kupować klocki za 80 - 100 zł (bo takie są faktycznie gówniane) ale za 250 - 300 można kupić np textara który ma podobną skuteczność a jest 2x trwalszy... (ale ta nazwa nietjuningowa) |
SEBA-OMEGA OMEGA A & VECTRA A Radom | 2004-09-21 16:09:39
Dlatego właśnie ja założyłem do tarcz BREMBO klocuszki TEXTARa,i jest luksik |
Shinobi OMEGA B X25XE Warszawa/Siedlce | 2005-01-12 08:47:44 Witam, Muszę wymienić tarcze z przodu i mam dylemat na jakie?? Nie chcę wydawać dużo kasy i chodzą mi po głowie takie tarcze:
1. EBC standard za 192zł/szt (do tego klocki EBC standard lub greenstuf) 2. ATM MIKODA za 140zł/szt (klocki EBC lub ATE lub Textara) 3. KAGER za 140zł/szt (klocki takie jak w pkt 2.) 4. LUCAS za ok 200zł/szt (klocki takie jak w pkt 2.) co o tym sądzicie?? Może ktoś używa któregoś zestawu i podzielił by się wrażeniami z jazdy (hamowania) Słowo wyjaśnienia: zastanawiam się nad tarczami ATM po lekturze testu w AUTO GT |
robert_kraków vectra b KRAKÓW | 2005-01-12 20:39:01 słyszałem dobre opinie o tarczach i klockach EBC, jednak nie znam nikogo kto by na nich jeżdził tak więc trudno to zweryfikować.
test jest bardzo dobry i można się nim kierować przy wyborze. ja jednak pozostałbym przy swoich doświadczeniach. w omedze jeżdziłem na tarczach i kolockach firmy ATE Power Disc. w/g mnie bardzo dobre nie wiem tylko czy są dostępne do 3.0 polecam stronę firmową ATE oraz link do wcześniejszgo wątku - są tam zdjęcia tarcz ATE |
kuba LOB WETERAN A Zawieje i nie zamiecie | 2005-01-13 09:37:30
Mam kompilację : Mikoda+Lucas. Klocki wytrzymuja już długo ( siakieś 3 dychy). Natomiast co do tarcz to mam mieszane uczycia. Wprawdzie są to tarcze wentylowane, ale kanały nie są przelotowe.Poza tym strasznie biją. W dobrej cenie są teraz Brembo (dodam, że produkowane w Polsce). Klocki Ate.... Jak kupisz Fomar - Roulunds będzesz miał to samo, tylko o wiele taniej 60-100 zł (Fomar produkuje dla Ate, z tego samego mat. dla jasności, wystarczy porównać organoleptycznie). |
seweryn80 LOB MEMBER Opel Omega B 2,5 v6 Będzin | 2005-01-13 23:51:04 Cześć. Ja mam założony zestaw w Omedze A 2.0 Tarcze Brembo (chyba te polskie) po 171 zł za sztuke i klocki Lukas 60 zł narazie hamuje. Była próba już z 200km do 70km i tylko smrodek był jak już dojechłem na miejsce ale hamulec był po tym.
ciekawe ile kilometrów wytrzyma ten zestaw. ps. Został jeszcze tył cholerne tarczo-bębny + klocki + szczęki = duża suma |