Filtr paliwa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Szukając w archiwum nie znalazłem nic i filtrze paliwa, dużo o pompie i wskaźniku.Chciałem wymienić filtr paliwa ale po latach gwinty skorodowały i nie da wykręcić się.Jedyny możliwy sposób to wycięcie nożówką i wstawienie innego np. od Lanosa łącząc na weżyki gumowe.Mam pytanie czy ktoś miał podobny kłopot oraz jak często wymieniacie ten filtr? Jeżdże na gazie a dolewki benzyny robie za 30 zł raz na 2 m-ce więc o filtrze paliwa nie pamiętam.
  
 
U mnie mechanior musiał ciąć diaxem.
Filtr zamierzam wymieniać co 60 tyś km., bo raczej dużo to on sie nie nafiltruje przy jeździe na gasssie.
  
 
Nafiltruje się, nafiltruje. No chyba, że masz zrobione odcięcięcie pompy paliwa na gazie. W przeciwnym razie paliwko krąży w obiegu zamkniętym poprzez zawór przelewowy. Dlatego (i na to zrócił mi uwagę Gazownik) w zbiorniku paliwa musi być paliwo min. 1/3 zbiornika. Przy małej ilości paliwa pompa zaciąga szuwaks i śmieci z dna zbiornika, a może zdarzyć się że zaciągnie powietrze i wtedy przy pracy na sucho bardzo łatwo się zaciera. Celowały w tym Lanosy zwane lanowozami. Mechanik, który pracował w ASO Daewoo opowiadał jak to w jednym tygodniu musiał wyciągać z kilkunastu lanowozów fabrycznie zagazowanych, gluty stopionego plastyku i metalu - pozostałość po pompach paliwa. Przyczyna? Jazda na sucho.
Pozdro
Artur
  
 
Przesada - filterek filtruje, ale ciągle to samo paliwo i jeśli lejesz dobrą benzynę, to nie ma potrzeby częstej wymiany w/w filtra.


[ wiadomość edytowana przez: -JACO- dnia 2004-07-28 10:24:27 ]
  
 
Hej

U mnie mechanior obciął stary, wstawił od poloneza. 2 kawałki przewodu, 4 cybanty i po problemie. Co do pompki to właśnie swoją przyjarałem, zakupiłem na allegro nową za 170 zł z zabezpieczeniem termicznym tak że już się nie zjara jak się przegrzeje.

Tom
  
 
Po rozmowie w servisie wniosek taki- nie wycinać bo obejmy puszczą z czasem/jakieś tam ciśnienie daje pompa/.Lepiej potraktować naftą, wielokrotnie a nawet owinąć szmatką umoczoną w nafcie miejsca połączeń i sprawdzać dzień po dniu możliwość odkręcenia.Skoro nie muszę już wymieniać to poeksperymentuję.Odrdzewiacz w spreju nie pomógł.
  
 
Bez przesadyzmu... przecierz praktycznie caly uklad paliwowy to polaczenia na zasadzie obejm i cybantow bardzo malo jest tam polaczen wkrecanych, tak ze spokojnie moza rżnoć
  
 
Tom69!

Daj jakieś szczegóły tej pompy, co ma być odporna na zjaranie! Może nawet telefon lub adres skąd ją masz.

Chyba cały klub będzie zainteresowany bo to jeden z dyżurnych tematów!

Pozdr.,
Wrolo
  
 
Cytat:
2004-07-28 15:09:32, wrolo pisze:
bo to jeden z dyżurnych tematów!



Etam... ja swoją wysuszyłem do zera i nic. Działa dalej.
  
 
Jest kilka rodzajów zamiennikow. Sa filtry z aluminium (nieodkrecalne) i 2 rodzaje metalowych - te sie daja odkrecic, ale rdzewieja. Zamiennik z Sedziszowa jest podobno najlepszy ze wzgledu na sama budowe gwintow po obydwu stronach.
  
 
Trochę czasu zbierałem się z tą wymianą ale w końcu dokonałem.Filtr od Lanosa 20cm przewodu i 4 zaciski=41zł.Dwa cięcia przewodów nożówką i pogodzinie jest w końcu nowy filtr.Stary miał lat od3do 5/nie wiem/ telepał sie w środku a paliwo lało się z niego mętne i rdzawe.Może teraz nie będzi zaklejać się siateczka na assaniu pompy ,,błotkiem" co dawało dodatkowe efekty dźwiękowe -gwizd pompy.
  
 
Swoją drogą ryżojady musiały się nieźle nagłowić przy wymyślaniu miejsca montażu filterka

W przypadku Nubiry, wypinam dwie szybkozłączki pod maską, wpinam nowy filtr i po kłopocie... minuta zabawy

Z kolei w przypadku Esperala zawsze się namotam i naklnę zanim wymienię ten "siuwajs", choć wymieniam go sumiennie raz na 10 tyś. km, czyli w moim przypadku średnio raz w roku.

