Toyota GT-86

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pełne oblicze nowej Toyoty GT-86

Toyota FT-86 w końcu pokazała pełne oblicze. Premiera wersji produkcyjnej na żywo już 30 listopada na Tokio Motor Show.
Według oficjalnych danych samochód mierzy 4240 mm długości, 1775 mm szerokości i zaledwie 1285 mm wysokości.
W Europie samochód będzie sprzedawany pod nazwą GT 86, pod maską znajdziemy przeciwsobną jednostkę Subaru o pojemności 2,0 litra z bezpośrednim wtryskiem benzyny D4-S opracowanym przez Toyotę. Silnik ma generować 200 KM mocy (przy 7000 rpm) i 205 Nm momentu obrotowego (przy 6600 rpm). W standardzie z silnikiem współpracuje sześciobiegowa przekładnia ręczna, ale za dopłatą auto może zostać wyposażony w sześciobiegowy automat z łopatkami za kierownicą. Moment obrotowy przekazywany jest na tylne koła przez mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.

GT 86 szczyci się także rozkładem mas (53:47) i nisko położnym środkiem ciężkości (475 mm). Masa własna to około 1180 kg, a szacowany wstępnie czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h to 6,5 sekundy. Auto będzie osadzone na 17-calowych obręczach (za dopłatą 18-calowych) prowadzonych układem wielowahaczy poprzecznych przy tylnej osi i kolumnami McPhersona z przodu. Brat bliźniak Subaru BRZ ma dawać przede wszystkim radość z jazdy, dlatego według oświadczenia prasowego Toyoty w samochodzie zminimalizowano wpływ elektronicznych systemów bezpieczeństwa na prowadzenie auta. Przewidywana cena na rynkek europejski – 30 000 EUR.

Do sprzedaży Toyota GT 86 trafi latem 2012 roku. Dostępność będzie bardzo ograniczona – tylko 6000 szt. na całą Europę.

Image Hosted by ImageShack.us
By piotr0437 at 2011-11-28
Image Hosted by ImageShack.us
By piotr0437 at 2011-11-28
Image Hosted by ImageShack.us
By piotr0437 at 2011-11-28

  
 
Jeszcze nie ma w sprzedaży a już ...
Toyota GT86 wybrana Samochodem Roku według VDI

Toyota GT86 została uhonorowana przez jury konkursu Vehicle Dynamics International Awards tytułem Samochodu Roku (VDI Car of the Year). Na polskim rynku Toyota GT86 zadebiutuje w lipcu.
Tytuły Konstruktora Roku uzyskali główny inżynier Toyoty Tetsuya Tada i współpracujący z nim Toshio Masuda z Subaru, zaś tytuł Zespołu Roku otrzymała Toyota.

Opracowany we współpracy z firmą Subaru model GT86, nawiązujący do tradycji kultowego, sportowego samochodu Corolla Levin AE86 z lat 80-tych, powstał z myślą o dostarczaniu kierowcy maksimum radości z prowadzenia.

Toyota GT86 to czteromiejscowe coupe z tylnym napędem i silnikiem umieszczonym z przodu, wyróżniające się zwartą konstrukcją, wyjątkowo nisko położonym środkiem ciężkości i optymalnym stosunkiem mocy do masy. Wolnossący, benzynowy silnik boxer Subaru 2.0 korzysta z technologii wtrysków Toyota D-4S, osiągając moc 200 KM.

Moc przekazywana jest za pośrednictwem sześciobiegowej manualnej lub automatycznej skrzyni biegów oraz mechanizmu różnicowego o ograniczonym tarciu, zapewniającego optymalną trakcję we wszystkich warunkach drogowych. System ABS i wyłączany VSC zostały dostrojone w sposób gwarantujący maksymalną radość z jazdy przy zachowaniu niezbędnej kontroli nad samochodem.

Nagroda VDI jest uznaniem dla decyzji całego zespołu Toyoty o zbudowaniu samochodu sportowego o klasycznej konstrukcji wzbogaconej o najnowocześniejsze osiągnięcia techniki.

Uzasadniając werdykt, jurorzy zauważyli, że laureatom udało się stworzyć pojazd dający kierowcy wyjątkowe wrażenia z jazdy nawet przy niskich prędkościach.
Ospojlerowana



  
 
Wrażenia z jazdy:
(...) To auto może zabić, jeżeli ktoś jest słabym kierowcą, i z nadmiernie rozbudowaną głupotą wyłączy całkowicie asystentów bezpieczeństwa. Jednak, jeżeli ktoś wie co należy robić z kierownicą sportowego samochodu, i podejdzie do GT86 z szacunkiem i pokorą, odnajdzie w nim takie pokłady przyjemności z jazdy, że absolutnie nie będzie chciał z niego wysiąść. Pierwsze metry zaskoczyły mnie charakterem zawieszenia. Wyjazd na nitkę toru w Poznaniu nie należy do gładkich niczym stół snookerowy, a jednak nie telepie, nie rzuca. Kilka sekund później obroty silnika dają znać wskazówce, że powinna znaleźć się w okolicy 7000 obr./min! Czerwone pole zaczyna się jeszcze kawałek dalej, bo przy 7400 obr./min. Przyjemność z jaką można kręcić ten motor jest niemal perwersyjna. Cztery, pięć tysięcy obrotów to dla niego bieg jałowy. To auto żyje na wysokich obrotach, i wtedy oddaje wszystko co najlepsze, czyli 204Nm i 200KM. Przekazywane za pośrednictwem mechanizmu różnicowego o ograniczonym uślizgu na koła tylne. (...)
Cały artykuł TU i dużo fotek z toru pod Poznaniemnull
  
 
Cytat:
Cztery, pięć tysięcy obrotów to dla niego bieg jałowy. To auto żyje na wysokich obrotach, i wtedy oddaje wszystko co najlepsze, czyli 204Nm i 200KM. Przekazywane za pośrednictwem mechanizmu różnicowego o ograniczonym uślizgu na koła tylne. (...) Cały artykuł TU i dużo fotek z toru pod Poznaniemnull


Dobrze powiedziane zyje na wysokich obrotach ... bo na niskich jest totalnym trupem.Byle diesel 2,0 ma 340 Nm dostępne od 1500 obr A ty się podniecasz 200nM
Przyzwoity sportowy silnik ma 400-500NM i wtedy jedzie...
To auto nie jedzie wyje buczy ...ale z pewnoscia nie jedzie.
Wsiadz kiedyś do Focusa RS albo lepiej do zwykłego ST żeby nie dostać od razu zawalu.te samochody jada i trzymają się drogi.
GT jedzie jak rodzinne Combi