Dodatkowy pilot do zamka centralnego

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kupiłem Corollę HB D4D 1.4 prod.X-2005. Auto posiada domontowany alarm (nie wiem jaki). W komplecie był tylko jeden klucz (czarny) z pilotem oraz klucz (czarny) bez pilota.
Chciałbym dokupić dodatkowy pilot. Mam pytanie czy samodzielnie uda się zaprogramować pilota aby odblokowywać centralny zamek (i jednocześnie rozbrajać alarm), auto odpalałbym drugim kluczem (chyba, że z immobilajzerem też można coś pokombinować).
Proszę o "łopatologiczne" wyjaśnienie tematu.
Pozdrawiam paclaw
  
 
Co ma alarm do immobilizera.Na rozbrojonym alarmie powinno zapalac na obydwu kluczach,chyba ze jeden jest niezakodowany.Wklej zdjecie pilota.
  
 
I tak jest, samochód odpala na obydwu kluczach.
Ponieważ posiadam jeden pilot, który rozbraja alarm i otwiera centralny zamek, to w razie zagubienia go (a taka sytuacja się zdażyła) nie rozbroję alarmu i nie odpalę auta (jakieś dodatkowe zabezpieczenia).
Klucze (z pilotem i bez pilota) wydają się być oryginalne (ten z pilotem ma dwa przyciski po przekątnej pilota, na drugiej stronie logo Toyoty i napis Valeo/hype:.....ciężko odczytać)
Pomyślałem więc, że kupię na Allegro używany oryginalny klucz z pilotem i immobilajzerem, pilota "wkoduję" w elektronikę auta i będę mieć zapas w razie zgubienia. A transponder immobilajzera z dokupionego kluczyka albo (jak jest taka możliwość) wkoduję w elektronikę auta albo przełożę z posiadanego kluczyka bez pilota. I tym sposobem (po dorobieniu grota klucza) będę miał dwa działające klucze z pilotem.
Moje pytanie brzmi: co mogę zrobić, oczywiście korzystając z Waszych rad, samodzielnie (bez specjalistycznego sprzętu) ?

Pozdrawiam paclaw.



[ wiadomość edytowana przez: paclaw dnia 2010-12-06 10:30:49 ]
  
 
Producent alarmu musi być gdzieś "napisany" Znajdź dystrybutora w Polsce i sprawę załatwisz. Chyba że w tym co masz jest gdzieś napisana częstotliwośc na jakiej pracuje alarm to może będzie łatwiej dorobić .
  
 
Z tego co wiem to centralny zamek był zamontowany fabrycznie a alarm został domontowany. Pytanie czy za łączność z pilotem odpowiada elektronika centralnego zamka czy alarmu?
Na pilotach jest napisana częstotliwość 433,92 MHz.
  
 
Od elektroniki Bigelektron jest dobry. niebawem pewnia napisze Ci posta .
  
 
Cytat:
2010-12-06 12:19:58, paclaw pisze:
Z tego co wiem to centralny zamek był zamontowany fabrycznie a alarm został domontowany. Pytanie czy za łączność z pilotem odpowiada elektronika centralnego zamka czy alarmu? Na pilotach jest napisana częstotliwość 433,92 MHz.


Wklej poprostu zdjecie pilota jezeli to nie jakis no name to rozpoznam typ.
  
 



Pozdrawiam paclaw
  
 
Cytat:
2010-12-07 07:55:25, paclaw pisze:
Pozdrawiam paclaw


To nie zaden pilot tylko klucz fabryczny ze sterowaniem zamkiem.
Trzeba kupic surowy klucz dociac zabki,chyba ze masz taka blaszke przy kluczu z numerkami-to kod naciec grota,na jego podstawie mozna zamowic klucz dociety.
Nastepnie trzeba dokodowac pestke immo w kluczu i przyuczyc radiowke -sterowanie zamkiem.
W glowce klucza jest wklad z przyciskami w ktorym jest trapezowa pestka immo i uklad radiowy.
Klucz z allegro mozesz dokodowac do zamka recznie,a pestke immo w zaleznosci od modelu recznie lub testerem Toyoty.Gorzej z nacieciami.
  
 
Cytat:
Klucz z allegro mozesz dokodowac do zamka recznie...



Nie mam zielonego pojęcia jak? Proszę o pomoc.

Cytat:
... a pestke immo w zaleznosci od modelu recznie lub testerem Toyoty.



Jak to rozpoznać? A jeżeli będzie można to także proszę o pomoc w jaki sposób?

Cytat:
Gorzej z nacieciami.



