Mignięcie kontrolki ciśnienia oleju przy rozruchu-Auris 1.6

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
Zaobserwowałem w Aurisie 1,6 valvematic z 2013, że przy "odstanym" silniku (min. 2 h) przy rozruchu kontrolka niskiego ciśnienia oleju ładnie gaśnie i po ok. 0,5 sekundy na ułamek chwili mignie, jakby ciśnienie było za niskie. Potem już się nie świeci, nie ma żadnych objawów nieprawidłowej pracy. Auto świeżo po przeglądzie 30 tys., olej TGMO 0w20, ale na 5w30 też to było, ASO posprawdzało ciśnienia i nic im nie wyszło, ale chyba nie mają pomysłu.
Podobny objaw miałem w Ave przy stanie oleju w pobliżu minimum, ale tutaj jest 3/4 do max. Zaprzyjaźnione Aurisy tego nie mają, czy ktoś ma jakiś pomysł?
Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2015-05-04 20:49:25, odyseuszek pisze:
Witam, Zaobserwowałem w Aurisie 1,6 valvematic z 2013, że przy "odstanym" silniku (min. 2 h) przy rozruchu kontrolka niskiego ciśnienia oleju ładnie gaśnie i po ok. 0,5 sekundy na ułamek chwili mignie, jakby ciśnienie było za niskie. Potem już się nie świeci, nie ma żadnych objawów nieprawidłowej pracy. Auto świeżo po przeglądzie 30 tys., olej TGMO 0w20, ale na 5w30 też to było, ASO posprawdzało ciśnienia i nic im nie wyszło, ale chyba nie mają pomysłu. Podobny objaw miałem w Ave przy stanie oleju w pobliżu minimum, ale tutaj jest 3/4 do max. Zaprzyjaźnione Aurisy tego nie mają, czy ktoś ma jakiś pomysł? Pozdrawiam.

wylej to 0W costam i nalej poprostu Mobil 1 5W30 i będzie ok chyba ze już zdazyles zajechać silnik tym czymstam co nalales.
Wielu klientów jadac do Chorwacji na wakacje narzekali na 0W costam ze musieli stanac i ostudzic silnik bo po jeździe po serpentynach zaswiecala się kontrolka ciśnienia oleju w nowym samochodzie i wyrczaly panewki.
Olej 0W jest do minus 40 stopni C jak myślisz jest rzadki czy gesty...jest jak woda.Jak cos jest do minus 40 to myślisz ze sprawdzi się w upaly czy nawet 20 st c??


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2015-05-06 19:39:53 ]
  
 
Cytat:
2015-05-06 19:36:57, Bigelektron pisze:
wylej to 0W costam i nalej poprostu Mobil 1 5W30 i będzie ok chyba ze już zdazyles zajechać silnik tym czymstam co nalales.
....
Olej 0W jest do minus 40 stopni C jak myślisz jest rzadki czy gesty...jest jak woda.Jak cos jest do minus 40 to myślisz ze sprawdzi się w upaly czy nawet 20 st c??



To coś tam oryginalne Toyoty to zalało ASO, chyba zgodnie z instrukcją producenta a przy wcześniejszym 5w30 też niestety migała.

Silnik po nagrzaniu zawsze ma chyba c.a. 90oC więc upały raczej nie mają znaczenia, aczkolwiek przy kolejnej wymianie pójdzie 5w30 bo tańszy.
  
 
Cytat:
2015-05-06 22:30:41, odyseuszek pisze:
To coś tam oryginalne Toyoty to zalało ASO, chyba zgodnie z instrukcją producenta a przy wcześniejszym 5w30 też niestety migała. Silnik po nagrzaniu zawsze ma chyba c.a. 90oC więc upały raczej nie mają znaczenia, aczkolwiek przy kolejnej wymianie pójdzie 5w30 bo tańszy.

Tak ale ma znaczenie czy jezdzimy w temp otoczenia minus 40 C czy plus40 Poto wlasnie wymyslono rozne zakresy temperaturowe pracy oleju i zaszeregowano je wg tabeli SAE.Pozatym to nie silnik ma 90 st tylko plyn chlodzacy!!!Czyli plaszcz wodny a nas interesuje temp tego co niema kontaktu z plynem chlodniczym a wiruje i jest uszczelniane chlodzone i smarowane olejem.Jezeli ktos zastosowal taki olej w naszym klimacie tzn ze kompletnie niema pojecia o eksploatacji silnika lub zwyciezyla presja marketingowa.
  
 
Cytat:
2015-05-07 09:36:51, Bigelektron pisze:
Tak ale ma znaczenie czy jezdzimy w temp otoczenia minus 40 C czy plus40 Poto wlasnie wymyslono rozne zakresy temperaturowe pracy oleju i zaszeregowano je wg tabeli SAE.Pozatym to nie silnik ma 90 st tylko plyn chlodzacy!!!Czyli plaszcz wodny a nas interesuje temp tego co niema kontaktu z plynem chlodniczym a wiruje i jest uszczelniane chlodzone i smarowane olejem.Jezeli ktos zastosowal taki olej w naszym klimacie tzn ze kompletnie niema pojecia o eksploatacji silnika lub zwyciezyla presja marketingowa.
Sprawdz czy wtyczka i czujnik nie podciekaja olejem

  
 
Sprawdzę, choć w ASO stał tydzień, bo testowali czy faktycznie miga jak postoi, to pewnie oglądali.
Dzięki za sugestie.
  
 
Dla warunków klimatycznych Polski za odpowiednie zostały uznane klasy lepkościowe 10W-40 i 15W-40, chociaż obserwuje się tendencję do stosowania oleju 5W-40. Proponowane do nowoczesnych silników oleje, tzw. paliwooszczędne (energooszczędne), o klasach 0W-30,0W-40,5W30 czy 5W50 a nawet 0W20 dla zmniejszenia tarcia czyli zużycia paliwa jak np. hybrydy.