Toyota rav4 2.0 d4d 116ps brak mocy ??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. mam problem z moją Toyotą otóż wcale nie ma mocy do 2.5-3 tys obr a potem jak sie załączy turbina to wbija w fotel, regulator cisnienia turbiny podmieniony a nawet dwie sztuki i objawy te same, ten drugi czujnik cisnienia turbiny tez podmieniony, jak ja miesiac temu kupilem to mial błąd
P0403 - Exhaust Gas Recirculation Control Circut i wymienilem sama elektryczna czesc i skaslowalem bład i bylko Ok i stopniowo sie zamulał raz bylo dobrze raz zle a teraz w ogole zle az do dzis po zrobieniu z 300km z now mi sie zapala ten błąd. wtedy przy wymianie sprawdzalem palcem czy chodzi i sie ruszal recylkulator wiec mysle ze byl dobry, a tu znow błąd, moze ktos wie od czego o moze byc??

czy to moga byc zaworki na pompie???
dorzucam fotke z pracy silnika i parametrow.


z góry dzieki za pomoc
  
 
Cytat:
2015-03-02 10:27:56, kelebrionn pisze:
Witam. mam problem z moją Toyotą otóż wcale nie ma mocy do 2.5-3 tys obr a potem jak sie załączy turbina to wbija w fotel, regulator cisnienia turbiny podmieniony a nawet dwie sztuki i objawy te same, ten drugi czujnik cisnienia turbiny tez podmieniony, jak ja miesiac temu kupilem to mial błąd P0403 - Exhaust Gas Recirculation Control Circut i wymienilem sama elektryczna czesc i skaslowalem bład i bylko Ok i stopniowo sie zamulał raz bylo dobrze raz zle a teraz w ogole zle az do dzis po zrobieniu z 300km z now mi sie zapala ten błąd. wtedy przy wymianie sprawdzalem palcem czy chodzi i sie ruszal recylkulator wiec mysle ze byl dobry, a tu znow błąd, moze ktos wie od czego o moze byc?? czy to moga byc zaworki na pompie??? dorzucam fotke z pracy silnika i parametrow. z góry dzieki za pomoc


oDNOSNIE ZDJECIA TO EGR JEST ZAMKNIETY A W TEJ TEMP I OBROTACH POWINIEN BYC OTWARTY A CAPSLOCK WYLACZOny
Na biegu jalowym powinno być 6g na sek czyli egr otwarty.
Masz gdzies uszkodzony kabel w wiązce z pozycjonera wzniosu zaworu egr.
Wyjmij schowek odkręć komputer silnika i odepnij wtyczki wiazki silnika.Wciagnij wiazke silnikowa do przedzialu silnikowego rozetnij peszla tam gdzie wiazka pracuje na zginanie czyli pomiędzy wieszakiem na silniku a tym przy scianie grodziowej.Pociagaj kazda zyle z osobna i ktoras się naciągnie w izolacji i urwie zrobisz wstawke przewodu lutując poza obszarem który pracuje na zginanie i zaizoluj.
A zdradz mi ta tajemnice jak się sprawdza egr palcem?


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2015-03-02 19:21:38 ]
  
 
Cytat:
2015-03-02 19:19:04, Bigelektron pisze:
oDNOSNIE ZDJECIA TO EGR JEST ZAMKNIETY A W TEJ TEMP I OBROTACH POWINIEN BYC OTWARTY A CAPSLOCK WYLACZOny Na biegu jalowym powinno być 6g na sek czyli egr otwarty. Masz gdzies uszkodzony kabel w wiązce z pozycjonera wzniosu zaworu egr. Wyjmij schowek odkręć komputer silnika i odepnij wtyczki wiazki silnika.Wciagnij wiazke silnikowa do przedzialu silnikowego rozetnij peszla tam gdzie wiazka pracuje na zginanie czyli pomiędzy wieszakiem na silniku a tym przy scianie grodziowej.Pociagaj kazda zyle z osobna i ktoras się naciągnie w izolacji i urwie zrobisz wstawke przewodu lutując poza obszarem który pracuje na zginanie i zaizoluj. A zdradz mi ta tajemnice jak się sprawdza egr palcem? [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2015-03-02 19:21:38 ]



