2.0 rs2000 czy mondeo mk1 ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Odnosnie swojego auta jeszcze swojego temaru nile mam ale bedzie.
Mam 1.6 w znakomitej kondycji, kapki oleju nie wciaga, dalem mu nowy rozrzad i pompe ale skubaniec nadal ma tylko 90km ktore zaczynaja sie robic dla mnie za male. Przez mysl nawet haniebny czyn mi przeszedl zmiany na audi 80 ale prosze was, 2.6 133km?! Duzo halasu malo efektu...
Czytam juz z tydzien o swapach i ciagle nie wiem co tu wybrac zeby bylo lepiej.
Wydaje mi sie ze latwiej by bylo przekladac z rs'a bo to wciaz escort ale czy w nich silniki beda takie ze nie bede musial zagladac pod maske? Zdecydowanie latwiej kupic mdo 2.0 bo jest ich wiecej i jest w czym wybierac a rs jest malo, zazwyczaj 1 na allegro w rozsadnej cenie i 2 co sprzedaja od pol roku za 10.
No i z moich kmin wychodzi ze rs ma kolo 8,6 do 100. 2.0 z mdo ma 9,6 ale ess jest mniej gruby i to galancie wiec analogicznie tez powinno wyjsc cos kolo 8,6.
Niech ktos naprowadzi mnie na wlasciwa strone mocy xd
No i jeszcze jeden drobiazg, w swoim cabzie nie mam klimy a chcialbym miec razem z swapem
No i czas mam bo do maja pracuje a potem z 4 miechy wolne ale na wakacje juz bym chcial essa zrobic a plany gleboke

[ wiadomość edytowana przez: dawid5995 dnia 2014-02-16 09:23:43 ]
  
 
kolego moim zdaniem swapował bym 2,0 z mondka taniej i bardziej rozwojowy silnik.Tańszy w utrzymaniu i o części łatwiej rozrząd na pasku.Jak braknie Ci mocy to można uturbić zetec wytrzymuje naprawdę dużo a i przyrost mocy jest spory.Co do klimy to po co Ci klima w cabrio bez sensu.Piszesz że zależy Ci na przyspieszeniu i osiągach a klima właśnie pare kucy ujmie oczywiście załączona.
  
 
w twoim wypadku skoro masz 1.6 latwiej i szybciej wkladac wlasnie 2.0 z mdo slinik siada na twoim osprzecie w 9o% i tyle, a nie pol przodu do wymiany by miec rs
  
 
Otwarty dach jak stoje w korku cos nie pomaga a wrecz odwrotnie, na mojej glowie mozna jajecznice robic.
Poza tym chce aby moj es mial wszystko.
Kazdy pisze ze bardziej rozwojowy ale z czym? Xd turbo nie bardzo mi sie podoba ;p
Celem jest minimum 8,5 do 100
Moje oko przyciaga rs ale nie chce za bardzo bluzgac przy robocie :p

+czesci tansze i latwiej dostepne
-mam wieksze przekonanie do lancucha rozrzadu

[ wiadomość edytowana przez: dawid5995 dnia 2014-02-16 10:18:35 ]
  
 
W RSach lubią pękać głowice. Ja bym brał zeteca. I to ze jest na pasku to co z tego ? Łańcuszek niby spoko ale jak napinaczy nie zmienisz to auto ci kiedys moze stanąć i tyle będziesz miał z tego wszystkiego. Przy zeteca tez tak możesz miec. Nie powiem. Ale rozrząd jest w zetecu jest dwa razy tańszy.

Co do klimy w cabrio. Ci co nie mieli cabrio niech nie gadają głupot ze do cabrio nie trzeba klimy. Oczywiście ze sie nada. Czasem jest taka pogoda ze ma padać deszcz a jest duszno jak w piekle. Czasem jest taki upał ze ściągnięty dach nic nie daje. I to ze klima jak jest załączona to wiadomo ze auto ma mniej mocy. Ale czy cały czas jeździmy na załączonej kliknie i dajemy w kocioł silnikowi ? Nie sadze.


Ja bym brał zeteca. Sam zmienialem 1,6 16v w swoim cabrio dwa lata temu. Zmieniłem na RQB i nie żałuje. Auto nawet ciągnie i nie jest zarniety silnik. Nie ma z nim żadnych problemów.


[ wiadomość edytowana przez: kiciek dnia 2014-02-16 10:59:05 ]
  
 
jak chcesz RS to musisz miec takowego na czesci obok, inaczej za swapa sie nie zabieraj, bo za duzo cie wyniesie pieniedzy i nerwów jak masz wszystko co trzeba to jedna sobota i swap ogarniety.
jak cos to czesci na swapa mam ale je cenie bo są w cenie
odnosnie 2.0 z mdo sie nie wypowiem ale jak chcesz turbo to raczej nie rs, predzej 2.0 z mondka.
  
