[E11] Kodowanie pilota i immo

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

Miesiąc temu nabyłem Corolle ( 2000 r. 2.0 D-4D 90KM) . W zestawie był tylko jeden klucz ( master ). Dla bezpieczeństwa chciałem dorobić klucz. Z faktu, ze w ASO jak i punkcie dorabiania kluczy jest to koszt min. 600 zł, postanowiłem zakupić czysty klucz z elektroniką i samemu go zaprogramować. W necie jest trochę kombinacji, ale żadna nie działa. Zna ktoś może procedurę kodowania pilota i immo ?
  
 
Czy twój master ma przyciski sterowania zamkiem?
Gdzie zakupiles klucz czy jest z przyciskami i jakiej procedury uzywales?
  
 
Tak master ma przyciski sterowania zamkiem. Kompletny, identyczny klucz zakupiłem na allegro (sprzedawcy były podane parametry samochodu, aby dobrał odpowiedni klucz). Procedura kodowania była taka:

-drzwi otwarte
-klucz wł/wy
-drzwi ot/zam x2
-klucz wł/wy
-drzwi ot/zam x2
-zamknąć drzwi
-klucz wł + wł/wył zapłon
-klucz wy
-zablokować drzwi
przytrzymać na pilocie bl/odbl 1,5 sek
-bl/odbl drzwi

To tylko do pilota, do immo nic nie znalazłem.
Na jakiejś stronie ktoś pisał, że ponoć musi być zapalone podświetlenie wew. samochodu jak i w bagażniku. Były też wersje np: w ciągu 3 sek ot/zam drzwi.




[ wiadomość edytowana przez: Kwiryn dnia 2013-11-11 20:09:44 ]
  
 
Najpierw trzeba zakodować immo a później zamek.Podejrzewam ze immo wejdzie tylko testerem Toyoty ewentualnie znajdz procedurę 5razy zapłon 6 razy drzwi.
A później zamek centralny ale ta procedura która masz posiada szereg bledow wiec nie zadziała.
Szukaj dalej w goglach wszystko znajdziesz.
  
 
Procedura 5razy zapłon 6 razy drzwi obiła mi się o oczy - poszukam. i Sprawdzę jutro.

Jak wygląda kwestia zakodowania immo i pilota w ASO (kwota) ?
Poświeciłem już dużo czasu na szukanie czegoś konkretnego w necie i niczego jak widać szczególnego się nie dogrzebałem. Znalazłem na jakimś forum temat o immo i pilot do dokładnie takiego samego auta, lecz post był bez żadnej odpowiedzi.
  
 
Cytat:
2013-11-11 20:51:36, Kwiryn pisze:
Procedura 5razy zapłon 6 razy drzwi obiła mi się o oczy - poszukam. i Sprawdzę jutro. Jak wygląda kwestia zakodowania immo i pilota w ASO (kwota) ? Poświeciłem już dużo czasu na szukanie czegoś konkretnego w necie i niczego jak widać szczególnego się nie dogrzebałem. Znalazłem na jakimś forum temat o immo i pilot do dokładnie takiego samego auta, lecz post był bez żadnej odpowiedzi.

Nie przekracza 200zl
  
 
Postępowałem wg. procedury:

drzwi zamknięte
przekręcamy 5 razy na zapłon,i zostawiamy włączony
6razy otwieramy i zamykamy drzwi kierowcy,i zostają zamknięte
wyciągamy mastera ze stacyjki
wkładamy klucz który chcemy zakodować jako 2 master
i włączamy zapłon na pełną minute lub dłużej ale nie krócej
wyciągamy klucz otwieramy i zamykamy drzwi kierowcy.

Nie udało się zakodować klucza. Robiłem to dynamicznie jak i " na spokojnie". Przy wersji dynamicznej w etapie : "wkładamy klucz który chcemy zakodować jako 2 master i włączamy zapłon na pełną minute" dioda od immo nie migała, wiec wydawało się, że wszystko jest na dobrej drodze. Ale po wszystkim próba uruchomienia auta nie powiodła się.
  
 
Cytat:
2013-11-12 21:27:22, Kwiryn pisze:
Postępowałem wg. procedury: drzwi zamknięte przekręcamy 5 razy na zapłon,i zostawiamy włączony 6razy otwieramy i zamykamy drzwi kierowcy,i zostają zamknięte wyciągamy mastera ze stacyjki wkładamy klucz który chcemy zakodować jako 2 master i włączamy zapłon na pełną minute lub dłużej ale nie krócej wyciągamy klucz otwieramy i zamykamy drzwi kierowcy. Nie udało się zakodować klucza. Robiłem to dynamicznie jak i " na spokojnie". Przy wersji dynamicznej w etapie : "wkładamy klucz który chcemy zakodować jako 2 master i włączamy zapłon na pełną minute" dioda od immo nie migała, wiec wydawało się, że wszystko jest na dobrej drodze. Ale po wszystkim próba uruchomienia auta nie powiodła się.


A wylacznik drzwiowy i lampka podsufitki sprawna?
albo klucz nie do tego modelu albo trzeba testerem.Ile masz kluczy?
  
 
Cytat:
2013-11-13 16:13:50, Bigelektron pisze:
A wylacznik drzwiowy i lampka podsufitki sprawna? albo klucz nie do tego modelu albo trzeba testerem.Ile masz kluczy?



Wszystko sprawne. Kluczy można powiedzieć ze mam 1,5. jeden kompletny (master), drugi tylko klucz (bez elektroniki-połamany).
  
 
Cytat:
2013-11-13 23:21:30, Kwiryn pisze:
Wszystko sprawne. Kluczy można powiedzieć ze mam 1,5. jeden kompletny (master), drugi tylko klucz (bez elektroniki-połamany).