Palcem sprawdzalem czy sie ruszal) ale Egrów to ja mam z 5 i chyba dwa zakladalem i nic bo my z kolegą od 2 lat robimy tylko Rav4 II przekladamy angliki, robimy uderzone i sprzedajemy i do tej pory nie mielismy problemow bo czesci mamy wszystkie z Anglików do Benzyny jak i do Diesla i tylko podmienialismy jak cos bylo popsute i auta jedzily bez elektronika a tu teraz zonk bo z elektroniki za mocni nie jestesmy)))
Wiec cos musi byc na rzeczy ze kable sie gdzies poprzecierały bo czujnik cisnienia turbiny tez nie działał bo na masie nie bylo przejscia do ecu i dolozylem drugi kabel od wtyczki czujnika do ecu i jest git)
A powiedz mi czy nie lepiej bedzie poprowadzic 6 nowych kabelkow od wtyczki egr do Ecu niz to wszystko rozbierac bo Rav4 i troche dlubania tam jest?? W ogóle dzieki za porady
  
 
Cytat:
2015-03-03 07:43:53, kelebrionn pisze:
Palcem sprawdzalem czy sie ruszal) ale Egrów to ja mam z 5 i chyba dwa zakladalem i nic bo my z kolegą od 2 lat robimy tylko Rav4 II przekladamy angliki, robimy uderzone i sprzedajemy i do tej pory nie mielismy problemow bo czesci mamy wszystkie z Anglików do Benzyny jak i do Diesla i tylko podmienialismy jak cos bylo popsute i auta jedzily bez elektronika a tu teraz zonk bo z elektroniki za mocni nie jestesmy))) Wiec cos musi byc na rzeczy ze kable sie gdzies poprzecierały bo czujnik cisnienia turbiny tez nie działał bo na masie nie bylo przejscia do ecu i dolozylem drugi kabel od wtyczki czujnika do ecu i jest git) A powiedz mi czy nie lepiej bedzie poprowadzic 6 nowych kabelkow od wtyczki egr do Ecu niz to wszystko rozbierac bo Rav4 i troche dlubania tam jest?? W ogóle dzieki za porady

No w Ravie to jest kiepskie dojscie do wiazki wiec na probe pociagnij wiazke od Ecu do EGR wierzchem a jezeli pomoze to pozniej mozna sie zastanowic nad demontazem i naprawa uszkodzonej wiazki.
  
 
Cytat:
2015-03-03 12:02:23, Bigelektron pisze:
No w Ravie to jest kiepskie dojscie do wiazki wiec na probe pociagnij wiazke od Ecu do EGR wierzchem a jezeli pomoze to pozniej mozna sie zastanowic nad demontazem i naprawa uszkodzonej wiazki.



Juz wyciagnałem wiązke z sciany grodziowej i ciągnąłem te kable pojedynczo i zaden mi nie wyszedł, ez nie widzialem zadnego przeciecia peszla pod akumulatorem tam gdzie z silnika przechodzi do sciany, wszystko wylada na OK wiec malo prawdopodbone mi sie wydaje zeby ktrorys z tych 6 przewodow sam przelamał zwlaszcza nie jest po wypadku, ale jutro pociagne e przewody od egr do ecu i pojezdze to zobaczymy. A jak nie bedzie to co?? ECU?? bo jak cos to mam drugi zestaw odpalenia i moge podmienic
  
 
wlasnie znalazlem wiazke od anglika do d4d i po rozłozeniu jej na czesci pierwsze cos mi nie pasuje, jak wczesniej w rav4 mierzylem obejscia miernikiem to przy wtyczce egr sa 2 czarne z czerwonym paskiem i przy wtyczce ECU sa dwa takie same kable i jest miedzy nimi obejscie a jak rozwalilem wiazke Angielska to te dwa czarne z czerwonym od ECU nie ida do EGR tylko jeden do regulatora cisnienia turbo a drugi do do sterownika wtryskow, a te dwa o EGR idą do splotu jakis innych 10 kabli czarnych z czerwonym paskiem i od tego spoltu wychodzi jeden i idzie do puszki bezpiecznikow. Czyli jakim cudem mialem obejscie miedzy kablami egr a masami ktore ida prosta z ECU do regulatora turbo i seterownika wtryskiwaczy jak one sie nie łączą miedzy sobą;/;/ no chyba ze tak musi byc bo ja juz nie kumam
  
