Masa ECM

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Podpowie jakaś dobra dusza gdzie pod maską jest zaczepiona masa od ECM? Za fotkę bym się też nie obraził .
  
 
Jak twierdzi wikipedia:

"Miejsce jego pobytu jest ściśle chronioną tajemnicą."

Więc możesz mieć problem

Pozdr

  
 
1:0 dla Roberta...
  
 
...nie wydaje mi się aby masa od ECM była podczepiona ...aż w komorze silnika. W espero były bodajże 4 "główne" miejsca gdzie masa była podłączona; jednym z takich miejsc było miejsce pod dywanikiem (tapicerką) fotela kierowcy. Dowiedziałem się o tym jak demontowałem swojego na złom - napatoczyłem się na ten punkt ...własnie gdzieś w okolicy fotela kierowcy. (chyba taka poprzeczna belka - jakby przegroda) ale nie wiem na 100% czy ECM był pod to podczepiony.

Jak potrzebujesz dobrą masę do ECM to najlepiej ...do kabelka masowego zasilania przy samym komputerze; dosztukować inny kabelek i przytwierdzić to do jakiegoś pewnego miejsca "masowego" w karoserii.

A tak z ciekawości - co się dzieje, że poszukujesz masy ?


  
 
Ginie mi ponad 0,5 V na masie TPSa (różnica między klemą na akumulatorze i pinem masowym czujnika). Na benzynie czasem falowanie obrotów na postoju, czasem gaśnie na wysprzęgleniu w trakcie jazdy, na gazie obroty jałowe zawieszają się na ~2000 RPM i spadają do nominalnych 850 dopiero po pełnym zatrzymaniu i odczekaniu kilkudziesięciu sekund (LPG I gen.). Podejrzewam związek przyczynowo-skutkowy, chyba, że inne pomysły?
  
 
0,5V w zasilaniu komputera nie ma znaczenia.
(włączysz / wyłączysz światła ...masz ponad 1V różnicy i samochód działa)

Gdybyś miał 0,5V różnicy pomiędzy komputerem a silnikiem krokowym lub czujnikiem położenia przepustnicy ...to miałoby znaczenie.

Z uwagi na te same objawy na PB jak i LPG; wszystko co opisujesz podchodzi mi pod "dogorywający" silniczek krokowy.
(w 1.5 jest takie hujowe dojście do tego badziewia, że już na samą myśl chce się płakać....)

Ale nie ma to tamto; od tego powinieneś zacząć. w 90% przypadków czyszczenie starego krokowca (i przepustnicy) nic nie daje.

Najlepszy byłby jakiś inny na podmianę (celem sprawdzenia) - jak to pomoże to wkładaj nowy. (30 - 40 zł)
Albo od razu wkładaj nowy, żeby podwójnie nie mordować się z demontażem tego gówna....

Poczytaj w archiwum - było o krokowcu trochę napisane.

Pozdro.


  
 
Mam sporo wprawy (15 minut demontaż + montaż przepustnicy . Spróbuje, tym bardziej, że mam dodatkowego krokowca na podorędziu. Na dniach wymieniałem też TPS, ze względu na te same objawy - oczywiście bez rezultatu. Dodam, że od zakupu (czyli jakieś 4-5 lat) raz po raz w trakcie jazdy włącza się CheckEngine, na kilka minut, potem gaśnie, potem znowu się włącza itp. Na diagnostyce drucianej błędów (poza nr 12) brak, auto z CheckEngine i bez jeździ normalnie (poza w/w wieszającymi się obrotami).
  
 
15 min; ...szacun

/Właśnie myślałem o potrzebie demontażu całej przepustnicy.
Poza tym; miałem tak zajebane śrubki od mocowania krokowca, że szkoda gadać... /


Miałem w swoim samochodzie przypadek polegający na tym, że cała wiązka przewodów do krokowca i czujnika położenia przepustnicy ...ocierała się o kółko napędowe alternatora.
Musiała się jakoś obluzować z pierwotnego położenia.

Poważnie się przetarła, czasami zapalał się check (ale żadnych błędów komputer nie wykazywał) ...i też czasami potrafił zgasnąć.

Przyczynę znalazłem przez przypadek (...).

Zobacz może czy u Ciebie nie dzieje się coś podobnego.

Pozdr.


  
 
Ja niedawno kupiłem używaną przepustnicę z krokowcem i TPSem za 20zł. Okazało się że oba są oryginalne i w niezłym stanie, bo zamienniki to wymieniałem co roku...
Teraz ładnie trzyma wolne obroty i na gazie i na benzynie

Pozdr.

Cytat:
2015-07-18 22:55:54, ZeeWolf pisze:
Mam sporo wprawy (15 minut demontaż + montaż przepustnicy . Spróbuje, tym bardziej, że mam dodatkowego krokowca na podorędziu. Na dniach wymieniałem też TPS, ze względu na te same objawy - oczywiście bez rezultatu. Dodam, że od zakupu (czyli jakieś 4-5 lat) raz po raz w trakcie jazdy włącza się CheckEngine, na kilka minut, potem gaśnie, potem znowu się włącza itp. Na diagnostyce drucianej błędów (poza nr 12) brak, auto z CheckEngine i bez jeździ normalnie (poza w/w wieszającymi się obrotami).

  
 
Jutro jadę do Potaka - mają na wyprzedaży oryginalne, nowe przepustnice za 55 PLN . Wziąć komuś ?