Przekaźnik kontrolki ładowani

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć

Czy ktoś mógłby mi powiedzieć jak wygląda przekaźnik odpowiedzialny za świecenie kontrolki ładowania i gdzie go szukać ? Z góry dzięki za pomoc
  
 
wg. mnie nie ma przekaźnika. z kontroli przewód powinen iśc na wzbudzenie alternatora. Tak jest w standardowym boschu.
  
 
zalezy jaki alternator 221 czy 222
  
 
jednak sa przekaźniki

2105: schemat alternatoraschemat elektryczny alternatora 221



2106 faktycznie ma przekaźnik (gen. 221):
schemat alternator 221 - 2106


Do kompletu 2107:
budowa i schemat elektr. alternatora w 2107

[ wiadomość edytowana przez: bartixr dnia 2014-11-12 07:40:35 ]
  
 
alternator to T222-14B-50A, a przekaźnik to chyba był gdzieś na błotniku mocowany, czy się myle

[ wiadomość edytowana przez: MisUszatek dnia 2014-11-12 12:40:26 ]
  
 
zrobiłem bałagan w wątkach, więc już to pociągnę temat kontrolki i ładowania, żeby tamten usunąć. Sprawa wygląda tak, że przerobiłem deskę rozdzielczą, tzn zminiaturyzowałem wielkość płytki drukowanej z normalnej deski, sytuacje mam taką, że po przekręceniu stacyjki na alternatorze na przewodzie wzbudzenia (wtyk nr 15) powinno być 12 V, u mnie go nie ma, ale jak złącze przewody dochodzące do kontrolki to ładowanie się pojawia, kontrolka/żarówka w 100% jest ok, czy ma znaczenie jej wielkość/moc itd ?
  
 
Według spisu który mam to jest to żarówka 3W

Контрольная лампа заряда аккумуляторной батареи АМН12-3



To jest nr 9 - widać że jest większa.

Pozostałe mniejsze są 1,2W

Dla pewności.
Przy przewodzie odłączonym od altka powinno być tam na jego końcu 12V. Przy przewodzie podłączonym i świecącej kontrolce coś będzie ale nie 12V.

[ wiadomość edytowana przez: Rzoooq dnia 2014-11-12 14:23:21 ]
  
 
Schemat deski i kontrolki już znam na pamięć, żarówka jest większa ponieważ nie świeci bezpośrednio zaa "szybki" tylko z boku,ale tą co mam jest też 3W a trudno mi uwierzyć w to, że moc żarówki miałaby wpływ, a mógłbyś wytłumaczyć

Przy przewodzie (Którym przewodzie ???) odłączonym od altka powinno być tam na jego końcu 12V. Przy przewodzie podłączonym i świecącej kontrolce coś będzie ale nie 12V.

  
 
A może tak, podłącz kontrolkę bezpośrednio pod alternator i zobacz wtedy co się dzieje, czy jest konieczny przekaźnik czy nie i czy świeci. Wtedy po tym co zaobserwujesz poddasz modyfikacjom wiązkę.
  
 
Sprecyzujmy jeszcze "bezpośrednio pod alternator" wziąć plus z kabla wzbudzającego ?
  
 
Cytat:
2014-11-12 17:52:14, MisUszatek pisze:
Schemat deski i kontrolki już znam na pamięć, żarówka jest większa ponieważ nie świeci bezpośrednio zaa "szybki" tylko z boku,ale tą co mam jest też 3W a trudno mi uwierzyć w to, że moc żarówki miałaby wpływ, a mógłbyś wytłumaczyć Przy przewodzie (Którym przewodzie ???) odłączonym od altka powinno być tam na jego końcu 12V. Przy przewodzie podłączonym i świecącej kontrolce coś będzie ale nie 12V.



Według mnie, żarówka świeci z boku zza "szybki" bo jest mocniejsza i by raziła w oczy, odróżniała się od reszty. Jest większa bo pewnie musi być - pewnie ze względu na rezystancję.

Możesz wrzucić fotkę tyłu altka?
Założę że masz taki (samowzbudny):



Na załączonym zapłonie i zgaszonym silniku, po odpięciu przewodu który masz wetkany w "1" żarówka nie powinna się świecić i na wtyczce powinno być 12V.
Za załączonym zapłonie, zgaszonym silniku i podłączonym przewodzie, żarówka powinna świecić, mierząc napięcie na wtyczce coś będzie, ale nie 12V.
Na pracującym silniku, gdy altek już sam będzie się wzbudzał, żarówka nie powinna się świecić.

A wracając do tematu niskiego ładowania
- sprawdź na innym regulatorze
- oczyść wszystkie styki, masy i klemy.

Masę możesz np. na szybko zdrutować kawałkiem przewodu od górnej śruby mocującej altka do klemy.

W tym roku na wyjeździe w Favoritce był problem z ładowaniem, dawała ~13V, przekładki alternatorów nic nie dawały. Pomogło obcięcie końca przewodu altek -> aku i zarobienie na nowo przy klemie, ładowanie wróciło do >14V.

[ wiadomość edytowana przez: Rzoooq dnia 2014-11-13 09:12:38 ]