 
Cytat:
2015-03-03 18:45:10, kelebrionn pisze:
wlasnie znalazlem wiazke od anglika do d4d i po rozłozeniu jej na czesci pierwsze cos mi nie pasuje, jak wczesniej w rav4 mierzylem obejscia miernikiem to przy wtyczce egr sa 2 czarne z czerwonym paskiem i przy wtyczce ECU sa dwa takie same kable i jest miedzy nimi obejscie a jak rozwalilem wiazke Angielska to te dwa czarne z czerwonym od ECU nie ida do EGR tylko jeden do regulatora cisnienia turbo a drugi do do sterownika wtryskow, a te dwa o EGR idą do splotu jakis innych 10 kabli czarnych z czerwonym paskiem i od tego spoltu wychodzi jeden i idzie do puszki bezpiecznikow. Czyli jakim cudem mialem obejscie miedzy kablami egr a masami ktore ida prosta z ECU do regulatora turbo i seterownika wtryskiwaczy jak one sie nie łączą miedzy sobą;/;/ no chyba ze tak musi byc bo ja juz nie kumam

Nie porownuj wiazek bo napewno sa inne.Na kazdej wiazce jest kartka z numerem czesci.Komputer mozesz wykluczyc chyba ze ktos go sfajczyl .Wiazki tam gdzie pracuja na zginanie lubia sie przelamac i niema zewnetrznych sladow tylko np przelamie sie pojedyncza zyla.
  
 
Cytat:
2015-03-04 16:28:33, Bigelektron pisze:
Nie porownuj wiazek bo napewno sa inne.Na kazdej wiazce jest kartka z numerem czesci.Komputer mozesz wykluczyc chyba ze ktos go sfajczyl .Wiazki tam gdzie pracuja na zginanie lubia sie przelamac i niema zewnetrznych sladow tylko np przelamie sie pojedyncza zyla.



Wiązki są akurat takie same tylko odwrócone bo juz przerobilem pare Anglików w Ravce to wiem no tak jak mówisz na zewnątrz nic nie widać ale jak ja rozwale tą wiazke to już jej napewno nie złożę a gdzie ją jeszcze wyjąć i włożyć masakra podmienilem puszkę bezpiecznikow i mam przeplywke na wolnych ok 8 g/s a to nie 12g/s tak jak było wcześniej czy to coś zmienia????? Bo jeżeli nic to chyba muszę ją wyciągać
  
 
Cytat:
2015-03-04 19:11:51, kelebrionn pisze:
Wiązki są akurat takie same tylko odwrócone bo juz przerobilem pare Anglików w Ravce to wiem no tak jak mówisz na zewnątrz nic nie widać ale jak ja rozwale tą wiazke to już jej napewno nie złożę a gdzie ją jeszcze wyjąć i włożyć masakra podmienilem puszkę bezpiecznikow i mam przeplywke na wolnych ok 8 g/s a to nie 12g/s tak jak było wcześniej czy to coś zmienia????? Bo jeżeli nic to chyba muszę ją wyciągać

Pomierz na wtyczce z zaworu Egr napiecia w stosunku do masy i plusa sprawdzisz w ten sposob czy kazdy przewod laduje na miejscu a nie wisi w powietrzu.Mierzac wywijaj wiazka.
  
 
Cytat:
2015-03-07 13:15:57, Bigelektron pisze:
Pomierz na wtyczce z zaworu Egr napiecia w stosunku do masy i plusa sprawdzisz w ten sposob czy kazdy przewod laduje na miejscu a nie wisi w powietrzu.Mierzac wywijaj wiazka.



OK a powiedz gdzie mam mierzyc jak tam jest 6 kabli 2 czarne z czerwonymi paskami to wiem ze masy a 4 to niebieskie z bialym,zoltym,bordowym i jakims jeszcze paskiem to sa plusowe??? i mam mierzyc czy miedzy tymi wszystkymi kablami jest 12v??
  
 
Cytat:
2015-03-07 18:54:50, kelebrionn pisze:
OK a powiedz gdzie mam mierzyc jak tam jest 6 kabli 2 czarne z czerwonymi paskami to wiem ze masy a 4 to niebieskie z bialym,zoltym,bordowym i jakims jeszcze paskiem to sa plusowe??? i mam mierzyc czy miedzy tymi wszystkymi kablami jest 12v??

Tak w skrucie na każdym kablu ma być 12v albo w stosunku do plusa albo do minusa ale żaden nie może wisieć w lufcie.Ale ważne zebys np. zapial miernik i szarpal za wiazke silnikowa w roznych miejscach i obserwowal jednocześnie miernik czy nie zacznie przerywac.Bo skoro masz taki kod to na ktorejs zyle jest okresowo przerwa.
  
