Bypass intercooler T22 1CD-FTV

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Big,
Mam przypadek u gościa w T22 1CD-FTV, że był problem z mocą (samochód nie jechał) i po wyczyszczeniu intercooler'a już jeździ, ale go gdzieś jeszcze dławi, a po zrobieniu bypass'u intercooler'a jest już OK.
Intercooler czyszczony 2 razy - czy tylko wymiana pomoże?


[ wiadomość edytowana przez: Alien_Obcy dnia 2014-11-21 22:33:22 ]
  
 
Cytat:
2014-11-21 22:32:14, Alien_Obcy pisze:
Big, Mam przypadek u gościa w T22 1CD-FTV, że był problem z mocą (samochód nie jechał) i po wyczyszczeniu intercooler'a już jeździ, ale go gdzieś jeszcze dławi, a po zrobieniu bypass'u intercooler'a jest już OK. Intercooler czyszczony 2 razy - czy tylko wymiana pomoże? [ wiadomość edytowana przez: Alien_Obcy dnia 2014-11-21 22:33:22 ]


Zakladam ze ma powyżej 200tys.trzeba wymienić podkładki pod wtryskami i pokrywe zaworow zanurzyć w Brudpurze na kilka godzin w roztworze z ciepla woda lepiej czysci.To powinno zalatwic problem zarastania intercoolera skwarami oleju w przyszłości.
Nastepnie zdemontować intercooler i jeżeli nie jest skorodowany, ma nie uszkodzone lamelki i nie przerdzewiale krucce zwłaszcza w miejscach gdzie lapie opaska na wezu ,tez go zanurzyć i wyplukac.
  
 
Intercooler wygląda na nieuszkodzony i już był czyszczony w benzynie ekstrakcyjnej 2 razy i nadal jest problem z mocą, a na bypass'ie jest OK.
Czy czyszczenie w tym Brudpurze jest lepsze niż benzynka?
  
 
Cytat:
2014-11-22 23:47:46, Alien_Obcy pisze:
Intercooler wygląda na nieuszkodzony i już był czyszczony w benzynie ekstrakcyjnej 2 razy i nadal jest problem z mocą, a na bypass'ie jest OK. Czy czyszczenie w tym Brudpurze jest lepsze niż benzynka?

Benzyna ci tego smolistego szlamu nie rozpuści.
  
 
Dzięki - gościu kupił nowy za 200 PLN i jest już OK, le olej dalej cieknie.
Koleś jeździł na bypasie (zrobił 150 km) i po rozłączeniu rur pociekło z nich ponad 10ml oleju, zapach olejowo-spalinowy,
Aby nie zanieczyszczać nowego intercooler'a, do czasu wykrycia przyczyny nadmiernego przedmuchu ze skrzyni korbowej, odpiął odmę od od rury filtr powietrza-turbinka, przedłużył ją i włożył do butelki plastikowej z siatką (druciany zmywak kuchenny), aby nie bryzgało olejem z butelki, powiesił butelkę pod podwoziem i obserwuje ile szlamu i oleju zbierze się po określonym przebiegu,
Dodatkowo przy podnoszeniu i obniżaniu obrotów tak w granicach 1300-1800 słychać prze kilka sekund wycie - wydaje się, że to turbo, ale nie ma luzów osiowych i po-osiowych.
  
 
Cytat:
2014-11-23 22:00:20, Alien_Obcy pisze:
Dzięki - gościu kupił nowy za 200 PLN i jest już OK, le olej dalej cieknie. Koleś jeździł na bypasie (zrobił 150 km) i po rozłączeniu rur pociekło z nich ponad 10ml oleju, zapach olejowo-spalinowy, Aby nie zanieczyszczać nowego intercooler'a, do czasu wykrycia przyczyny nadmiernego przedmuchu ze skrzyni korbowej, odpiął odmę od od rury filtr powietrza-turbinka, przedłużył ją i włożył do butelki plastikowej z siatką (druciany zmywak kuchenny), aby nie bryzgało olejem z butelki, powiesił butelkę pod podwoziem i obserwuje ile szlamu i oleju zbierze się po określonym przebiegu, Dodatkowo przy podnoszeniu i obniżaniu obrotów tak w granicach 1300-1800 słychać prze kilka sekund wycie - wydaje się, że to turbo, ale nie ma luzów osiowych i po-osiowych.

Po pierwsze wymien podkładki pod wtryskami i pokrywe do brudpura.Potem się można zastanawiać dalej.Pewno smok pompy jest już zdrowo zapchany skwarkami oleju.