Toyota RAV4 Dymi w czasie jazdy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam serdeczne!
Jestem właścicielem Toyoty Rav-4 z roku produkcyjnego 2007 pierwsza rejestracja marzec 2008. Auto w wersji diesel z silnikiem 2.2, D-Cat, 177 KM ,wersja wyposażeniowa ,, X ".,przebieg na dzień dzisiejszy tj. 01.02.2014 to 175000 km.
Auto od przebiegu 43000 kilometrów (tylko w okresie zimowym) zaczęło od czasu do czasu dymić na niebiesko widać to wyraźnie w lusterku wstecznym jak pozostawia za sobą smugę jasno niebieskiego dymu. Pragnę wyraźnie zaznaczyć, że dymienie mojej RAV4 występuję tylko w czasie kiedy temperatura spada poniżej 0.
Sytuacja ta ma miejsce kiedy silnik jest rozgrzany po przejechaniu ok 20 – 30 kilometrów. Zaraz po uruchomieniu motoru nic się nie dzieje w ogóle nic nie widać wydobywającego się z rury wydechowej. Stan oleju jest nie zmienny, stan płynu chłodzącego również .
Jeśli dobrze pamiętam to w styczniu 2010 roku pierwszy raz zgłosiłem ten problem w Serwisie Toyoty w Warszawie Radości. Od tego momentu w okresach zimowych zaczęły się moje niekończące się wizyty w Serwisie Toyoty warszawa Radość.
W styczniu 2010 roku został wymieniony wtryskiwacz numer 5 i uszczelniacz wtryskiwacza.
W lutym 2010 roku został wymieniony katalizator.
W lutym 2011 roku znowu zgłosiłem w Serwisie problem dymienia mojej RAV4.
W marcu 2011 roku po raz kolejny zgłosiłem dymienia – tym razem wykonano remont kapitalny silnika.
W grudniu 2012 roku znowu powrócił problem dymienia który zgłosiłem w serwisie, wykonano test komputerowy i przeprowadzono „dopalanie”.
W styczniu 2013 roku problem znowu się powtarza zgłosiłem problem w Serwisie.
W lutym 2013 roku problem znowu się powtarza zgłosiłem problem w Serwisie.
W marcu 2013 roku problem znowu się powtarza zgłosiłem problem w Serwisie, Wykonano testy komputerowe na ciepłym oraz zimnym silniku, odbyto jazdę z podpiętym komputerem i wysłano dane do weryfikacji do Toyoty Motor Poland.
W styczniu 2014 roku problem dymienia znowu powrócił. Znowu wykonano test komputerowy w czasie jazdy i wysłano do weryfikacji do Toyoty Motor Poland.
W czasie tych testów pracownicy serwisu mogli się przekonać na własne oczy jak bardzo potrafi zadymić mój samochód i jak na to reagują inni uczestniczy ruch drogowego.
Jeszcze raz chcę podkreślić, że dymienie mojego samochodu występuje tylko w okresie zimowym, przy temperaturze poniżej 0 stopni Celsjusza. Zaznaczam również iż wszystkie wykonane do tej po testy i naprawy nie przyniosły żadnego rezultatu.
Od 5 lat zmagam się z tym problemem i nikt nie potrafi mi pomóc.
Może bigelectron toyota spec coś doradzi, a może ktoś inny coś podpowie. Będę bardzo wdzięczny...
  
 
Podeślij wynik testów robionych przez ASO, to jest podstawa diagnostyki.
Zsada jest taka, jeżeli dym jest niebieski, to z reguły jest to problem z turbiną lub w tych silnikach to erozja gładzi cylindra w aluminiowym bloku (w tym przypadku powinni wymienić blok silnika) lub zużycie pierścieni.
Czarny dym - to mogą być wtryski, EGR, DPF.
Podeślij wszystkie raporty z ASO (przede wszystkim wyniki testów drogowych) jakie dostałeś oraz doprecyzuj co dokładnie było robione w ramach remontu silnika i poszczególnych wizyt.
jCzy dostałeś odpowiedzi od Toyota Motor Poland?
Jakie masz parametry dla DPF'a, czyli DPF Differential Pressure?
Czy robili Ci podobne wypalanie DPF'a jak na poniższym filmie?:
www.youtube.com/watch?v=N4qwFE8jTzc

