[MKVII] Wymiana rozrządu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Czeka mnie wymiana rozrządu, gdyż obecnemu już 100 tys. stuknęło. Aktualnie mam pasek Motorcrafta i pompę SKF, 250 tys. przebiegu, więc obecnie chyba już w mocno markowe rzeczy nie zainwestuję. Celuję raczej w coś w rodzaju Gates/INA. Znalazłem kilka różnych zestawów pasków:
- pasek + rolka
- pasek + 3 rolki
- pasek + rolki + pompa
Mam kilka pytań:
1. Czy przy takim przebiegu nastawiać się na wymianę kompletu rolek?
2. Czy nastawiać się na wymianę pompy (różnie piszą: żeby wymieniać przy każdym pasku, albo co drugi)?
3. Czy 300zł za wymianę paska to normalna cena w warszawskich warsztatach?
  
 
1. Jak chcesz tym trochę pojeździć to tak

2. To samo co 1

3. Raczej normalna

Warto do tego uszczelniacze wymienić zwłaszcza jak nigdy nie były wymieniane
  
 
Cytat:
2015-12-04 14:47:51, wiesiu666 pisze:
1. Jak chcesz tym trochę pojeździć to tak 2. To samo co 1 3. Raczej normalna Warto do tego uszczelniacze wymienić zwłaszcza jak nigdy nie były wymieniane


Ja to bym chętnie pojeździł tym i najbliższych 10 lat, ale niestety mój Escort jest produktem nowoczesnym, ekologicznym, biodegradowalnym. I właśnie ulega biodegradacji

Masz na myśli uszczelniacze wałków rozrządu? Były wymieniane przy poprzedniej wymianie paska/pompy, czyli mają 100 tys. przebiegu. Wymieniać?


[ wiadomość edytowana przez: macba76 dnia 2015-12-04 17:14:34 ]
  
 
Jak całkiem sucho to można zaryzykować tak jak i z pompa wody.

Choć przy takiej robociznie to może warto jednak ja zmienić żeby potem znów nie płacić.

Jeszcze uszczelniacz wału korbowego jest
  
 
U mnie za wymianę paska biorą ok 150 więc 300 to trochę za dużo.
  
 
wymien caly kompletny bo z reguły taka oszczednosc odbija sie czkawka. to sie pompa rozcieknie, to rolka ktora byla ok zacznie piszczec itp ceny sa rozne od rejonu/mechanika wiec nie sugeruj sie tym, grunt by ktos to zrobil dobrze
  
 
wymień kompletny nie oszczędzaj bo możesz potem żałować.Cena 300zł to normalna cena tak się bierze za 16v
  
 
Wymiana samego paska to największa głupota o jakiej można w ogóle pomyśleć. Paski strzelają nie od tego, że po powiedzmy 100 tys. są już takie stare, zniszczone itd. tylko to rolki zwykle stają i to z ich powodu pasek leci w kosmos To już sensowniejsza by była wymiana samych rolek, czego i tak nie polecam. Tylko komplet.
  
 
Dzięki wszystkim za pomoc. Wymieniłem cały zestaw rolek i pompę.

Przy okazji: jeśli ktoś będzie zamawiał pompę w firmie, która twierdzi, że pompę świetnie dobierze, przypominam, że w katalogach są błędy. Nie wiedzieć czemu pompy do silników 1.8 są oznaczone jako pasujące do 1.6. W moim przypadku przysłano Dolz F-141 (do 1., a potem wymieniano na F-125 (do 1.6).

I jeszcze pojawił się problem lekkiego przycierania kółka pompy o obudowę (plastikową) rozrządu. Ponoć obudowa jest już zdeformowana i nie dało się tego lepiej złożyć. Normalna sprawa, czy jednak da się te kawałki obudowy złożyć nieprawidłowo?

  
 
da sie nieprawidłowo, nic nie powinno trzeć. mechaniki coś spaprali albo im się nie chciało prawidłowo ustawić osłony bo robili na szybko
  
 
Cytat:
2015-12-17 16:12:01, macba76 pisze:
Dzięki wszystkim za pomoc. Wymieniłem cały zestaw rolek i pompę. Przy okazji: jeśli ktoś będzie zamawiał pompę w firmie, która twierdzi, że pompę świetnie dobierze, przypominam, że w katalogach są błędy. Nie wiedzieć czemu pompy do silników 1.8 są oznaczone jako pasujące do 1.6. W moim przypadku przysłano Dolz F-141 (do 1., a potem wymieniano na F-125 (do 1.6).



Pojemność silnika nie ma tu znaczenia. Do zetecow 1.6 1.8 i 2.0 sa te same manele. Roznica miedzy mdo a escortem jest jedynie.


[ wiadomość edytowana przez: kiciek dnia 2015-12-17 18:48:40 ]
  
 
Cytat:
2015-12-17 18:44:56, kiciek pisze:
Pojemność silnika nie ma tu znaczenia. Do zetecow 1.6 1.8 i 2.0 sa te same manele. Roznica miedzy mdo a escortem jest jedynie.



Chodzi o to:
Dolz F-125
Dolz F-141


[ wiadomość edytowana przez: macba76 dnia 2015-12-17 21:40:59 ]
  
 
Cytat:
2015-12-17 16:15:18, S3ci0r pisze:
da sie nieprawidłowo, nic nie powinno trzeć. mechaniki coś spaprali albo im się nie chciało prawidłowo ustawić osłony bo robili na szybko


Dam radę dobrać się do osłony i to poprawić bez ściągania paska osprzętu, czy muszę wracać do mechanika?
  
 
dasz radę, ale żeby poprawić środkową osłonę może być konieczne odkręcenie koła od pompy wody
  
 
Cytat:
2015-12-17 22:27:15, S3ci0r pisze:
dasz radę, ale żeby poprawić środkową osłonę może być konieczne odkręcenie koła od pompy wody


No to słabo, bo żadnego paska nie chciałbym zdejmować
Z drugiej strony, nie jest to chyba żadna filozofia, ani kosmiczna technologia. Naciąg tego paska się jakoś reguluje, potrzeba tu czegoś więcej poza standardowym zestawem narzędzi?

[ wiadomość edytowana przez: macba76 dnia 2015-12-18 08:07:22 ]
  
 
Mowisz ze ten sklep zle Ci pompe dobral ?
  
 
Cytat:
2015-12-18 20:02:52, Wymiot pisze:
Mowisz ze ten sklep zle Ci pompe dobral ?


Nie. Ofertę sklepu podałem tylko jako przykład, jak są oznaczone pompy. Zamawiałem w innym sklepie rozrząd (nie ukrywam, że przez internet) zaoferowali dobór pompy i przysłali niewłaściwą, ale z dokładnie takim samym opisem jak na pokazanym przeze mnie przykładzie.
  
 
zwykłe narzędzia wystarczą