Pytanie ogólne - nowy zakup.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie,

Zakupiłem ostatnimi czasy Escorta 1.6 16V 90KM 66kW z 1995 roku za cenę telefonu średniej klasy (1000pln). Autko wymaga dużo drobnej pracy żeby w miarę bezpiecznie możnaby sie było poruszać. Głównie z elektryka, ale nie o tym mowa. Ciekawy jestem jaka jest to wersja wyposażenia, jakie filtry są do tego samochodu, jaka to jest wersja i oznaczenie nadwozia. Poniżej zdjęcia:






Zdjęcia kiepskiej jakości, ponieważ autko stoi w garażu podziemnym i się suszy do uszczelnienia tylnej klapy pod spojlerem gdzie dostaje się woda. Chciałbym nim chwilę jeszcze pojeździć więc musze podrobić kilka rzeczy. Z wyposażenia: klimatyzacja (sprężarka się włącza więc pewnie nie ma czynnika), wspomaganie, 2 poduszki, el. reg. fotel kierowcy, radio RDS 5000, skórzana kierownica tróramienna, białe zegary, halogeny. Większośc wydaje sięsprawna, jednak skrzynka bezpieczników wymaga przelutowania bo raz działa raz nie (brak wentylacji i wycieraczek) albo tylko coś nie łączy. Kilka rzeczy by się jeszcze znalazlo ale nie będę rozwodził się tutaj.
Nie mam przy sobie numeru VIN ale myślę że dorzucę go później...

K.

[ wiadomość edytowana przez: Yeti1989 dnia 2016-03-16 09:42:40 ]

[ wiadomość edytowana przez: Yeti1989 dnia 2016-03-18 14:20:57 ]
  
 
Oglądałeś podłogę i podłużnice?
  
 
Tak miski przednie i tylne bez rdzy. Lekkie rdzawki na zgrzewie progów, podłużnice całe. Nic czego spawarka nie załatwi
  
 
To dobry zakup no skrzynka pewnie już wygrzana,każdy szanujący sie posiadacz escorta ma przelutowanie to za sobą
  
 
Witaj, skrzynke przelutuj i będziesz śmigał.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
Myślałem, że przewody klimy zawsze idą przy termostacie. Pierwszy raz widzę, żeby jeden szedł górą.
  
 
Cytat:
2016-03-16 13:41:06, darek4488 pisze:
Myślałem, że przewody klimy zawsze idą przy termostacie. Pierwszy raz widzę, żeby jeden szedł górą.



Z tego co wiem, widziałem i robiłem to przewody klimy idą przy termostacie w młodszych escortach (od 97 roku, kiedy to dolot był na ukos).
Tak jak ma kolega, ma kazdy Escort ktory jest od 91 do 96.
  
 
Właśnie montuję porządną lutownicę z regulacją temperatury i powalczę ze skrzynką. Z tego co czytałem to nie jest jakaś turbo skomplikowana robota...
  
 
Twoje autko jesli chodzi o filtry to "zwykly" escort 1.6 zetec

a co do klimy, escort 2000 rok



escort 1997

  
 
Chłopaki się widze nie mogli zdecydować którędy klime puścić Zastanawia mnie jak się mierzy przebieg w Escortach? Producent nie przewidział działania powyżej 100 000km??? xD Naprawdę nie wiem jak to interpretować...
  
 
Dzięki temu właśnie nikt nie oszukuje i nie kręci Escortów
  
 
stare fordy maja do 99 tys, a elektroniczny licznik ktory wystepuje w escorcie 2000 rok juz jedzie normalnie
  
 
A powiedzcie mi jak długo trzeba jeździć żeby przepustnica wyglądała jak poniżej:



A tu po czyszczeniu:



Zastanawiałem się jakie są wolne obroty w tym silniku. Książki podają 850obr./min, ludzie na forach mówią że więcej. To jak z tym jest? U mnie po czyszczeniu i samoczynnej adaptacji są na poziomie lekko poniżej 1000 (lekko pod kreską).

[ wiadomość edytowana przez: Yeti1989 dnia 2016-03-30 10:10:20 ]
  
 
jak są przedmuchy z odmy to wcale nie tak długo.Gorsze widziałem parę musiałem prawie drapać
  
 
Ogólnie udało mi się doprowadzić skrzynkę bezpieczników do porządku. Jakiś magik posklejał kable jedne z drugimi bez ładu i składu. Ogólnie wszystko teraz działa. Pytanie mam do was drodzy forumowicze ile wasze potworki palą? Mówię o 1.6 Zetor. Ostatnio zaobserwowałem, że łykać to on lubi po mieście ok. 11l/100 przy b. oszczędnej jeździe. Patrzyłem czy by może wymienić sondę lambda, ale jej nie ma... Jest goła rura i dwa tłumiki Dźwięk przyzwoity ale to tyle... Pytanie jak oszukać komputer po usunięciu sondy? (o ile jeszcze ktoś tego nie zrobił) Żeby chociaż do 9-10 l zejść
  
 
Najlepiej dla Ciebie byłoby dorwać się do komputerka i wyprowadzić sobie diodę diagnostyczną do odczytu błędów. Trochę grzebania ale warto, sporą część usterek sam "wymiga" więc nie będziesz musiał wymieniać wszystkiego po kolei