-----------------
Kompleksowe testy drogowe (zapasowy zaworek VRV, czujnik ciśnienia turbo, przepływka, zaworki SCV, wtryskiwacz).
TOYOTA INTELLIGENT TESTER II
checkengine.eu


[ wiadomość edytowana przez: Alien_Obcy dnia 2014-02-03 14:52:21 ]
  
 
Jak już wcześniej pisałem dymienie mojej RAV4 ma miejsce tylko i wyłącznie w czasie kiedy temperatura spada poniżej zera, po przejechaniu ok 20-30 km. W tym roku od marca do stycznia problem z dymieniem nie wystąpił! Dopiero w styczniu kiedy zaczęły się mrozy samochód zaczął dymić. Oczywiście w czasie testu który wykonywał serwis było zrobione dopalanie DPF i była sprawdzana korekcja wtrysków. I nic, żadnych błędów.
Z Toyoty Motor Poland nie dostałem jeszcze żadnej odpowiedzi.
Wg mnie przyczyną dymienia musi być błędnie odczytywana informacja z jakiegoś czujnika (przy minusowych temperaturach) która jest przekazywana do komputera. Przy temp. powyżej 0 dymienie nigdy nie wystąpiło.
  
 
Cytat:
2014-02-04 10:03:53, sgleon pisze:
Jak już wcześniej pisałem dymienie mojej RAV4 ma miejsce tylko i wyłącznie w czasie kiedy temperatura spada poniżej zera, po przejechaniu ok 20-30 km. W tym roku od marca do stycznia problem z dymieniem nie wystąpił! Dopiero w styczniu kiedy zaczęły się mrozy samochód zaczął dymić. Oczywiście w czasie testu który wykonywał serwis było zrobione dopalanie DPF i była sprawdzana korekcja wtrysków. I nic, żadnych błędów. Z Toyoty Motor Poland nie dostałem jeszcze żadnej odpowiedzi. Wg mnie przyczyną dymienia musi być błędnie odczytywana informacja z jakiegoś czujnika (przy minusowych temperaturach) która jest przekazywana do komputera. Przy temp. powyżej 0 dymienie nigdy nie wystąpiło.


A jak przeciętnie eksploatujesz samochod , jak wygląda twój tydzień rano odpalasz i nie dymi az do zagrzania do normalnej temp czy wcześniej już dymi i czy na pewno na niebiesko a nie na czarno czy bialo.Kiedy przestaje dymic?
A może robisz tak krótkie odcinki ze nawet się nie zdazy nagrzać i gasisz.Ile spala oleju na 15 tys wtedy kiedy dymi co ile wymieniasz co 15 czy 30 tys Czy na zimnym silniku po nocy odpala od strzalu i nie klekocze podczas przyspieszania?Jaki olej lejesz?
Czy masz chipa zwiekszajacego moc?????
Czy masz nagrzewnice spalinowa czy nie ubywa plynu chłodniczego.
Czy przed remontem silnika bral dużo oleju ile?

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
sgleon - jak możesz to nagraj film jak dymi, tak, aby można było to zobaczyć jaki to jest kolor dymu.
  
 
Na forum Toyota Owners Club trochę ludzi ma to samo przy ujemnych temperaturach .
Najbardziej pomaga wgranie nowego oprogramowania w serwisie .
  
