Wymiana Chłodnicy... Jak ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Otoz planuje wymienic chłodnicee bo ta moja juz jest wysluzona... cieknie z kazdej strony... w gre nie wchodzi zadne uszczelnianie czy tam lutowanie... Mam juz zamowiona nowa.... i teraz jak z wymiana ? bo wiem ze czeba to odkrecic i wyjac... ale co z plynem.. ? najpierw czeba go spuscic z chlodnicyy tak jak to czytalem odkrecajac ten korek na gorze i wykrecajac czujnikk no ii wlasnie mowiliscie tu jeszcze zeby spuscic z bloku, a czy spuszczanie plyny z bloku jest konieczne i jak tak to w ktorym miejscu jest ta srubka... ? A no i jezeli juz bede wymienial plyn to czy wlasnie nie wystarczylo by zebym wymienil go w chlodnicy a stary w bloku pozostal... ? Czy juz lepiej wyeminic calosc i jak juz calosc to ile litrow wchodzi go do bloku i do chlodniyy... ? Bo niewiem jaki to koszt ? wiem ze 5l banka Borygo zielonyy kosztuje 50zl no i ile wlasnie tych litrow tam wchodzi... A i jak sa jeszcze jakies wazne elementy albo sprawy przy wymianie chlodnicy to napiszcie bo mam zamiar to zrobic sam i jak najszybciej... ;p Z Góry Dzieki
  
 
nie kombinuj nic, musisz spuscic z bloku i potem zalac nowym, inaczej powietrze ci tam wejdzie, mozesz miec problemy z chlodzeniem i tyle ci wyjdzie z oszczednosci, ta srubka znajduje po lewej stronie bloku, nad bagnetem jezeli dobrze pamietam
  
 
przy okazji wymien wszystko co jest wokol chlodnicy.. gumowe rury, obejmy, termostat..

po co 2 razy do tego podchodzic
  
 
Cytat:
ile wlasnie tych litrow tam wchodzi.



wchodzi około 9 litrów tak że szykuj się na zakup dwóch baniek.. to zostanie będziesz miłą na dolewkę lub ewentualne odpowietrzenie układu...
po za tym dobrze byłoby gdybyś spuścił stary płyn z bloku, ponieważ może on już nie mieć takich samych wartości jak nowy co może spowodować np zamarznięcie płynu zimą
  
 
Ee, nie straszcie kolegi!
NIC nie trzeba spuszczac z bloku!
Nalezy zrobic tak-przez czujnik, albo przez spust chlodnicy u dolu, spuscic plyn do miski(czy innego naczynia). Mowie przez czujnik-jesli jest(odkrecic i tedy wylac) bo czesto spust nie chce sie odkrecac-chociaz jak chlodnica i tak na wymiane, to nie ma co jak sie uszkodzi.
Po wylaniu plynu z chlodnicy, nalezy odkrecic gorne weze(cienki od zbiorniczka, i gruby od chlodzenia silnika), oraz dolny waz gruby ktory idzie do termostatu - byc moze z tego dolnego weza tez sie troszke poleje.
Nastepnie, albo uprzaednio odkrecic zdaje sie 2 sruby, ktorymi chlodnica jest mocowana do pasa przedniego, odpiac kable od czujnika jesli jest takowy(wsowki) i od wentylatora(kostka), po czym wyciagnac chlodnice.Zwrocic uwage czy gumowe oslonki sa na wieszakach u dolu,czy tez przykleily sie do chlodnicy-zalozyc ewentualnie na wieszaki.
Wstawic nowa, zlozyc, zapiac weze, zapiac czujnik, spust zakrecic, podlaczyc wentylator(ktory samo przez sie rozumie nalezy przekrecic z jednej do drugiej chlodnicy-chyba ze jest na obu) zalac plynem chlodnice, a nastepnie, odkrecic gruby gorny waz(kolo wlewu do chlodnicy), zdjac go z chlodnicy - i nalac do niego ile wlezie=lejesz bezposrednio do silnika- w takim przypadku nic sie nie zapowietrza.
Zakladasz weza, zakrecasz, lejesz do chlodnicy na full, do zbiorniczka pomiedzy min a max, zapuszczasz motor, i obserwujesz co sie dzieje.
Czekasz az pozostalosci sie odpowietrza jesli by jakiekolwiek byly(twierdze ze prawie nei bedzie) obserwujesz termometr, jak dochodzic bedzie do temp pracy, dotykasz reka dol termostatu, jesli bedzie chlodny, to obserwujesz dalej termometr, az wejdzie powyzej temp pracy, znow przykladasz reke do termostatu u dolu jego- powienien byc rozgrzany, puscic 2gi obieg, obeserwujesz termometr i patrzysz czy wentylator sie wlacza.
Jesli nie, sprawdzasz bezpieczniki, polaczenia z wentylatorem kostka-jesli nadal nic(a termostat u dolu rozgrzany jak i chlodnica) zwierasz styki z czujnika i powienen chodzi jesli jest sprawny i bezpieczniki przekazniki ok.
Niestety w przypadku odpowietrzania, napelniania ksiazka obslugi sie nie sprawdza.
Piszac tem pracy mam na mysli albo zielone pole-praiwe biale, albo 90 stopni - w zaleznosci od termometru.
Chyba wyjasnile, wszystko
  
