Na benzynie źle na LPG ok.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam problem jest następujący: od nie dawna mi się to zrobiło, silnik 1.6 16 v zetec na lpg. Otóż przy opalaniu na benzynie zdaza się że ciężko odpla lub normalnie ale jakby nie pracuje równo i przy wyzszych obrotach nie ma mocy jak by benzyna nie dochodzła ale na LPG jest wszystko w porządku.
  
 
To jeszcze napisz jaka masz instalacje lpg, moze to ułatwić diagnozę
  
 
To jest instalacja 2 generacji Landi. Czytałem różnr fora to pisali też o regulatorze ciśnienia paliwa i o pompie paliwa. Chciałbym się dowiedzieć czegoś więcej żeby nie wymieniać w ciemno.
  
 
i slusznie ze nie chcesz wymieniac w ciemno. Zacznij od podstawowych spraw, czyli sprawdzenie czy nie ma gdzies lewizny (jak jest to pod maska moze cos syczeć), czy przeplywomierz czysty i podaje poprawne napięcie na wyjściu. Sonde lambda i potencjometr przepustnicy to prawdopodobnie moglbys sobie sprawdzic za pomoca instalacji gazowej jesli bys ja wpiął pod komputer,a jak nie masz takiej mozliwosci,to rowniez i te czujniki zmierz miernikiem.

Oczywiscie uklad paliwowy tez mozna sprawdzic mierząc cisnienie w nim panujące.
  
 
Kiedy filtr paliwa miałeś wymieniany? Przepływomierz może być otłuszczony od gazu.
  
 
Miałem podobne objawy w moim 1.3, wtedy pompka paliwa leżała i kwiczała, cięzko odpalał, jak mu dodawałem gazu to sie dławił i chciał gasnąć, maksymalnej mocy nie dało sie osiągnąć, był strasznie słaby
  
 
Filtru paliwwa ja nie wyminiałem auto mam jakieś 3 miesiace i ciagle coś, wymieniłem też silnik wraz z osprzętem. Był 100% sprawny. On po odpaleniu na benzynie chodzi raczej jak by na 3 gary. Swiece i ksble sa nowe
  
 
Filtru paliwwa ja nie wyminiałem auto mam jakieś 3 miesiace i ciagle coś, wymieniłem też silnik wraz z osprzętem. Był 100% sprawny. On po odpaleniu na benzynie chodzi raczej jak by na 3 gary. Swiece i ksble sa nowe
  
 
Cytat:
2014-10-15 13:06:59, FaFi8714 pisze:
Filtru paliwwa ja nie wyminiałem auto mam jakieś 3 miesiace i ciagle coś, wymieniłem też silnik wraz z osprzętem. Był 100% sprawny. On po odpaleniu na benzynie chodzi raczej jak by na 3 gary. Swiece i ksble sa nowe


Jak chodzi na 3 gary to obstawiam wężyk idący od odpowietrzenia skrzyni korbowej - miałem to samo, z tym że na gazie i benzynie chodził na 3 garach.
  
 
Gdy mialem poprzedniego esa z tym silnikiem to mialem to samo. Kumpel sprawdzil mi jakis wezyk z tylu silnika obcial go kawalek i jak reka odjal
  
 
Dzięki na weekend bede patrzył coś jak to zrobie to dam znać.
  
 
U mnie ten wężyk był pęknięty wzdłuż. To jest taki kilkunastocentymetrowy wężyk w kształcie litery "L" ale pasuje każdy inny. Ważne aby był dość twardy aby pod wpływem podciśnienia nie spłaszczył się.
  
 
Jeszcze na bank nie jestem pewny ale wyglada mi to na pompe paliwa
  
 
A czemu tak sadzisz ze to pompa paliwa
  
 
Ponieważ czasem jest tak że odpala i po chwili zgaśnie i po próbie zapalenia to tak łapie ale nie może jak by paliwo nie dochodziło jak już odpli to musze walczyć pedałem gazu żeby nie zdechł jak kuż dojdzie do 2100 bbrotów i przełączy się na gaz to jak ręką odją nic się nie dzieje. Podkreśle że paliwo jest 1/4 baku to wystarcza.
  
 
Pompkę można sprawdzić bez jej demontażu. na listwie wtryskowej jest taki sam wentyl jak przy kole, bierzesz zwykły manometr do sprawdzania ciśnienia powietrza w kołach, ktoś musi ci przełączyć na zapłon a ty w tym monecie przykładasz wskaźnik do wentylka na listwie jak pompa daje dobre ciśnienie to manometr powinien pokazać min 2 atmosfery jak pokaże poniżej to coś może być z pompka lub przewodami. Opcja dla odważnych i TYLKO NA ZIMNYM silniku, mały śrubokręt i w momencie przekręcenia na zapłon (pompka uruchamia się, buczy) na sekundę wciskasz ten zaworek w wentylku tylko z ROZWAGĄ bo jak pompa podaje dobre ciśnienie to z wentylka zrobi się " prysznic " Ja ostatnio w taki sposób diagnozowałem ten sam problem z nie palącym na gazie. W rezultacie z wentylka po podpięciu pod wskaźnik nic nie pokazało a po naciśnięciu śrubokrętem coś BP się delikatnie wylało, więc bak w dół i o dziwo pękł wężyk łączący pompkę z króćcem kosza, po wymianie 5cm wężyka ess odpala na BP
  
 
można sprawdzić błędy i może coś wyjdzie, czuj. temp. też moze mieszać, sprawdź świece
  
 
no właśnie świece wymienione i kable z tym że nie wiem czy to ma coś do rzeczy bo miałem 4 nowe świece ale luzem w takim pudełku i poprostu się 2 z nich delikatnie obiły tam gdzie ta przerwa jest ale jak by to miało coś do rzeczy to wydaje mi się że na gazie też by kulał a tu na gazie jest malina. Dzisiaj ta coś patrzyłem i na Pb to wygląda jak by na 3 gary chodził delikatnie trzesie silnikem i zrobiłem tak wczoraj i dzisiaj że na Pb gazowałem go pare razy do 4, 4,500 obrotów i cód jak ręką odją bardzo mnie to wku....
  
 
Nie zaszkodzi jak wymienisz filtr paliwa kosz koło 20-30zł
  
 
Racja napewno go wymienie.