 
Codziennie dojeżdżam ok 50 km do roboty ( w jedną stronę). Po nocy nawet przy największym mrozie odpala bez problemu, i nie dymi. Dymienie pojawia się po przejechaniu 20-30 km, kiedy silnik jest już rozgrzany. Chciałbym sprecyzować co znaczy dymienie mojej RAV4 :
np. ostatnio jechałem po Warszawie, od wjazdu na Most Łazienkowski zostawiałem za sobą chmurę dymu która uniemożliwiała inny samochodom jazdę za mną!!!! Trwało to ok 10 minut jazdy z (różnym natężeniem). Dojechałem po szpital na Banacha. Byłem tam ok 40 minut. W czasie drogi powrotnej po przejechaniu ok 10 km problem znowu się powtórzył. Co znaczy dymienie mojego samochodu przekonali się ostatnio mechanicy serwisu Toyota Radość którzy wykonywali test drogowy mojego samochodu, kiedy z powodu dymienia zostali „wytrąbieni”. Oczywiście olej wymieniam co 15000km, od wymiany do wymiany nie muszę uzupełniać oleju. Przed remontem silnika moja RAV też nie brała oleju. Moc mojej Rav oryginalna nigdy nie była chipowana. Nagrzewnica spalinowa jest, silnik zalany olejem Mobil 1 5W30 C2.
Wczoraj dostałem takiego maila z Toyoty Motor Poland: „W poruszanej sprawie Stacja jest w stałym kontakcie z naszym działem technicznym. Temat jest złożony i potrzebujemy czasu żeby zidentyfikować źródło problemu. Obecnie czekamy na opinię naszego eksperta. Stacja skontaktuje się z Panem jak tylko otrzyma wytyczne odnośnie dalszych kroków w postępowaniu”.
Kiedyś zadzwonił do mnie Pan z Toyoty proponując zakup nowego auta a ja mu odpowiedziałem, że jak pozna historię mojej RAV to będzie wiedział dlaczego nie chcę nowej Toyoty. Zapytał mnie w czym problem, opowiedziałem mu problemie dymienia a on stwierdził, że też miał ten sam problem i wystarczyło zmienić zakres parametrów jakiegoś czujnika i problem znikł. Mówiłem oczywiście o tym w serwisie ale nikt nie wie o co może chodzić, a ja nie mogę znaleźć kontaktu do tego gościa.
Mam jeszcze jedno pytanie trochę może z innej beczki jakie jest średnie spalanie w innych RAV4 z takim silnikiem jak mój. U mnie jest na poziomie ok 10-11l/100 . Wiem, że spalanie zależy od stylu jazdy, ale chętnie poznam wyniki średniego spalania innych użytkowników RAV4 z silnikiem takim jak mój.
  
 
sgleon - do pełnej analizy są potrzebne dane z testu drogowego, które powinieneś dostać z ASO - w czasie jazdy, kiedy dymi trzeba zapisać różne parametry np:
DPF Differential Pressure
MAF
Exhaust Temperature
Fuel Pressure
MAP
Engine speed
itp.

Test powinine zostać realizowany na 3 i 4 biegu z pedałem w podłodze w zakresie obrotów 1600 - 4200 rpm.
Na bazie tego typu danych i korelacji z dymieniem, można wyciągnąć konkretne wnioski.
  
 
Cytat:
2014-02-05 10:02:28, sgleon pisze:
Codziennie dojeżdżam ok 50 km do roboty ( w jedną stronę). Po nocy nawet przy największym mrozie odpala bez problemu, i nie dymi. Dymienie pojawia się po przejechaniu 20-30 km, kiedy silnik jest już rozgrzany. Chciałbym sprecyzować co znaczy dymienie mojej RAV4 : np. ostatnio jechałem po Warszawie, od wjazdu na nowej Toyoty. Zapytał mnie w czym problem, opowiedziałem mu problemie dymienia a on stwierdził, że też miał ten sam problem i wystarczyło zmienić zakres parametrów jakiegoś czujnika i problem znikł. Mówiłem oczywiście o tym w serwisie ale nikt nie wie o co może chodzić, a ja nie mogę znaleźć kontaktu do tego gościa. Mam jeszcze jedno pytanie trochę może z innej beczki jakie jest średnie spalanie w innych RAV4 z takim silnikiem jak mój. U mnie jest na poziomie ok 10-11l/100 . Wiem, że spalanie zależy od stylu jazdy, ale chętnie poznam wyniki średniego spalania innych użytkowników RAV4 z silnikiem takim jak mój.


