[126]amortyzatory + obniżenie fiata

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich, czy wiecie moze gdzie w Poznaniu mozna kupic amortyzatory gabriele red ryder do fiata 126p? mam zamiar niedlugo obnizac swojego malucha i zastanawiam sie czy kupic zamiast kompletu amortyzatorow (2 przod + 2 tyl) 4 szt amortyzatorw na tyl!!! czytalem na roznych forach ze ludzie najczesciej wkladaja na przod do malucha amortyzatory tylne, nie wiem czy wiecie jak to sie wtedy auto bedzie zachowywalo? czy oprocz amortyzatorw bilsteina sa jeszcze na naszym rynku dostepne jakies inne amortyzatory gazowe do malucha? wiem ze komplet amortyzatorow bilsteina do malucha nowy kosztuje bagatela 1200zl wiec nie stac mnie az na taki wydatek
A jesli chodzi o obizenie malucha to chcialbym aby siedzial tak by z boku kiedy sie na niego bedzie patrzec koal nie wchodzily w nadkola bo to juz jest przesada i nie na nasze droginie chce maksymalnej gleby ale tak troszke z umiarem, to na ile polecacie sklepanie resowa i obciecie sprezyn? dzieki za wszelkie informacje na ten temat

[ wiadomość edytowana przez: lukaszc dnia 2007-09-13 17:08:42 ]
  
 
wyszukiwarka prawde ci powie, moze z pominieciem gdzi emozna kupic gabryele.
  
 
resor na 8 cm i sprezyny o 3/4 zwoja... w sumie nie jest nisko ;]
  
 
podpinam sie pod temat..

słyszałem ze amorki z fiata bravy po przeróbce podejdą do boba tylko nie wiem czy na tył czy na przod? interesuje mnie jedynie przód chce go troche utwardzic ale tez nie chce przesadzic...
jakies propozycje?
  
 
Na temat obnizenia juz poczytalem troche, kazdy inaczej to robi jesli chodzi o klepanie resora, jedni klepia na 13cm jedni na 11, inni na 8cm, na 5cm, a jedni na plasko, a mi chodzi o takie obnizenie aby nie bylo zbyt nisko, nie chce by kolo mi wchodzilo w nadkole!!! ale by bylo na rowni z nadkolem, dltaego te 8cm to nie bedzie za nisko? nie wiem tez jakei amorki kupic,slyszalem ze gabriele sa dosc dobre i plasuja sie na miejscu zaraz za bilsteinami to prawda?
  
 
amory robia na rzepinskiej, lub rzepickiej obok cmentarza na junikowie za 30zl sztuka, maluchowskie olejowe... w sumie wszyscy ktorzy u niego robili sa zadowoleni...


mozna tez od bravy zapodac amory, np AL-KO na przod nadaja sie idealnie twarde, ale bez przesady... na tyl natomiast sa za miekkie i trzeba utwardzac dobicie/rozciagniecie(czy jak to sie zwie)... te od bravy sa o tyle dobre ze maja mniejwiecej dlugosc tylnego amora i nic ze skokiem nie trzeba rzezbic...jedynie utwardzenie, co w poznaniu na rzepickiej tez zrobia... byl taki temat "tylne zwieszenie w 126 " czy jakos tak, bylo o tym gadane...

Royber ma takie i sobie chwali, a grabarz ma na przodzie z dospawanymi szpilkami i tez sobie chwali... Ja natomiast bede dopiero sobie chwalil jak je zrobie...

Takie bile dla ubogich ale charakterystyka mozna dorownac prawdziwym bilom, jedyny minus ze na cienkiej rurze sa.. ale nie wiem czy to cos to przeszkadza..

pzdrv


EDIT a na miasto to jednak polecam resor na 13cm z dodatkowa laga, oczywiscie państwowy a nie rzemioslo bo jest kolosalna roznica i sprezyny o 3/4zwoja... wtedy jak dwie osoby usiada to bedzie na rowno z nadkolami...

[ wiadomość edytowana przez: stachu_poznan dnia 2007-01-02 08:30:01 ]
  
 
stachu i takiej odpowiedzi potrzebowałem jeszcze tylko royberka złapac i podpytac co i jak z tym przodem, moze jakis fotek użyczy
  
 
tylko do bravy jest kilka firm, z czego te AL-KO sa najtwardsze, i takie ma grabarz na przodzie z resorem na 10cm wyklepanym, podniosly przod, wybieraja na raz, i niekladzie sie ten resor jak sie jedzie w dwie osoby...

a Royber ma tez od bravy tylko firmy BILSTEIN seryjne , drogowe, ktore dal do utwardzenia tak zeby tyl utrzymaly...

