Drążek stabilizatora - zawiszenie przednie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Mam pytanko o drązek stabilizatora w zawieszeniu przednim.Pekl mi w pól...i moje pierwsze pytanie...czy moge tak jezdzic...bo musze dojechac do klepu po czesci i do warsztatu...i czy jest to czasochlonna robota.dzieki...
aha...czy jakos trzeba specjalnie podniesc auto zeby bezproblemowo zalozyc takowy drążek?
dziki
ponizej link to drążka

http://sklep.intercars.com.pl/result1.php?res=1&atg=5035697&art=211919&gen=2067&gru=3120200&towkod=236333&zdj=1&km=0&typ=4567&wsk=O&lang_id=PL
  
 
Wymiana jest bardzo prosta. Trzeba podlewarowac auto, zdjac kolo i wszystko widac jak na dloni. Nie probuj odkrecac tego tylko od razu flexem tnij. Jezeli bedziesz miec problem z zalozeniem nowego drazka to podnosnik pod wahacz i podnies go troche do gory.


Powodzenia!
  
 
Podłączę się do pytania. Skąd wiedziałeś, że padł? Bo mi tak jakoś dziwnie coś stuka na dziurach. I te stuki przenoszą się na kierownicę. Już mnie szlak trafia. Wszystko opokane od spodu i luzów brak. Tylko podczas jazdy idzie to wyczuć
  
 
podłaczam sie do pytania również, od jakiegos czasu i ja mam problem ze stukami w zawieszeniu i za nic nie moge zlokalizowac co jest.
  
 
Cytat:
2006-01-03 09:34:14, Robert-wilk pisze:
podłaczam sie do pytania również, od jakiegos czasu i ja mam problem ze stukami w zawieszeniu i za nic nie moge zlokalizowac co jest.


A amorki lub sworzeń wachacza
  
 
Jak stuka na dołach to wymien łączniki stabilizatora !!
  
 
mi tez stukalo zwlaszcza jak wpadalem w dziure lub zadzialal ABS wymienilem swoznie i koncowki i mam spokoj swoznie mozna sprawdzic podobnie jak koncowki obie tes sprawy kosztuja grosze ze swozniem moze byc problem jak jest fabryczny bo jest zanitowany ale wszystko mozna zrobic przy odrobinie checi ale z tego co wiem to z luzami na drazkach mozna jakos jezdzic o tyle luzy na swozniach moga sie zle skonczyc tak mi mowil gosc ktory sie tym zajmuje.
  
 
Z linku wynika, że to łącznik drążka stabilizatora a nie sam drążek.
Wymianę najwygodniej zrobić na podnośniku. Z takim uszkodzeniem jazda zawsze jest ryzykiem, bo wahacz nie jest utrzymywany w stałym miejscu.
Kobar
  
 
Cytat:
2006-01-03 21:49:34, Przemas90 pisze:
... ze swozniem moze byc problem jak jest fabryczny bo jest zanitowany ...



Nie każdy jest fabrycznie nitowny
  
 
No to jak wszystcy się podłączają to ja też:p. Też coś stukało na dziurach w prawym kole i nie mogłem zlokalizować co , a od wczoraj przy skręcaniu tak coś zajebicho trzeszczy jakby się miało zaraz złamać. Zanim pojade do mechanika powiedzcie co to może być?
  
 
moj problem ze stukami rozwiazal dzisiaj "PAN SLAWEK" rozwalony mam tylni prawy amortyzator, zalozony nowy jakis miesiac temu. Amorek byl koreański.
czy cos wiecej dodam jutro jak odbiore auto.
  