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
Czuje po kosciach ze czas wymienic filterek.... gdzie go szukac ? 1,8 CD ( pytanie nie dotyczy miejsca zakupu

I jeszce jedno pytanie.... czy podczas wymiany nalezy cos specjalnego wiedziec ? ( Naprzykład aby nie zapowietrzyc układu )
  
 
Uuuu no to ładnie - rok na forum i jeszcze nie wiesz??
Pochyl się porządnie przy prawym tylnym kole i tak mniej więcej w miejscu gdzie wtyka się podnośnik zobaczysz puszkę filtera. Jak dasz radę to odkręcić to git. Jak nie to kombinuj tak jak już inni pisali w tym (i nie tylko w tym) wątku.
  
 
Nie wiedzialem ze jestem obserwowany
A postepy są, kiedys najpierw bym popedził do serwisu i wydał majątek..... teraz najpierw psuje do konca we własnym zakresie.

Dzieki i pozdrawiam, jutro powalcze.
  
 
Jeszcze jedna po/rada.
Najpierw wyjmij bezpiecznik od zasilania pompy paliwa i zapal silnik.
Wypali to resztkę paliwa z przewodów i obniży ciśnienie samego paliwa pozostałego w układzie
  
 
jezlei jezdzisz tylko na benzynie a ja tak robie silnik 1.8 to wymiane filtra paliwa nalezy robic co 20 tys inaczej pompe paliwa szlak trafi:/ tak mi mowili mechanicy i pisze w instrukcji obslugi nic prostszego odlkrecasz 2 sruby obejmke wyzucasz stary wstawiasz nowy i nic ci sie zadny uklad nie zapowietrzy wlasnie wczoraj wymienialem kupilem go w serwisie stalowa wola za jedyne 35 zloty pozdrowionka
  
 
Cytat:
2006-02-24 18:22:17, mareczekr52 pisze:
jezlei jezdzisz tylko na benzynie a ja tak robie silnik 1.8 to wymiane filtra paliwa nalezy robic co 20 tys inaczej pompe paliwa szlak trafi:/ tak mi mowili mechanicy i pisze w instrukcji obslugi nic prostszego odlkrecasz 2 sruby obejmke wyzucasz stary wstawiasz nowy i nic ci sie zadny uklad nie zapowietrzy wlasnie wczoraj wymienialem kupilem go w serwisie stalowa wola za jedyne 35 zloty pozdrowionka



no bardzo ciekaw jestem mareczku jak wyjasnili ci roznice miedzy jazda na pb a na lpg w kontekscie zuzycia filtra..bo moim skromnym zdaniem filtr duzo bardziej sie zuzywa przy jezdzie na lpg niz na pb..jezdzac na benzynie duzo czesciej nastepuje wymiana paliwa w baku i w zwiazku z tym syfu w baku raczej nie bedzie wiecej i nie bedzie sie tak osadzal jak w wypadku malych dolewek od czasu do czasu jak to jest na lpg.. po za tym ktos tu pisal ze trzeba miec minimum 1/3 zbiornika zeby pompa nie zasysala syfu z dna.. owszem warto miec duzo paliwa zeby na przechyle pompie nie zabraklo ale syf jesli jest na dnie to pompa zawsze bedzie zasysala bo przeciez specjalnie jest tak umiejscowiona zeby zbierac paliwo z dna..

reasumujac..przy nieodlaczanej pompie paliwa filtr paliwa warto zmieniac z jakas tam czestotliwoscia niezaleznie od tego czy jezdzimy na pb czy na lpg..ja tego w pore nie zrobilem i teraz musze komus zlecic ta wymiane filtra bo samemu nie jest w stanie odkrecic
  
 
Cytat:
2006-02-24 18:22:17, mareczekr52 pisze:
"... wymiane filtra paliwa nalezy robic co 20 tys inaczej pompe paliwa szlak trafi:/ tak mi mowili mechanicy i pisze w instrukcji obslugi nic prostszego odlkrecasz 2 sruby obejmke wyzucasz stary wstawiasz nowy ..."


....super Ci Twoi ...."mechanicy"
1. na pewno NIE trafi szlag pompy przez to że nie wymienisz filtra co 20 kkm...najpierw zacznie Ci zdychać auto i jeździć nie będzie chciało itp itd...mnóstwo dziwnych objawów potrafi taki zatkany filterek zaaplikować ...pompę zabić może niski stan paliwa lub jego brak a nie filterek
2. Gratuluję OPTYMIZMU w pkt. 2 p.t. "Nic prostszego ..."

Jedno jest bezsporne...należy regularnie /co ok.20 kkm/ wymieniać filtr paliwa,m niezależnie od tego czy autko jest na LPG czy też standardowo "petrolowe"

Pozdrawiam!
  
 
Toto się zmienia?