O co chodzi z tymi nacięciami?

Pozdrawiam paclaw
  
 
Też w komplecie mialem tylko jeden taki klucz z przyciskami. dwa piloty do alarmu zintegrowane z centralem i trzeci kluczyk szary "matka"
  
 
Cytat:
Też w komplecie mialem tylko jeden taki klucz z przyciskami. dwa piloty do alarmu zintegrowane z centralem i trzeci kluczyk szary "matka"



No właśnie a ja mam tylko jeden pilot zintegrowany z kluczem - w razie zgubienia nie mam czym rozbroić alarmu.

Pozdrawiam paclaw
  
 
Cytat:
2010-12-08 11:15:03, paclaw pisze:
No właśnie a ja mam tylko jeden pilot zintegrowany z kluczem - w razie zgubienia nie mam czym rozbroić alarmu. Pozdrawiam paclaw


Ja bym na twoim miejscu kupil na allegro stacyjke z 2 kluczami z przyciskami tzw mastery,dokodowal je i wymienil stacyjke.To jest najtansze rozwiazanie.Zamek drzwi kierowcy mozna wtedy dopasowac do kluczy u kluczykarza za jakies marne grosze.
Z ktorej strony kierownicy masz diode immobilizera-ta ktora miga po wyjeciu kluczyka ze stacyjki?
  
 
Diodę immobilajzera mam z lewej strony kierownicy.

Ponieważ posiadam 2 klucze z immobilajzerem w tym jeden z pilotem od centralnego to tak naprawdę potrzeba mi tylko jeden pilot (na allegro oryginaly klucz z pilotem - domniemuję, że pastylka immobilajzera też jest - ok. 70zł) i jeżeli samodzielnie będę go mógł dokodować - taniej już nie będzie.

Pozdrawiam paclaw
  
 
Cytat:
2010-12-09 09:05:39, paclaw pisze:
Diodę immobilajzera mam z lewej strony kierownicy. Ponieważ posiadam 2 klucze z immobilajzerem w tym jeden z pilotem od centralnego to tak naprawdę potrzeba mi tylko jeden pilot (na allegro oryginaly klucz z pilotem - domniemuję, że pastylka immobilajzera też jest - ok. 70zł) i jeżeli samodzielnie będę go mógł dokodować - taniej już nie będzie. Pozdrawiam paclaw


Niby tak tylko ze ten 2-gi klucz tak naprawde jest do niczego ,bo jak zgubisz mastera to nie zakodujesz niczego tym bez przyciskow.
Ale mam pomysl ...ten bez przyciskow jest czarny czy szary??
Jak go wkladasz do stacyjki to dioda gasnie od razu czy sie zapala na sekunde i gasnie?
ps.
Jak masz diode immo z lewej to recznie zakodujesz i immo i radiowke.
  
 
Cytat:
Jak masz diode immo z lewej to recznie zakodujesz i immo i radiowke.


To bardzo dobra wiadomość (mając na uwadze moją kieszeń)

Cytat:
Ale mam pomysl ...ten bez przyciskow jest czarny czy szary??



Klucz bez pilota jest czarny

Cytat:
Jak go wkladasz do stacyjki to dioda gasnie od razu czy sie zapala na sekunde i gasnie?



Drugi klucz mam go w domu - sprawdzę i napiszę.

Pozdrawiam paclaw
  
 
Cytat:
Jak go wkladasz do stacyjki to dioda gasnie od razu czy sie zapala na sekunde i gasnie?



Na jednym i drugim kluczu dioda immobilajzera zachowuje się tak samo - gaśnie od razu po włożeniu kluczyka.

Pozdrawiam paclaw
  
 
Cytat:
2010-12-09 19:20:01, paclaw pisze:
Na jednym i drugim kluczu dioda immobilajzera zachowuje się tak samo - gaśnie od razu po włożeniu kluczyka. Pozdrawiam paclaw


Czyli obydwa sa Masterami.Czyli tym bez przyciskow mozesz w razie zgubienia wykodowac wszystkie klucze i zakodowac na nowo te ktore masz.
  
 
W takim razie proszę o opis (w szczególności Pana Bigelektron) jak wkodować nowego pilota oraz immobilazjer (bez pomocy specjalistycznego sprzętu).

Pozdrawiam paclaw
  
 
Cytat:
2010-12-09 21:09:58, paclaw pisze:
W takim razie proszę o opis (w szczególności Pana Bigelektron) jak wkodować nowego pilota oraz immobilazjer (bez pomocy specjalistycznego sprzętu). Pozdrawiam paclaw


Juz wysylam na priva