Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2013-09-07 12:46:26 Zeby robic trututututuoriale to trzeba najpierw tak naprawić żeby dzialalo. Napisz jak to czysciles to będzie wiadomo co zepsules. |
yaris84 Katowice | 2013-09-13 11:05:36 Czyściłem tak, że rozebrałem zaworek na dwie części - ten czarny korpus silniczka i ten, w którym porusza się ten ruchomy trzpień łącznie z tymi komorami, przez które przepływa powietrze. Na początku jak kręciłem tym wałkiem to ruszał się z oporami dosyć sporymi ale potem chodził bardzo lekko. To, co czyściłem widać na tych fotkach:
https://imageshack.us/a/img4/2062/0utu.jpg https://imageshack.us/a/img22/2909/dy1n.jpg Czyściłem to wszystko preparatem do czyszczenia gaźników w sprayu. Co spieprzyłem ? [ wiadomość edytowana przez: yaris84 dnia 2013-09-13 11:08:33 ] |
yaris84 Katowice | 2013-09-14 17:34:05 Tak szczerze, to jak czyściłem to za pierwszym razem to uważałem, żeby za dużo się nie dostało do tego łożyska, chciałem użyć nafty ale wszystko było tak zasyfione, że szkoda gadać - ten trzpień nawet nie drgnął, dlatego użyłem tego sprayu, bo z przepustnicą i przepływką zawsze sobie dobrze radził.
Sprawdzę wiązkę, w sumie to zapomniałem o tym. Fajnie by było jakby się okazało, że jednak nie ma napięcia tak w ogóle to kable z zaworka wchodzą bezpośrednio do ecu pod schowkiem ? czy niekoniecznie. |
yaris84 Katowice | 2013-09-14 18:10:29 na 1 i 2 pinie pojawia się napięcie przy zapłonie i wynosi 12.25 czyli wychodzi na to że wszystko ok nie ? |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2013-09-15 23:48:56
a co z 3 pinem? |
yaris84 Katowice | 2013-09-16 01:14:24 na trzecim pinie było 0.28, to jakieś sterowanie ? |
yaris84 Katowice | 2013-09-23 19:49:07 Przyszła używana przepustnica i powiem szczerze, że jestem załamany - do układu wydechowego dostaje się płyn chłodniczy bo uszczelka na łączeniu przepustnicy i zaworka puszcza - tak mi się przynajmniej wydaje, bo widać ślady płynu chłodniczego pod tym kółkiem od przepustnicy - to jedno, zresztą to nie problem bo ten oring kosztuje 20zł. Poza tym: obroty jakie były takie są - nieprawidłowe, z tą różnicą, że P0505 już się nie pojawia, generalnie to nie ma żadnych błędów. Myślę, że najlepiej będzie jak rozbiorę znowu ten zaworek - ale odkręcę tylko śruby z krzyżakiem na łączeniu z przepustnicą a te dwie śrubki typu gwiazdka pięcioramienna zostawię w spokoju i wsadzę to do nafty na noc. Co myślisz ? |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2013-10-01 00:05:00
W czym problem kupiles uzywke wiec rozbierz wyczyść i zloz na twojej sprawnej uszczelce. zanurzenie nic nie pomoze trzeba odkrecic uzwojenie wyskrobać na sucho ile się da a potem plukac nafta i krecic wirnikiem jak bakiem dobre 15-20 minut jak będzie zbyt krotko to jak srodek odparuje to może się kleic. |
Mirash Ruda Śląska | 2014-09-23 22:19:13 JAk mogę się podpiąć pod temat; jak sprawdzić sam silniczek isc są 3 piny, u mnie yarek na ssaniu chodzi normalnie, po rozgrzaniu silnika szarpie , dławi się brak mocy ( efekt jak przy braku odpowiedniej ilości paliwa), przpepływomierz sprawdzony z 2 yarisa, lambda ok 0,2 -0,8 V pracuje, przpustnica czysta, cewki sprawdzone , swiece nowe pozostaje tylko na mysli sam silniczek od ISC ew jak wskazuje Bigelektron wiązka. Wiecej grzechów nie pamiętam..... w sumie to niema więcej pomysłów co można jeszcze sprawdzić - a tak na marginesie zgadnijcie ile chciała toyota K-ce za zawór ISC ?
aa błędów nie pokazuje,( był 1 zbyt bogata mieszanka ale po wykasowaniu nie wywala nic ) [ wiadomość edytowana przez: Mirash dnia 2014-09-23 22:20:23 ] [ wiadomość edytowana przez: Mirash dnia 2014-09-23 22:37:29 ] |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2014-09-24 17:01:55
Coz nowe czesci Toyoty kosztuja krocie...Ale po pierwsze nikt nie kaze ci kupowac nowych ani nie zmusza abys to robil w ASO. Poza wszystkim najpierw trzeba zdiagnozowac przyczyne . Tzw ISC ulega uszkodzeniu niezmiernie rzadko. Sprawdz jak poszarpuje to odepnij sonde przed katem.sprawdz czy wydech jest szczelny zwlaszcza odcinek od kolektora az za druga sonde.Po jakim czasie od uruchomienia zaczyna szarpac ijakie ma wtedy obroty od do... |
Mirash Ruda Śląska | 2014-09-24 20:24:57
ICS to to nie jest, ani nic związanego z przepustnicą po wymianie na inną to samo samochód na zimnym silniku pracuje jak należy przyspiesza ok , jak się rozgrzeje zaczyna szarpać na wolnych obrotach gaśnie. Jutro posprawdzam lambdę oraz szczelność wydechu. Z tego co kojarzę przed czyszczeniem przepustnicy po odpięciu lambdy wogóle na wolnych nie chciał chodzić ale zobaczymy jutro) Dzięki za poświecenie uwagi pozdrawiam. Mirek |
Mirash Ruda Śląska | 2014-09-25 21:49:31
a więc po odpaleniu silnik kulał juz na początku, szarpał gasł. po odłączniu lambdy obroty ustabilizowały się na poziomie 580 , i jako tako chodził. II lambda pokazywała na wolnych 0,4 V, z I lambdy komp przyjał 0,43 V zrobilismy jazdę próbną autko zachowuje się normalnie. temp silnika w granicach srednio 86 stopni, jazda z odłączoną lambdą i na wyższych obrotach. Po ok 2 -3 km wróciliśmy podłączyliśmy spowrotem lambdę i samochodzik pracuje normalnie , no to na dtś-kę i test wysokie obroty i jedzie normalnie na wolnych pracuje II lambda zaczela wskazywać niższe wartości i jak narazie ok. Grzalka z lambdy zmierzona jest ok. Przed odlaczeniem lambdy pokazywal komp wartosci na wolnych obrotach ok 0,6-0,8 V i bylo czyc paliwem jak patrzelismy na wykres to przy takich wartosciach komp powienien podawac wiecej paliwa stad tez chyba jego zapach. Jutro zobaczy sie na zimnym silniku czy gasnie i przerywa wtedy bedzie wiadomo czy lambda nie pada. Sprostujecie moje wnioski bo moze sie myle , dzieki |
Mirash Ruda Śląska | 2014-10-02 16:02:41 No i jest winowajczyni - lambda; po wymianie yarek wrócił w dawnej formie
Dzięki za sugestie pozdrawiam |