[MKVII] Interfejs komputerowy ELM 327

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Od dawna zastanawiam się jak podłączyć Essa pod komputer i zczytać pewne parametry, kody błędów itp.
Znalazłem na allegro takie coś:

http://moto.allegro.pl/item912810323_interfejs_elm_327_wersja_1_3a_euroscan_2009.html

Może macie jakieś doświadczenia z tego typu gadżetami i podzielicie się wrażeniami? Warto wydawać pieniądze? A może są inne sposoby na dostanie się do elektroniki Essa?


[ wiadomość edytowana przez: Miro dnia 2010-02-21 09:03:49 ]
[ powód edycji: poprawiony link i tytuł ]
  
 
Ten interfejs bedzie dzialal tylko w essach wyposazonych w komputer EEC V, wiekszosc essow do 96-97 miala EEC IV. Ale do podlaczenia kompa na EEC IV mozna uzyc domowej roboty kabla.
Tu masz link do opisu jak go zrobic i uzywac:
Klik
P.S
Ja taki zrobilem i powiem, ze sprawowal sie super ale niestety nie dzialal z RS`em 2000.
  
 
Ja mam Essa 1.8TD '98r. to jaki tam jest komputer? Ewentualnie gdzie to sprawdzić?
  
 
Oznaczenie masz na komputerze. Jeżeli masz EEC-IV masz zęwnętrzny EDIS(taka mała czarna skrzyneczka pod maską po prawej stronie). Jeżeli masz EEC-V to masz już wewnętrzny EDIS.
  
 
Watpie, ze w TD byl komputer, ogolnie to byl, ale odpowiadajacy za kat wyprzedzania wtrysku na zimnym silniku. Niech ktos to potwierdzi, bo moge sie mylic.
  
 
Cytat:
2010-02-13 13:27:08, damianoo90 pisze:
Oznaczenie masz na komputerze. Jeżeli masz EEC-IV masz zęwnętrzny EDIS(taka mała czarna skrzyneczka pod maską po prawej stronie). Jeżeli masz EEC-V to masz już wewnętrzny EDIS.



edis w TD tylko po co? jarman ma td.

Cytat:
2010-02-13 13:49:16, mefis22 pisze:
Watpie, ze w TD byl komputer, ogolnie to byl, ale odpowiadajacy za kat wyprzedzania wtrysku na zimnym silniku. Niech ktos to potwierdzi, bo moge sie mylic.



nie tylko. 15 pinowy - prostszy - ma info o pol. pedalu przyspieszenia, predkosci obrotowej silnika, temp chlodziwa.
jesli wszystko co ma procek to "komputer" to TD go ma.
odczytac za wiele sie nie da.

bebechy "malego" sterownika.

[ wiadomość edytowana przez: CKsrv dnia 2010-02-13 14:22:34 ]
  
 
ma ktos moze ten program z mondeo klub polska ?? nie moge sciagnac z rapidshare, wyskakuje jakis blad.
  
 
Cytat:
2010-02-13 14:46:08, dulin7 pisze:
ma ktos moze ten program z mondeo klub polska ?? nie moge sciagnac z rapidshare, wyskakuje jakis blad.


Podaj maila
  
 
To jak to jest w końcu z ropniakami. Czy jestem w stanie połączyć się jakoś z moim Essem (1.8TD) i zczytać z niego jakieś informacje czy nie?
I jeszcze jedno. Ostatnio pochrzanił mi się fabryczny alarm. Czy jest jakiś interfejs, przez który jestem w stanie przeprowadzić diagnozę czy pozostaje znalezienie elektrycznego magika, który "zna się na alarmach" ?
  
 
Witam

ja mam TD i interface więc w wolnej chwili jutro zajrzę i napisze czy da się to spiąć i czy działa i jak działa ...

  
 
bzikol - jak sadze masz endure de i juz u ciebie jest co "czytac".
masz przeplywomierz, cz. na 3 wtryskiwaczu i pewnie cos jeszcze.
  
 
Witam

tak mam takie rzeczy co piszesz
i przepływkę i coś tam na 3 wtryskiwaczu ...

ale kwestia taka czy to obsługiwane jest przez ten ELM czy działają tam jedynie kody błyskowe ...

ale jeszcze nie zszedłem na parking z lapem ...
  
 
bzikol, czekam na Twoje wrażenia z podłączania kompa do Essa
  
 
Witam

dzisiaj cały dzień padał i nie chciało mi się wychodzić ma taką pogodę ...
Jutro w pracy schowam się pod ciepłym daszkiem to postaram się w wolnej chwili coś zrobić
  
 
a ciekawe co wyjdzie
  
 
Dziś zajrzałem pod maskę. Mam po prawej stronie duża plastikowa skrzynka z napisem EEC i pod spodem 96. No i teraz nie wiem czy to model IV czy V? A gdzie szukać gniazda? Może macie jakąś fotkę?
  
 
Witam

gniazdo jest prze nogach pasażera po prawej stronie taka mała zaślepka ...
  
 
Cytat:
2010-02-15 15:35:26, jarman pisze:
Dziś zajrzałem pod maskę. Mam po prawej stronie duża plastikowa skrzynka z napisem EEC i pod spodem 96. No i teraz nie wiem czy to model IV czy V? A gdzie szukać gniazda? Może macie jakąś fotkę?



pod maska kolego to masz filtr powietrza
  
 
Cytat:
2010-02-15 21:59:31, CKsrv pisze:
pod maska kolego to masz filtr powietrza



Mam też silnik, zbiorniczki itp. Zupełnie niepotrzebny post.
Jestem specjalistą w trochę innej dziedzinie. Ludzie cenią sobie pracę ze mną, bo się z nich nie naśmiewam gdy palną jakąś głupotę wynikającą z czystej niewiedzy.
  
 
Witam

no i po-testowałem ten interface ELM w TD - Endura - DE i mogę powiedzieć, że nie działa ... więc tam musi być sterowanie EEC IV - więc powinno się używać czytnika kodów błyskowych