Dobra to co ty wlasciwie chcesz zakodować ????kawalek stali z którego zrobiony jest grot klucza?Bo transponder jest wlasnie w tej części z przyciskami.
  
 
Cytat:
2013-11-14 00:04:29, Bigelektron pisze:
Dobra to co ty wlasciwie chcesz zakodować ????kawalek stali z którego zrobiony jest grot klucza?Bo transponder jest wlasnie w tej części z przyciskami.



Podałem klucze jakie dostałem przy zakupie (bez tego co zakupiłem do zakodowania). Może będzie lepiej i łatwiej jak podam klucze w ten sposób.
1. czarny klucz ( master kompletny )
2. pozostałość po masterze - sam grot
3. klucz do zakodowania ( kompletny )
  
 
Cytat:
2013-11-14 22:54:49, Kwiryn pisze:
Podałem klucze jakie dostałem przy zakupie (bez tego co zakupiłem do zakodowania). Może będzie lepiej i łatwiej jak podam klucze w ten sposób. 1. czarny klucz ( master kompletny ) 2. pozostałość po masterze - sam grot 3. klucz do zakodowania ( kompletny )


OK a skad pochodzi ten klucz ktory chcesz zakodowac?
  
 
Cytat:
2013-11-15 11:07:26, Bigelektron pisze:
OK a skad pochodzi ten klucz ktory chcesz zakodowac?



Klucz zakupiony na allegro. Według sprzedawcy powinien pasować.
  
 
Cytat:
2013-11-18 08:22:07, Kwiryn pisze:
Klucz zakupiony na allegro. Według sprzedawcy powinien pasować.

Pewnie ze powinien ...pytanie czy pasuje
Jedyne wyjście to sprubowac zakodować testerem jak nie wejdzie to bankowo nie ten klucz.
  
 
Cytat:
2013-11-18 19:03:49, Bigelektron pisze:
Pewnie ze powinien ...pytanie czy pasuje Jedyne wyjście to sprubowac zakodować testerem jak nie wejdzie to bankowo nie ten klucz.



Immo zakodowane zostało testerem, ale pilota ni jak nie udało się zakodować ( sposobami pana z punktu jak i tymi co mi wujek google podpowiedział)
Wiec póki co problem w połowie rozwiązany.
  
 
Auto podłączane pod 2 testery/skanery - żaden nie mógł się połączyć z autem.
  
 
Dzięki pomocy Bigelektrona pilot zadziałał.

Wielkie dzięki za pomoc.
  
 
Kwiryn - napisz dla potomnych jak się w końcu udało zakodować pilota, na jakich testerach nie działało i na jakim było OK.
  
 
Nazw testerów nie mam/nie znam, immo skopiowane standardowym testerem jakie są używane w punktach dorabiania kluczy. Procedura jaka "poszła" okazuje się że już była opisana przez jakiegoś użytkownika. Oczywiście jak to już nie raz było wspominane - całą czynność trzeba wykonywać w miarę dynamicznie.


1. Upewniłem się, ze auto wyprodukowano w Japonii a VIN auta zaczyna się od JT...
2. Upewniłem się, ze mam włączone oświetlenie wnętrza i bagażnika (gdzieś wcześniej wyczytałem, ze to ważne. Nie wiem, czy tak jest, nie sprawdzałem bez)
3. Wsiadłem do samochodu nie zamykając drzwi kierowcy
4. Włożyłem kluczyk do stacyjki i wyjąłem (bez przekręcania)
5. Zablokowałem i odblokowałem 5x centralny zamek przyciskiem na lewych drzwiach ( cały czas otwarte drzwi kierowcy)
6. Zamknąłem drzwi kierowcy i otworzyłem
7. Zablokowałem i odblokowałem 5x centralny zamek przyciskiem na lewych drzwiach
8. Włożyłem kluczyk do stacyjki
9. Przekręciłem na ON (zapłon)
10. Przekręciłem z powrotem na OFF i wyjąłem kluczyk
11. Centralny zamek sam zamknie się i otworzy
12. W ciągu 20 sek.: Wcisnąłem i przytrzymałem przycisk LOCK na pilocie przez minimum sekundę- zamek powinien się zamknąć i otworzyć
13. Zamknąłem i otworzyłem drzwi kierowcy
14. W ciągu 20 sek.: Ponownie wcisnąłem i przytrzymałem przycisk LOCK na pilocie przez minimum sekundę- zamek się zamknął i otworzył
15. Ponoć w tym momencie można zakodować jeszcze innego pilota powtarzając punkty od 12 do 14, ale nie próbowałem
15. Otworzyłem i zamknąłem drzwi kierowcy
16. Klawisze na pilocie działają jak powinny
  
 
Wiem, że temat z zeszłego roku jest ale interesuje mnie właśnie kodowanie pilota.
Mam Toyote Corolle z 2000 roku
Zostały mi skradzione kluczyki z pilotem. Na szczęście mam zapasowe.
Kluczyk ten zapasowy ( z tego co widze to jest główny kluczym czyli master, dobrze mówie?)działa jak należy, czyli immo działa ale pilot nie reaguje przy próbie zamknięcia.
mam taki pilot http://www.cs.waw.pl/images/challenger2.gif
Gdy naciskam którykolwiek z przycisków dioda na pilocie świeci w momencie nacisku na guzik jednak samochód nie reaguje.
Czyli sama bateria w pilocie nie jest rozładowana, problem pewnie tkwi w tym, że ten pilot nie jest zaprogramowany.

I moje pytanie brzmi czy mogę spróbować instrukcji zamieszczonej powyżej by zaprogramować pilot. Czy coś się nie stanie i np. nie zdezaktywuje działającego kluczyka?

bardzo proszę o pomoc, z góry dziękuję.