Zawór EGR Rav4 2AD-FTV

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Potrzebuję zaślepić EGR w silniku 2AD-ftv 2,2 d4d 2006 r. W którym miejscu włożyć zaślepkę - blaszkę i czy wiecie gdzie np mogę zamówić gotową w necie znalazłem mnóstwo ale nie ma do TOYOTY?

Czy po zaślepieniu komp będzie wyrzucał kod usterkowy?

Zdecydowałem się na to ponieważ, bardzo szybko zasyfia się EGR trzeba go często czyścić - średnio co 3 miesiące, inaczej czarne chmury za samochodem i brak mocy
Wiem, że wpływ na to ma fakt że silnik łyka trochę oleju ok 1 litr na 5 tys km, i wtryski nie pierwszych lotów korekcje 2 szt ok 2
Nie chce do tego wszystkiego dobijać silnika, układu dolotowego dodatkowym syfem.
Znam historię tych silników ( short blocki - branie oleju naprawy w ramach Doibrej woli Toyoty itd). U mnie nie było nic robione, trochę brał oleju, zimą odpalał było ok.
Od pewnego czasu jest coraz gorzej, ciężko odpala nie na wszystkie cylindry, kpoci przy przyspieszaniu na czarno i ten zasyfiający się wiecznie EGR. Podejrzewam że wymiana wtrysków mnie nie ominie, ale chciałbym jeszcze raz zrobić czyszczenie wtrysków no i zaślepić EGR.
A i czy znacie jakiś wypróbowany preparat do czyszczenia układu wtryskowego, tylko nie do wlania do baku tylko podanie do pompy
w obiegu zamkniętym.

Proszę o info osoby które mają taki silnik i w praktyce to sprawdziły i nie czyszczenie tylko zaślepienie.

Dzięki za pomoc i Pozdrawiam Wszystkich.
  
 
Cytat:
2015-01-13 12:38:40, tom07 pisze:
Witam Potrzebuję zaślepić EGR w silniku 2AD-ftv 2,2 d4d 2006 r. W którym miejscu włożyć zaślepkę - blaszkę i czy wiecie gdzie np mogę zamówić gotową w necie znalazłem mnóstwo ale nie ma do TOYOTY? Czy po zaślepieniu komp będzie wyrzucał kod usterkowy?


Oczywiście po zaslepieniu wyrzuci blad i nie pojedziesz wcale tzn z ograniczona moca można się toczyc.
W zaleznosci jaki masz osad tłusty czy suchy jest zestaw części do wymiany.Ale jeżeli wtryski sa tak rozjechane jak piszesz to faktycznie problem pozostanie.
Pytanie jeszcze jak czyścisz ten egr i czy również gniazdo i kanaly w kolektorze.Do czyszczenia wtryskow najlepszy FORTE lub WEEP


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2015-01-13 14:30:22 ]
  
 

Dzięki za info.
W zaworze EGR osad jest tłusty dużo sadzy. Gniazdo ? czyli pod zaworem czyszczę - jeżeli to jest gniazdo, ale kanałów już nie.
Jak najlepiej wyczyścić kanały, co muszę rozebrać i jakim środkiem.
Układ paliwowy czyściłem kiedyś środkiem WEEPfaktycznie dobry i pomógł dużo, ale nie ma go gdzie kupić.
Ostatnio dostałem go od gościa prowadzącego warsztat ale podobno wyjechał za granice i brak kontaktu.

I jeszcze jedno wyczytałem w necie że można zaślepić EGR od razu przy wyjściu z głowicy i niby kodu nie wywala?

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2015-01-13 15:06:38, tom07 pisze:
Dzięki za info. W zaworze EGR osad jest tłusty dużo sadzy. Gniazdo ? czyli pod zaworem czyszczę - jeżeli to jest gniazdo, ale kanałów już nie. Jak najlepiej wyczyścić kanały, co muszę rozebrać i jakim środkiem. Układ paliwowy czyściłem kiedyś środkiem WEEPfaktycznie dobry i pomógł dużo, ale nie ma go gdzie kupić. Ostatnio dostałem go od gościa prowadzącego warsztat ale podobno wyjechał za granice i brak kontaktu. I jeszcze jedno wyczytałem w necie że można zaślepić EGR od razu przy wyjściu z głowicy i niby kodu nie wywala? Pozdrawiam


Kanaly wyskrobać drutem zagiętym w hakl i odsysac odkurzaczem lub najlepiej zdjąć kolektor, grzybek zaworu docierać wkrętarka az zacznie skwierczeć.forte jest rownie dobre co WEEP.
  
 
a czym najlepiej czyścić EGR jakim środkiem najlepiej idzie?
Rozumiem ze z zaślepieniem w tym modelu nie ma szans żeby kontrolka nie świeciła?


  
 
Bigelektronie piszesz że zestaw części do wymiany możesz coś więcej w tym temacie - napisać - osad w EGR tłusty, wyczyściłem go porządnie łącznie z grzybkiem domykającym.

Przy okazji zdjąłem rurę łączącą filtr powietrza z turbiną i zauważyłem że jest zaolejona wewnątrz - czy jest to normalne?
  
 
Cytat:
2015-01-15 08:38:25, tom07 pisze:
Bigelektronie piszesz że zestaw części do wymiany możesz coś więcej w tym temacie - napisać - osad w EGR tłusty, wyczyściłem go porządnie łącznie z grzybkiem domykającym. Przy okazji zdjąłem rurę łączącą filtr powietrza z turbiną i zauważyłem że jest zaolejona wewnątrz - czy jest to normalne?


No nie pamiętam wszystkich części i co na jaki osad ale na pewno oprogramowanie kolektor ssacy i zawor EGR i pokrywa zaworow na zmodyfikowane jak chcesz to sprawdze dokładnie .Zawor docierales wkrętarka?
Tak z odmy zawsze wydostają się opary oleju i to normalne Natomiast Toyota ma mało wydajny separator oleju w pokrywie zaworowej i większość oleju leci w kolektor co powoduje zużycie i zaklajstrowanie wszystkiego sadza.
  
 
dzięki za odpowiedź, nie sprawdzaj dokładnie jakie części, jeżeli to kolektor, zawór należy wymienić to fura kasy i tak to może zostawię.

Zawór starałem się dotrzeć wkrętarką, ale niestety trochę był zmęczony grzybek, przez czyszczenie już któreś z kolei i odblokowywanie zaworu w serwisie TOYOTY, są ślady po śrubokręcie.
Może poszukam i kupię używkę.
Czy jestem w stanie kupić zawór po modyfikacji o którym piszesz?

Pozdrawiam