 
Kiciek bratnia dusza xd

Na swapa to i tak wydaje mi sie najlepiej miec cala bryke a mondeusza za grosze tez mozna kupic i rsa calego tez. Zobacz jaki ladny na allegro jest za 2000 ostatnio byl za 3500 i do 3000 tez sie kupi rsa spoko tylko z licha blacharka ale przy dawcy to nie problem.

Tyle ze jednym nie wchodza te kolektory innym wchodza i jak to ja wszystko ogarniam po raz 1. Zawsze wychodzi ale do tej roboty to chyba ze 2 6 paki browara potrzeba do tego nie bardzo mam z kim robic ale kogos trza zagonic. Tylko zagadke mam z ta klima czy walic od escorta wszystko czy cos z mondeo bede potrzebowal?

Panowie i jak wygladaja parametry takiego essa z silnikiem mondeo?

[ wiadomość edytowana przez: dawid5995 dnia 2014-02-16 11:44:24 ]
  
 
klime w RSie ciężko ci będzie skompletować. MDO bardziej rozwojowe i możesz kupić mdo z klimatyzacją.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
Tylko weź pod uwagę ze taki silnik lepiej zrobić przy swapie. Jak go nie znasz to rozrząd, pompa wody i takie tam facarafa radzę wymienić. By pozniej kuku nie miec.

Na Wikipedii masz wszystkie dane.
Mondeo ma 2.0 136 koni i momentu 163 Nm chyba.


[ wiadomość edytowana przez: kiciek dnia 2014-02-16 12:12:01 ]
  
 
Cytat:
2014-02-16 12:10:28, kiciek pisze:
Na Wikipedii masz wszystkie dane. Mondeo ma 2.0 136 koni i momentu 163 Nm chyba. [ wiadomość edytowana przez: kiciek dnia 2014-02-16 12:12:01 ]



Wikipedia kłamie...
Silvertop 2.0 16v ma 136KM przy 6000obr/min i 180Nm przy 4000obr/min.
  
 
RS mocniejszy od MDO i to jest główna odpowiedz nad wyborem jednostki, teraz tylko pytanie czy jesteś w stanie znaleźć nie zajechany silnik od RS tzn taki ,żeby oleju nie brał bo nawet zajechany i tak będzie mocniejszy od MDO
  
 
Bierz 2.0 a N7A zostaw w RS
szkoda kolejnego niszczyć
  
 
Rsa jakbym bral na swapa to s klimom.
Rs ma 8,6 do 100
Escort 1.6 ma 12,7. Mondeo 1.6 ma 13.5
Analogicznie idac escort z silniliem mondeo powinien byc tylko 0,2s wolniejszy ale tyle to juz od kierowcy zalezy. Chbya ze sie myle i tyle.
Tyle ze jak silnik z mdo to znowu essa potrzebuje do klimy ... metlik w glowie
  
 
Dużo łatwiej będzie Ci znaleźć części klimy od Zetec'a niż RS'a.
Znalezienie klimy do RS'a graniczy z cudem.
  
 
8,2 ma do setki :p sprawdzone druga sprawa to jak już napisali,znalezienie zdrowego motoru w PL jest chyba niemożliwe...nie licząc forumowych
  
 
Luki. Tylko zaznacz ze ty swój silnik od zera zrobiłeś ze tak powiem. Wiec troche pieniążków poszło w silnik.
  
 
Właśnie nie,jak go z Włoch przywiozłem miał po 13,5 na każdym garku,ja tylko kolektory delikatnie poszlifowałem i lekkie koło założyłem.na syntetyku 5w50 lata i nic mu nie ma nie ma potrzeby na razie remontu robić.od zera składałem inny który sprzedałem i w fordzie sierra lata.
  
 
Do zetecow mam juz zaufanie. Escort jest 2 ma 19 lat i chodzi idealnie szkoda tylko ze ma 90 koni choc mi na dobrych oponach robil 100 w 11 sekund czyli lepiej niz podaje katalog i pali litr mniej niz podaja przy spokojnej jezdzie wiec panowie, gdzie te parametry przyspieszenia 2.o z mdo? ;p
Rs za to ladniej pod maska wyglada, oko na pewno cieszy bardziej. Jak nie znajde rsa calego na dawce w pl do 3000 to wchodze w silnik z mdo ale na pewno bede potrzebowal waszej pomocy. Potem bede szukal lamp na tyl crystal czy jak sie zwia, na przod juz mam andele srebrne, oczywiscie wszystkie chromy jakie dawal ford itd mysle ze zobaczymy sie we wrzesniu

[ wiadomość edytowana przez: dawid5995 dnia 2014-02-16 13:19:01 ]
  
 
Cytat:
2014-02-16 13:11:02, dawid5995 pisze:
Rs za to ladniej pod maska wyglada, oko na pewno cieszy bardziej. [ wiadomość edytowana przez: dawid5995 dnia 2014-02-16 13:19:01 ]



Chyba jeszcze dźwięku nie słyszałeś
  
 
Jest u Nas na forum jeden magik, który wzorowo by Ci ogarnął swap'a...
Nie ważne czy na NGA czy na N7A.