Instalacja elektryczna nadwozia Cosworth

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Szukałem ale nie znalazłem
Pytanie czy któraś wiązka od zwykłej wersji esioka podpasuje do nadwozia Coswortha ?
Podejrzewam że wersja z 3drzwiowego RS-a albo Xr3i będzie miała najbliżej lub też będzie identyczna(przednie reflektory na dwie żarówki, postojówki i kierunki w zderzaku)
Moja wiązka a raczej to co z niej pozostało to totalny śmietnik, przedniej części do reflektorów, wentylatorów chłodnicy brakuje całkowicie. Auto to polift esioka czyli 95r wypustu z el szybami, lustrami, szybrem, abs-em.
ABS ma chyba osobną wiązkę zupełnie i ona chyba do uratowania.

Jak Escort ma rozwiązaną wiązkę ? Czy ona jest wpinana kawałkami w puszkę gdzie są bezpieczniki i przekaźniki ? Bo tak to mniej więcej wygląda jak chwilę rzuciłem okiem że np. od stacyjki jest wiązka wpinana wtyczką do puszki. Podobnie jest np. ze światłami, elektryką wypasu itp ?
  
 
serio nikt nie zna odpowiedzi ?
to może ktoś jakimiś schematami do ściągnięcia rzuci ?
  
 
jeżeli chodzi o Rsa to wiązka jest dzielona. Od wnętrza oddzielnie, od deski oddzielnie i od silnika oddzielnie. czy w cosie będzie podobnie? chyba tak bo co może się zmienić? el. szyb czy centralny raczej jest taki sam a z doświadczenia wiem że escort robił wszystko tak samo.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
Van, z czym ty konkretnie walczysz?
Z tego co widzę, to skrzynka bezpieczników cossa jest tego samego typu co w zwykłych essach. podejrzewam że jeżeli są różnice to dotyczą one wiązki silnikowej, więc instalacje z wnętrza będą podobne. na pewno zwykła instalka nie ma wiązki do dodatkowych zegarów, może brakować kawałka do czujnika temperatury zewnętrznej (zegarek)

wtyczki w escorcie są rozbieralne, więc nawet jeżeli piny byłyby pozamieniane to jest to to ogarnięcia.

Co do wiązki silnikowej, to fragmentami będzie pasowała (lampy, wentylator część osprzętu), ale sam silnik będzie oprzewodowany inaczej.

Zapodaj zdjęcia jakieś.

-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..
  
 
Cytat:
2016-05-31 23:23:31, Venom_4x4 pisze:
Van, z czym ty konkretnie walczysz? Z tego co widzę, to skrzynka bezpieczników cossa jest tego samego typu co w zwykłych essach. podejrzewam że jeżeli są różnice to dotyczą one wiązki silnikowej, więc instalacje z wnętrza będą podobne. na pewno zwykła instalka nie ma wiązki do dodatkowych zegarów, może brakować kawałka do czujnika temperatury zewnętrznej (zegarek) wtyczki w escorcie są rozbieralne, więc nawet jeżeli piny byłyby pozamieniane to jest to to ogarnięcia. Co do wiązki silnikowej, to fragmentami będzie pasowała (lampy, wentylator część osprzętu), ale sam silnik będzie oprzewodowany inaczej. Zapodaj zdjęcia jakieś.

a co mam za zdjęcia zapodawać, wiązka sztrucel, nic też nie działa, przedniej pod lampy, wentyle w ogóle jej nie ma.
Kable całe pocięte, pomalowane z dwa razy bo się nie chciało lakiernikom wyciągać. Zrobienie tej wiązki którą mam to będzie odbudowa od zera. Wolę coś co już działa i do niej ewentualnie dorzucać resztę
  
 
Pokaż skrzynkę bezpieczników, kostki, pochwal się całym autem może... Nr skrzynki byś spisał... Wiadomo by było czy to zwykła skrzynka czy typowo cossowa. czy to z mk5, mk6 czy z mk7.
ile w niej masz bezpieczników?

Inna skrzynka = inne wiązki. możesz mieć skrzynkę "po lifcie" więc wiązki z mk5 nie podejdą. chcesz konkretnych odpowiedzi to zadawaj konkretne pytania, a nie "czy pasuje". trzeba wiedzieć co masz, żeby coś dobrać.

-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..
  
 
Cytat:
2016-06-02 12:01:03, Venom_4x4 pisze:
Pokaż skrzynkę bezpieczników, kostki, pochwal się całym autem może... Nr skrzynki byś spisał... Wiadomo by było czy to zwykła skrzynka czy typowo cossowa. czy to z mk5, mk6 czy z mk7. ile w niej masz bezpieczników? Inna skrzynka = inne wiązki. możesz mieć skrzynkę "po lifcie" więc wiązki z mk5 nie podejdą. chcesz konkretnych odpowiedzi to zadawaj konkretne pytania, a nie "czy pasuje". trzeba wiedzieć co masz, żeby coś dobrać.


wreszcie ktoś kto odpowiedział na podstawowe czyli czy "będzie pasować" co można też tłumaczyć na pytanie "czy są różnice"
Jak czytam to są i o to chodziło i teraz zacznę głębiej badać temat co mam i co mi potrzebne. Ale wiem że potrzebne mi jest wszystko a wiązka pod maską i tak idzie ze Sierry a poliftowa wylatuje bo jest nie kompletna i dawno nie używana.
  
 
Cytat:
2016-06-06 19:30:08, van81 pisze:
wiązka pod maską i tak idzie ze Sierry a poliftowa wylatuje bo jest nie kompletna i dawno nie używana.