 
Cytat:
NIC nie trzeba spuszczac z bloku!


z tym się nie moge zgodzić...
jeśli wie jaki okres czasu jeździł na tym płynie to owszem może zostać w bloku.. ale jeśli płyn już ma kilka lat należy go wymienić... wymieszania nowego i starego płynu obniży jego odporność na zamarzanie
  
 
Hah-mowilismy o wymianie chlodnicy, a nie o wymianie plynu.
Rzecz jasna ze jak jest stary to mozna przed sroga zima nalac nowy-choc jego pojemnosc cieplna jest duzo gorsza od np. wody.
  
 
Panowie jak mozna zalutowac chłodnice??

DEx
  
 
Miedzianą? Palnik, cyna i jazda! Miedziane kolanka tak lutowałem palnikiem za 50zl z obi
  
 
Ona chyba jest aluminiowa.....Mam na mysli chłodnice w Samarce.

DEx
  
 
To do spawacza i niech tigiem pospawa. Choć sa na allegro pręty którymi można spawać alu palnikiem
  
 
No właśnie nie wiem, gdzie dokładnie jest ten wyciek, bo bardziej z niej „paruje” niż cieknie. Tylko po mokrej plamie w górnym prawym rogu domyślam się że gdzieś tam te „żeberka” puściły. No nic pokombinuje.

DEx
  
 
Nie chce zaczynać nowego tematu, więc podepnę się tutaj. W mojej niedawno zakupionej Ładzie 2107 chłodnica jest miedziana i prosi się o wymianę. Pytanie mam takie, bo w jacars mają chłodnice aluminiową i węże są opisane też do chłodnicy alu i osobno miedzianej - czy te stare od miedzianej nie będą pasować do alu? Bo niestety nie mają na stanie tam w sklepie tych przewodów.

Inna sprawa, czy wgl kupować taką alu : http://jacars.pl/chlodnica-aluminiowa-2107-p-3608.html ?

Czy lepiej dołożyć i kupić miedzianą?

Jeszcze mam pytanie odnośnie czujnika wentylatora bo są dwa : 92* - 87* a drugi 99* - 94*.
Który wziąć?
No i u mnie czujnik jest z lewej strony, a w tej alu chyba po prawej.. czy przewodu starczy, żeby go tam podłączyć?



[ wiadomość edytowana przez: janons dnia 2015-10-04 12:42:30 ]

[ wiadomość edytowana przez: janons dnia 2015-10-04 13:17:00 ]
  
 
W aluminiowej czujnik jest po prawej stronie i przewodu do czujnika nie starczy, trzeba przedłużyć.
Dolny prawy króciec w chłodnicy aluminiowej jest inaczej skierowany i potrzeba inny wąż (bardziej prosty, bez zagięcia 90*)
Nie wiem o co chodzi z górnym wężem, ale u mnie przy chłodnicy aluminiowej zawsze brakuje kilkunastu centymetrów i robię przedłużkę z rurki.


  
 
Cytat:
janons pisze: Jeszcze mam pytanie odnośnie czujnika wentylatora bo są dwa : 92* - 87* a drugi 99* - 94*. Który wziąć?


92/87
  
 
Ja założyłem, ten z niższymi temperaturami i teraz wskazówka stoi między białym a zielonym polem, a wcześniej idealnie na pół skali
  
 
Na to ma wpływ termostat, a nie czujnik wentylatora.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Witam mam pytanie
Czy w ładach 2107 były miedziane chłodnice ?
  
 
Oczywiście że są miedziane. Dopiero potem w ramach zmniejszenia ceny wprowadzili aluminiowe.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
małe sprostowanie nie miedziana a mosiężna