Rav4 - check engine

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam problem z moją ravką. Od czasu do czasu podczas odpalania silnika zapala się kontrolka check engine, a wraz z nią kontrolki VSC i "pijany samochód" (określenie ASO). W ASO podłączają komputer i twierdzą, że to złe odpowietrzanie spalin. Resetują kontrolki i jeżdżę dalej, ale nie potafią usunąć przyczyny (nie wiedzą).
Dodam, że ravka jest 2.4 z 2006 roku. Sprowadzona z USA.
Proszę, może ktoś wie jak rozwiązać ten problem?
  
 
Nie odpowietrzenie spalin tylko przewietrzanie baku Evaporative system.
Musisz mi jednak podac jakie sa kody bledu to napisze ci co trzeba z tym zrobic.
W samochodach z USA to czesty problem
  
 
Dzięki za zainteresowanie. Kody błędu będę mieć dopiero we wtorek, bo w ASO nie ma tego gościa
  
 
Cytat:
2009-01-10 20:09:34, AgaRav pisze:
Dzięki za zainteresowanie. Kody błędu będę mieć dopiero we wtorek, bo w ASO nie ma tego gościa


Ale ten gosciu napewno zapisal kod bledu na zleceniu naprawy ktore jest w archiwum ,wiec moze jakis inny gosciu ruszy dupsko i sprawdzi
  
 
Udało mi się - gościu ruszył dupę i mi podał. Kod : P0456. Dzięki za pomoc.
A tak na marginesie - dzisiaj po raz pierwszy te kontrolki same zgasły. Naprawiło się?
  
 
Cytat:
2009-01-12 16:53:35, AgaRav pisze:
Udało mi się - gościu ruszył dupę i mi podał. Kod : P0456. Dzięki za pomoc. A tak na marginesie - dzisiaj po raz pierwszy te kontrolki same zgasły. Naprawiło się?


Ogolnie mowiac jak wstukasz ten kod w google to wyskakuje serwisowka Toyoty USA bo tam jest jawnosc dokumentacji.
Kiedys przekopiowalem ten schemat komus na Forum i zrobili mi w pracy dzika awanture,jakoby z Toyoty Motor Poland przyszedl mail ze rozpowszechniam tajna dokumentacje serwisowa..... no i wezwano mnie pisemnie do zaprzestania,pod grozba sankcji prawnych.
W skrocie powiem tak ...kod dotyczy malej -dokladnie malej nieszczelnosci ukladu Evap.
Powodem moze byc korozja obrzezy korka i wlewu paliwa,lub niedokladne dokrecenie.
Uklad EVAP w wykonaniu USA jest bardzo rozbudowany w porownaniu z europejska wersja.
Sklada sie z pompki czujnika cisnienia i zaworkow zamontowenych na zbiorniku oparow paliwa ,ktore uklad odzyskuje z baku.
Jezeli bylaby duza nieszczelnosc typu pekniety wezyk, kod bylby inny i pisaloby duza nieszczelnosc.
Naprawic ten uklad mozna bardzo prosto trzeba porozbierac uklad wszystkie oringi i wezyki gumowe umyc w cieplej wodzie z ludwikiem a potem poskladac.Najlepiej skladac na jakis smar silikonowy.
Zaczac jednak nalezy od polaczenia korka z wlewem



[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2009-01-12 21:38:44 ]
  
 
Wielkie dzięki za pomoc. Dam znać co mi powiedzą w ASO. Po lekturze amerykańskich forum wiem chyba więcej niż goście w serwisie
  
 
Cytat:
2009-01-13 09:22:13, AgaRav pisze:
Wielkie dzięki za pomoc. Dam znać co mi powiedzą w ASO. Po lekturze amerykańskich forum wiem chyba więcej niż goście w serwisie


Nie zapominaj ze ja tez jestem z serwisu.
  
 
Witam mam podobny problem tylko u mnie są dwa błędy PO420 i PO430. Prosiłbym o jakąś pomoc i wyjaśnienie co to jest.
Dzieki.
  
 
Cytat:
2009-01-26 01:11:53, ARav4 pisze:
Witam mam podobny problem tylko u mnie są dwa błędy PO420 i PO430. Prosiłbym o jakąś pomoc i wyjaśnienie co to jest. Dzieki.


Obydwa katalizatory do wymiany.
  
 
Bigelektron, żeby choć jeden taki specjalista był w moim ASO, to nie musiałabym szukać pomocy na forum

A wracając do moich kontrolek - palą się znowu (kod błędu ten sam). Teraz wymyślili, że to wina filtru przy odprowadzaniu spalin, gdyż składa się z aktywnego węgla, który w trakcie transportu morskiego ulega zniszczeniu i trzeba go wymienić

Czy to możliwe? Pomocy!
  
 
Cytat:
2009-02-02 09:55:45, AgaRav pisze:
Bigelektron, żeby choć jeden taki specjalista był w moim ASO, to nie musiałabym szukać pomocy na forum A wracając do moich kontrolek - palą się znowu (kod błędu ten sam). Teraz wymyślili, że to wina filtru przy odprowadzaniu spalin, gdyż składa się z aktywnego węgla, który w trakcie transportu morskiego ulega zniszczeniu i trzeba go wymienić Czy to możliwe? Pomocy!