Ja mam z przodu magnetti marelli z punto bodajze i sa ok, jedyny ich minus to to ze sa za krotkie i dzialaja jako hlatpas...
  
 
Ty no ale maja nie unosić przodu bo to wyglada jak dupa , chce cos troszke lepszego od seryjnych pipidówek na przód
  
 
W miare twarde gazowki zawsze podniasa zawieszenie
  
 
Ze sie tak wtrace, dlaczego piszesz ze amory z bravy sa za miekkie na tyl?

To chyba zalezy jakie konkretnie, bo byly i olejowe, czy tam olejowo gazowe i gazowe.

Ja mam na tyle gazowe magnetti marelli i sprawdza sie idealnie

Lapek
  
 
tak, do kazdego samochodu jest kilka firm produkujacych amory, ktore roznia sie charakterystyka...

najtwardsze jakie mielismy to AL-KO,natomiast najbardziej miekkie to BILSTEIN-jak kaczuszka o COFAP'ach nie wspomne bo to chyba nawet kolo amora nie lezalo

A kazde ladnie da sie przerobic tak, aby odpowiadaly charakterystyka danemu kierowcy/pojazdowi

a mowimy caly czas o olejowo-gazowych
  
 
co do rzepińskiej to jak najbardziej dawać do nich amorki, swojego czasu jeździłem na olejówkach i takich bardzo twardych i troszke mniej, ale wiadomo gazówki są gites, zresztą tam jak dobrze sie nie myle to nawet bile potrafia zregenerować orginały do malca, bo chyba święty dawał swój przód tam.
  
 
Czyli jak sobie sklepie ten resor na 13cm i obetne sprezyny o 3/4 zwoja to co proponujecie mi wlozyc na tyl a co na przod za amorki? poprosze juz o takie konkretne modele
  
 
mozesz dac seryjne amory i tez pojedziesz

mozesz tez dac 4x gazowki od bravy np. wspomnianej wczesniej firmy al-ko, to tak na miasto bedzie akurat, albo jak Lapek mowi magnetti marelli...
  
 
No rozumiem, a jakbym zdecydowal sie na te al-ko od bravy to wtedy mialbym kupic 4 amorki na tyl? i co wtedy trzeba dospawac do nich szpilki tak? z obydwu stron tak? no i utwardzic na junikowie
  
 
Tak, szpilki trzeba dospawac, bo w orginale amorki z bravy zakonczone sa takimi oczkami.

Lapek
  
 
Cytat:
2007-01-02 18:35:03, dominik-h pisze:
No rozumiem, a jakbym zdecydowal sie na te al-ko od bravy to wtedy mialbym kupic 4 amorki na tyl? i co wtedy trzeba dospawac do nich szpilki tak? z obydwu stron tak? no i utwardzic na junikowie



jezeli jezdzisz po miescie i nie bedziesz zapinal bokow na suchym asfalcie to nic oprocz dospawania szpilek nie musisz robic z tymi amorami (mowa o firmie AL-KO) takie testowalismy i nadaja sie do codziennej jazdy na tyle i na przodzie. Z tym ze sa na tyle twarde/miekkie ze z przodu nadaja sie takze do upalania, a na tył sa jednak troche za miekkie zeby bezpiecznie jakies super wariacje wykonywac... ale w zupelnosci wystarcza do bezpiecznego poruszania sie..

A moze to sa nasze dziwne spostrzezenia odnosnie tylu, bo my tu raczej w twardych zawieszeniach lubujemy
moja olejowka tylna rozciaga sie przy pomocy dwoch osob z 5minut robiona wlasnie na rzepińskiej..

zreszta Royber wypowie sie na ten temat jak wadnie na forum, i poda model tych amorow, zeby byla sprawa jasna...bo ja nie pamietam...
  
 
wie ktos moze gdzie sie utwardza amory w okolicach krasnika jesli ktos jest oczywiscie z okolic byl bym wdzieczny
  
 
No wlasnie patrzylem na allegro i sa amorki gazowe roznych firm do fiata bravy w cenach od 59zl/szt. do 119zl/szt. Ale nie ma zadnych tej firmy AL-KO, no a jesli chcialbym miec takie amorki ale zeby wytzrymaly wiecej tzn rajdy?to co wtedy? a te AL-KO mozna gdzies dostac w Poznaniu? i gdzie moglbym dobrze dospawac w Poznaniu te szpilki do tych amorkow?