 
Cytat:
2015-03-07 19:11:31, Bigelektron pisze:
Tak w skrucie na każdym kablu ma być 12v albo w stosunku do plusa albo do minusa ale żaden nie może wisieć w lufcie.Ale ważne zebys np. zapial miernik i szarpal za wiazke silnikowa w roznych miejscach i obserwowal jednocześnie miernik czy nie zacznie przerywac.Bo skoro masz taki kod to na ktorejs zyle jest okresowo przerwa.



Zrobilem tak jak mowisz i wyginalem iciagnalem wiazke w przejsciu z silnika na kielich i nic miernik wskazywal 11,45V caly czas. mierzylem w ten sposob 4 kable ktore byly masowe w sosunku do plusa na aku a pozostale dwa srodkowe czarne z czerwonym paskiem to sa plusy w stosunku do masy na aku i one sie łacze w splocie i ida do puszki bezpiecznikow bo tam pewnie idzie z puszki 12v. nie wiem co teraz?/ komp??? bo mam zestaw odpalenia i moge podmienic??
  
 
Cytat:
2015-03-11 16:22:20, kelebrionn pisze:
Zrobilem tak jak mowisz i wyginalem iciagnalem wiazke w przejsciu z silnika na kielich i nic miernik wskazywal 11,45V caly czas. mierzylem w ten sposob 4 kable ktore byly masowe w sosunku do plusa na aku a pozostale dwa srodkowe czarne z czerwonym paskiem to sa plusy w stosunku do masy na aku i one sie łacze w splocie i ida do puszki bezpiecznikow bo tam pewnie idzie z puszki 12v. nie wiem co teraz?/ komp??? bo mam zestaw odpalenia i moge podmienic??

A poprawiles oczysciles masy na bude i silnik?
  
 
Cytat:
2015-03-11 20:56:42, Bigelektron pisze:
A poprawiles oczysciles masy na bude i silnik?



tak masy wyczyszczone zreszta to francuz nawet grama rdzy i wszystko wygladalo ladnie, i juz nie wiem co robic;/;/
  
 
Cytat:
2015-03-12 10:21:27, kelebrionn pisze:
tak masy wyczyszczone zreszta to francuz nawet grama rdzy i wszystko wygladalo ladnie, i juz nie wiem co robic;/;/


Cudow niema cos przeoczyles zastanow się co uznales ze wygląda dobrze i sprawdziles po lebkach i od tego zacznij.
  
 
Cytat:
2015-03-14 21:36:09, Bigelektron pisze:
Cudow niema cos przeoczyles zastanow się co uznales ze wygląda dobrze i sprawdziles po lebkach i od tego zacznij.



A sterownik???
  
 
Cytat:
2015-03-14 23:20:54, kelebrionn pisze:
A sterownik???


Niewiem co bys z nim musial zrobić żeby go tak uszkodzić , ale oczywiście zawsze jest taka możliwość.Mowiles ze masz taki na podmianke to podmien.
  
 
Cytat:
2015-03-15 16:06:37, Bigelektron pisze:
Niewiem co bys z nim musial zrobić żeby go tak uszkodzić , ale oczywiście zawsze jest taka możliwość.Mowiles ze masz taki na podmianke to podmien.



Ja nic ale we Francji żabojady na pewno go wyjmowali bo nie ma blokady blaszanej na wtyczki, wiec po coś go wyjmowali pytanie tylko po co Do RAVEK mam wszystko nawet silnik mogę podmienićJutro podmienię i zobaczymy jaki będzie efekt

[ wiadomość edytowana przez: kelebrionn dnia 2015-03-15 16:29:21 ]
  
 
Cytat:
2015-03-15 16:26:53, kelebrionn pisze:
Ja nic ale we Francji żabojady na pewno go wyjmowali bo nie ma blokady blaszanej na wtyczki, wiec po coś go wyjmowali pytanie tylko po co Do RAVEK mam wszystko nawet silnik mogę podmienićJutro podmienię i zobaczymy jaki będzie efekt [ wiadomość edytowana przez: kelebrionn dnia 2015-03-15 16:29:21 ]




Auto naprawione)) Podmieniony Sterownik z Immo i stacyjką zrobione kilkaset km przez 2 tyg i zero błędów)) Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2015-04-01 21:36:32, kelebrionn pisze:
Auto naprawione)) Podmieniony Sterownik z Immo i stacyjką zrobione kilkaset km przez 2 tyg i zero błędów)) Pozdrawiam


To grubo musieli pozwierac zeby sterownik zalatwic w Toyocie.Na przyszlosc wystarczy wymienic komp silnika i puscic synchronizacje na 30 minut.