 
No to problem stuków zlokalizowany. Kilka postów niżej pytałem się co to może być i okazało się, że jednak nie łączniki stabilizatora tylko końcówki drążków kierowniczych. Mimo usilnych wyginań na różne sposoby nic nie wskazywało na ich zużycie (ani drgnęły) i mechanicy mówili, że nie mają pojęcia co to. Na szczęście trafiłem na kumpla, który podał mi skuteczną receptę na sprawdzenie czy to końcówki drążków a mianowicie rozrabiamy smar z olejem na ciepło (postawiłem słoik na gorącym silniku) i mieszaninę aplikujemy do strzykawki i potem wstrzykujemy przez gumy do końcówek drążków. Jak przestanie stukać to wiadomo, że końcówki a jak dalej stuka to wiadomo, że nie końcówki (ale odkrycie) ale mamy je chociaż nasmarowane.
  
 
odkope watek ,cos mi stuka przy wolnej jezdzie po dziurach i probuje zlokalizowac co to, czy ze zdjec ponizej mozna ocenic czy laczniki stabilizatora sa do wymiany?


[size=8]Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro[/size]

[ wiadomość edytowana przez: pablo1987 dnia 2014-05-02 10:44:27 ]
  
 
Mi coś tak sobie stukało i żaden mechanik nie wiedział co... Była to tajemnica nie do rozwiązania. I tak to sobie delikatnie stukało w podłogę pod nogami pasażera od 2008 roku do 2013 jak sprzedałem... Nie stukanie, a samochód


[ wiadomość edytowana przez: Ikarus260 dnia 2014-05-05 16:52:53 ]
  
 
Cytat:
2014-05-02 10:41:43, pablo1987 pisze:
odkope watek ,cos mi stuka przy wolnej jezdzie po dziurach i probuje zlokalizowac co to, czy ze zdjec ponizej mozna ocenic czy laczniki stabilizatora sa do wymiany?



Trudno do końca ocenić ...

Nie są idealne ale też na pewno nie są wywalone na maksa ..wydaje się że raczej nie to stuka
  
 
No to może i ja się w końcu odezwę

Przyczyną stukania może być (często pomijany w diagnozach) luz w przekładni kierowniczej, a dokładniej luz góra-dół w miejscu mocowania obu drążków kierowniczych do przekładni. Na szarpakach często na to nawet nie patrzą, a stukać na nierównościach to to potrafi.
A co do łączników stabilizatora to mam podobne zdanie jak bogdan1
  
 
Cytat:
2014-05-05 22:05:29, pasiek pisze:
No to może i ja się w końcu odezwę Przyczyną stukania może być (często pomijany w diagnozach) luz w przekładni kierowniczej, a dokładniej luz góra-dół w miejscu mocowania obu drążków kierowniczych do przekładni. Na szarpakach często na to nawet nie patrzą, a stukać na nierównościach to to potrafi. A co do łączników stabilizatora to mam podobne zdanie jak bogdan1


ten luz to jak sprawdzic, recznie ruszając tymi drązkami? stuka przy kolach,cześciej przy prawym, a to mocowanie drązków jest centralnie pod maska więc chyba to nie to, chociaz kto wie. Dodam, że w espero przez 6 lat nie było nic w zawieszeniu z przodu robione, Koncówki drązków zmieniałem i sworznie pół roku temu bo były luzy na nich i to zlokalizowałem. Te łaczniki ze zdjecia tez maja ponad 6 lat i nie wiem jak je sprawdzic czy jeszcze sa sprawne maglownica troche cieknie ale nie ma tragedii, też nie wiem czy to ma na to wpływ.
  
 
Cytat:
2014-05-06 16:04:11, pablo1987 pisze:
ten luz to jak sprawdzic, recznie ruszając tymi drązkami? .....



Tak dokładnie, ręcznie ruszając góra dół.
Dodatkowo mocno ruszając kierownicą lewo-prawo (auto stojące na kołach) to też ten luz powinien się ujawnić.
  
 
Cytat:
2014-05-08 07:05:03, pasiek pisze:
Tak dokładnie, ręcznie ruszając góra dół. Dodatkowo mocno ruszając kierownicą lewo-prawo (auto stojące na kołach) to też ten luz powinien się ujawnić.


no i jest luz gora-dol jak sie go pozbyc?
  
 
Poczytaj poniższy post
maglownica

Dodam tyko, że moje "poszerzenie" tego plastikowego prowadnika na długo nie pomogło.