No jak go transportowano przy samym dnie to mogl troche mulu zaciagnac ,a jak po plyciznie to sie raczej planktonem zapchal
Powiedz chlopakom zeby troche poczytali co tam Amerykanie pisza to nie beda musieli wlasnych legend tworzyc
Zasada jest jedna napisano na korku wlewu paliwa zakrecac do klikniecia ,a podczas odkrecania robic to bardzo powoli bo podczas szybkiego, moze sie zapalic check engine.
Powierzchnia korka musi byc czysta a ryj wlewu jak jest zasniedzialy to papierek 2000 i trzeba wypolerowac tam gdzie przylega oring korka.
Jak nie pomoze trzeba rozebrac przewody od baku do charaokal canister,i z niego do wlewu baku wymyc w cieplej wodzie kazdy oring i powierzchnie przylegania,psiknac silikonowym smarem i poskladac,to wszystko.
Apropos kodow na stronie USA jest wykaz kodow bledu Evap systemu,i nic tam niema o zuzyciu wkladu.Sa owszem kody nieszczelnosci large i small ,oraz slabego przeplywu itd...
  
 
Wielkie dzięki. Zacytowałam w ASO Twój tekst o planktonie Ja się uśmiałam, oni chyba mniej. Szkoda
  
 
Witam,

Mam podobny problem z Ravka sprowadzoną z USA (rocznik 2006). Zapaliła mi się kontrolka Check Engine a następnie dodatkowo 4WD oraz VSC. Po podłączeniu do kompa pokazuję błędy P0138 oraz P0606, dodam że po wykasowaniu błędów , te same kontrolki zapaliły sie po około 2 misiącach. (samochód nie ma żadnych objawów choroby )

Bigelektron masz może jakiś pomysł co to może być i jak to wyeliminować??
  
 
Cytat:
2009-02-23 17:22:23, kmt pisze:
Witam, Mam podobny problem z Ravka sprowadzoną z USA (rocznik 2006). Zapaliła mi się kontrolka Check Engine a następnie dodatkowo 4WD oraz VSC. Po podłączeniu do kompa pokazuję błędy P0138 oraz P0606, dodam że po wykasowaniu błędów , te same kontrolki zapaliły sie po około 2 misiącach. (samochód nie ma żadnych objawów choroby ) Bigelektron masz może jakiś pomysł co to może być i jak to wyeliminować??


p0138 zbyt wysokie napiecie na sondzie za katalizatorem (B1S2)
p0606 uszkodzenie wewnetrzne komputera silnika.

Masz problem z instalacja sondy za katalizatorem lub zwarcie w instalacji grzania z sygnalem,lub skopcony jakis element w kompie.
  
 
Dzięki serdeczne za info!!

ale mam jeszcze parę pytań:
1. Czy trzeba tu wymieniać tą sondę?? Czy wieszile coś takiego może kosztować i czy wogóle jest dostępne w Polsce.
2. Jak sprawdzić czy to jest skopcony element w kompie i jak to zweryfikować??
3. Czy można z tym jeździć i czy nie grozi to poważniejszej awarii ??

4. Może znasz jakiegoś "magika" w okolicy Gdańska który by się tego podjął??

Bardzo proszę o pomoc !!!!

  
 
Cytat:
2009-02-24 16:57:53, kmt pisze:
Dzięki serdeczne za info!! ale mam jeszcze parę pytań: 1. Czy trzeba tu wymieniać tą sondę?? Czy wieszile coś takiego może kosztować i czy wogóle jest dostępne w Polsce. 2. Jak sprawdzić czy to jest skopcony element w kompie i jak to zweryfikować?? 3. Czy można z tym jeździć i czy nie grozi to poważniejszej awarii ?? 4. Może znasz jakiegoś "magika" w okolicy Gdańska który by się tego podjął?? Bardzo proszę o pomoc !!!!


Sonda moze jest uszkodzona ale to malo prawdopodobne bo wtedy sa inne kody bledow.
Jak poczytasz forum USA to niejeden pisze jak mu na ten kod w serwisie wymienili sonde i nie pomoglo.
Nieznam magikow w Gdansku niestety.
Trzeba sprawdzic wiazke silnikowa pod katem przelaman,i uszkodzen.Sprawdzic wszystkie umasowienia komputera silnika ,mase glowna z akumulatora na bude i silnik.
Jezeli wszystko jest ok to komputer do wymiany.
Ja je naprawiam ale musze miec samochod.
  
 
Wielkie dzięki!!!

Zdaję sobie sprawę że napewno byś sobie poradził z tym autem ale niestety Katowice są dla mnie za daleko.

Czy istnieje szansa abyś przesłał mi w jakiś sposób schemat instlacji, tak abym mógł go użyć do weryfikacji tego co wcześniej napisałeś?? (gwarantuje nie rozpowszechnianie)

Proszę o pomoc!!!
  
 
Albo jeżeli możesz dać mi jakiś namiar gdzie takowy schemat można dostać.

Jeszcze mam pytanie czy z tą usterką można jeździć??
  
 
Cytat:
2009-02-25 19:32:07, kmt pisze:
Albo jeżeli możesz dać mi jakiś namiar gdzie takowy schemat można dostać. Jeszcze mam pytanie czy z tą usterką można jeździć??


Poszukaj w googlach,ja tak robie bo serwis niema dostepu do schematow aut z USA
Zreszta schemat nie jest potrzebny do tego.