Wyglada typowo na uszkodzenie ceramiki w filtrze czastek tylko kolor dymu mi nie pasuje.Musialbym widziec rozklad temperatur podczas kiedy dymi z sondy termicznej gornej i dolnej.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
wczoraj kiedy wyjeżdżałem z domu ok13 było 6 stopni na plusie w czasie 70 km drogi ani razu moja Toyka nie buchnęła dymem, starałem się to wymusić w jakiś sposób ale nie dało rady. Tak samo w drodze powrotnej nie zadymiła ani razu. Jak wróciłem do domu było 3 na plusie. potwierdza się fakt że jak jest na plusie moja Toyka nie dymi.
Jak tylko dostanę to wrzucę dane z testu drogowego.
  
 
Cytat:
2014-02-06 11:43:05, Bigelektron pisze:
Wyglada typowo na uszkodzenie ceramiki w filtrze czastek tylko kolor dymu mi nie pasuje.Musialbym widziec rozklad temperatur podczas kiedy dymi z sondy termicznej gornej i dolnej.


W tym przypadku dym powinien być czarny, ale fakt, że trzeba zebrać dane - chodzi dokładnie o te parametry:
- Exhaust Temperature B1S1
- Exhaust Temperature B1S2
i pozostałe, o których pisałem wcześniej.
  
 
”sgleon” – mam ten sam problem, posiadam ten sam silnik, ten sam rok produkcji iwy dnia samochodu tylko przebieg 125 tys.
Spalanie trasa: 7,9 – 8,5/ miasto: 9,5-11 / tryb mieszany: 8,9-10,5

W salonie toyoty powiedziano mi, że problem dymienia jest związany z EGR, DPF, ale widzę z powyższych wpisów tak naprawdę niewiadomo.
Jeśli uzyskałeś jakąś konkretną informację na temat tej usterki proszę zapoznaj nas z nią.
Będę wdzięczny za wskazówki.

W moim przypadku ostatnio zauważyłem ubytki płynu chłodzącego, który wydostaje się przez zaworek umieszczony przy wlewie płynu – z informacji, jakie uzyskałem z toyoty bodaj czeka mnie wymiana uszczelki.
  
 
Cytat:
2014-06-15 10:37:50, m_alex pisze:
”sgleon” – mam ten sam problem, posiadam ten sam silnik, ten sam rok produkcji iwy dnia samochodu tylko przebieg 125 tys. Spalanie trasa: 7,9 – 8,5/ miasto: 9,5-11 / tryb mieszany: 8,9-10,5 W salonie toyoty powiedziano mi, że problem dymienia jest związany z EGR, DPF, ale widzę z powyższych wpisów tak naprawdę niewiadomo. Jeśli uzyskałeś jakąś konkretną informację na temat tej usterki proszę zapoznaj nas z nią. Będę wdzięczny za wskazówki. W moim przypadku ostatnio zauważyłem ubytki płynu chłodzącego, który wydostaje się przez zaworek umieszczony przy wlewie płynu – z informacji, jakie uzyskałem z toyoty bodaj czeka mnie wymiana uszczelki.


Nie uszczelki a silnika wiec z tym nie zwlekaj bo ci gwarancja minie.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
”Bigelektronb” - Właśnie przekazano mi, że gwarancja mnie nie obejmuje, choć spełniam prawie wszystkie kryteria oprócz serwisowania po okresie gwarancji . Inaczej wymiana na nowy pewnie by była
Niestety nie jestem pierwszym właścicielem samochodu nie mogłem kontrolować serwisu a ze względu na fajną jazdę tym samochodem pokuszę się na wymianę uszczelki raczej niższy wydatek niż wymiana silnika
Czy jednak szukać już jakiś silniczek na przekładkę
  
 
m_alex - niestety w tych silnikach trzeba wymieniać short block silnika (najlepiej na nowy, bo używkę w dobrym stanie to nie wiem czy znajdziesz) lub zrobić planowanie głowicy (tylko raz) i dać grubszą podkładkę.


[ wiadomość edytowana przez: Alien_Obcy dnia 2014-06-16 22:14:14 ]
  
 
Alien – czy orientujesz się, jakie są koszty wymiany uszczelki bardziej chodzi mi o części.
Co do planowania wyczytałem już wcześniej, że można wykonać tylko raz, – a co do silnika zgadzam się z tobą w dobrym stanie to trudno znaleźć, choć, na ale_drogo są specjaliści, którzy sprzedają z przebiegiem 15-20 tys. w co trudno uwierzyć
  
 
Uszczelkę kup w ASO, a wymianę możesz zrobić sam.
Tylko nie jestem przekonany, czy to rozwiąże Twój problem, bo to nie jest kwestia uszczelki ...


[ wiadomość edytowana przez: Alien_Obcy dnia 2014-06-17 23:05:21 ]
  
 
Wiem że nie tylko uszczelka ale i planowanie głowicy + tłoki i pierścienie do sprawdzenia.
Tylko ciekawe czy to wszystko
  
 
Porób dokładne zdjęcia jak będą Ci sprawdzać i daj na forum.
  
 
Cytat:
2014-02-03 10:33:34, sgleon pisze:
Witam serdeczne! Jestem właścicielem Toyoty Rav-4 z roku produkcyjnego 2007 pierwsza rejestracja marzec 2008. Auto w wersji diesel z silnikiem 2.2, D-Cat, 177 KM ,wersja wyposażeniowa ,, X ".,przebieg na dzień dzisiejszy tj. 01.02.2014 to 175000 km. Auto od przebiegu 43000 kilometrów (tylko w okresie zimowym) zaczęło od czasu do czasu dymić na niebiesko widać to wyraźnie w lusterku wstecznym jak pozostawia za sobą smugę jasno niebieskiego dymu. Pragnę wyraźnie zaznaczyć, że dymienie mojej RAV4 występuję tylko w czasie kiedy temperatura spada poniżej 0. Sytuacja ta ma miejsce kiedy silnik jest rozgrzany po przejechaniu ok 20 – 30 kilometrów. Zaraz po uruchomieniu motoru nic się nie dzieje w ogóle nic nie widać wydobywającego się z rury wydechowej. Stan oleju jest nie zmienny, stan płynu chłodzącego również . Jeśli dobrze pamiętam to w styczniu 2010 roku pierwszy raz zgłosiłem ten problem w Serwisie Toyoty w Warszawie Radości. Od tego momentu w okresach zimowych zaczęły się moje niekończące się wizyty w Serwisie Toyoty warszawa Radość. W styczniu 2010 roku został wymieniony wtryskiwacz numer 5 i uszczelniacz wtryskiwacza. W lutym 2010 roku został wymieniony katalizator. W lutym 2011 roku znowu zgłosiłem w Serwisie problem dymienia mojej RAV4. W marcu 2011 roku po raz kolejny zgłosiłem dymienia – tym razem wykonano remont kapitalny silnika. W grudniu 2012 roku znowu powrócił problem dymienia który zgłosiłem w serwisie, wykonano test komputerowy i przeprowadzono „dopalanie”. W styczniu 2013 roku problem znowu się powtarza zgłosiłem problem w Serwisie. W lutym 2013 roku problem znowu się powtarza zgłosiłem problem w Serwisie. W marcu 2013 roku problem znowu się powtarza zgłosiłem problem w Serwisie, Wykonano testy komputerowe na ciepłym oraz zimnym silniku, odbyto jazdę z podpiętym komputerem i wysłano dane do weryfikacji do Toyoty Motor Poland. W styczniu 2014 roku problem dymienia znowu powrócił. Znowu wykonano test komputerowy w czasie jazdy i wysłano do weryfikacji do Toyoty Motor Poland. W czasie tych testów pracownicy serwisu mogli się przekonać na własne oczy jak bardzo potrafi zadymić mój samochód i jak na to reagują inni uczestniczy ruch drogowego. Jeszcze raz chcę podkreślić, że dymienie mojego samochodu występuje tylko w okresie zimowym, przy temperaturze poniżej 0 stopni Celsjusza. Zaznaczam również iż wszystkie wykonane do tej po testy i naprawy nie przyniosły żadnego rezultatu. Od 5 lat zmagam się z tym problemem i nikt nie potrafi mi pomóc. Może bigelectron toyota spec coś doradzi, a może ktoś inny coś podpowie. Będę bardzo wdzięczny...