Ta "poliftowa" u ciebie oznacza wiązkę na 4 cewki zapłonowe?

Weź się rozpisz jakoś konkretniej, bo w takim telegraficznym skrócie nadajesz że ciężko coś wyłuskać z tego.

-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..
  
 
Cytat:
2016-06-07 12:49:44, Venom_4x4 pisze:
Ta "poliftowa" u ciebie oznacza wiązkę na 4 cewki zapłonowe? Weź się rozpisz jakoś konkretniej, bo w takim telegraficznym skrócie nadajesz że ciężko coś wyłuskać z tego.


wiązka jest całą do zrobienia w tym aucie więc należy całkowicie przestać pisać o starej wiązce.
Umówmy się że jej nie ma, nie istnieje, jest po pożarze, powodzi, dzieci robiły sobie z niej skakankę itp. itd.
Wstępnie ma być wiązka od RS-a a silnikowa od Sierry. ABS do przemyślenia ale od esioka widzę jest zupełnie inna.
  
 
opis to by klawiatury zabrakło więc braciaka chińczyka zabrałem i coś nakręciłem:
https://www.youtube.com/watch?v=9_HxJbYbwFs

Nie bijcie za jakość filmu, wypowiedzi, wtop itd ale bądźcie pozytywnie nastawieni że to się uda odbudować
  
 
To Ty byłeś u Klimka z fiesta ?
  
 
A no On. Van a ty nie myślałeś żeby to odpalić na jakimś emu z nową wiązką. Czy po protu chcesz to do oryginału doprowadzić. Nie wiem czy to możliwe patrząc na stan tego auta.
  
 
Tak to ja byłem u Klimka ze Smerfetką
Cytat:
2016-06-09 16:56:16, tomex3 pisze:
A no On. Van a ty nie myślałeś żeby to odpalić na jakimś emu z nową wiązką. Czy po protu chcesz to do oryginału doprowadzić. Nie wiem czy to możliwe patrząc na stan tego auta.


kontakty zaczynają działać

wiązka silnikowa jest już w sumie przygotowana do wsadzenia:
https://www.youtube.com/watch?v=9Ww4JQ6FEGk&feature=youtu.be
wiązka nadwoziowa dogadana od RS-a ale dziś też dostałem info o wiązce całej z essiego w kosie
Emu nie umiem, trzeba by się uczyć, kupować, wozić do speców. A wiąchę cosową już trochę opanowałem, taką też mam więc na tym będzie palone.

[ wiadomość edytowana przez: van81 dnia 2016-06-09 17:57:25 ]
  
 
Rob do serii, bo szkoda jeszcze bardziej to rozgrzebywac i przerabiac.

-----------------
FEFK #2497

Był Escort MKV 1.4, 91' 2004-2011
Jest RS2000 MKV 91' 2008-
  
 
Cytat:
2016-06-09 18:46:58, smallsize pisze:
Rob do serii, bo szkoda jeszcze bardziej to rozgrzebywac i przerabiac.


Nie ma co płakać nad skorupą ze szpachli, rdzy i lakieru. Z takim pacjentem to już naprawdę można wszystko.

Jak dla mnie to w ogóle zaczynanie od wiązki to jest troche podejście od dupy strony. Skoro tak naprawdę nic nie wiadomo i wszystko jest możliwe to nie można traktować tego jak normalnego auta. Trzeba sprawdzić poziom oleju i obrócić ręcznie wał kluczem, żeby sprawdzić czy ten silnik to się w ogóle kręci, czy nie jest zatarty i czy rozrząd ma ustawiony przynajmniej bezkolizyjnie. Jak już to się uda to podłączyć na krótko rozrusznik i pomierzyć kompresję na wszystkich cylindrach. Dopiero wtedy można się brać za kabelki i osprzęt.
A tak się narobisz, a potem się okaże, że silnik jest wart tyle co waży.
  
 
Cytat:
2016-06-10 12:20:18, darek4488 pisze:
Nie ma co płakać nad skorupą ze szpachli, rdzy i lakieru. Z takim pacjentem to już naprawdę można wszystko. Jak dla mnie to w ogóle zaczynanie od wiązki to jest troche podejście od dupy strony. Skoro tak naprawdę nic nie wiadomo i wszystko jest możliwe to nie można traktować tego jak normalnego auta. Trzeba sprawdzić poziom oleju i obrócić ręcznie wał kluczem, żeby sprawdzić czy ten silnik to się w ogóle kręci, czy nie jest zatarty i czy rozrząd ma ustawiony przynajmniej bezkolizyjnie. Jak już to się uda to podłączyć na krótko rozrusznik i pomierzyć kompresję na wszystkich cylindrach. Dopiero wtedy można się brać za kabelki i osprzęt. A tak się narobisz, a potem się okaże, że silnik jest wart tyle co waży.


przecież ten samochód odpalał obejrzyj film jeszcze raz
a co do strucla to dalej jest cosworth nie obrażaj
  
 
Cytat:
2016-06-10 13:22:43, tomex3 pisze:
przecież ten samochód odpalał obejrzyj film jeszcze raz a co do strucla to dalej jest cosworth nie obrażaj



Darek po prostu zazdrości, bo ma zwykłe MK7, i to jeszcze w kombi...





[ wiadomość edytowana przez: Clipper_skce dnia 2016-06-10 21:38:06 ]
  
 
przywiozłem całą wiązke z RS-a, może nie jest piękna ale ma kilka brakujących mi części. może z dwóch coś ustrugam
  
 
Cytat:
2016-06-10 21:32:38, Clipper_skce pisze:
Darek po prostu zazdrości, bo ma zwykłe MK7, i to jeszcze w kombi... [ wiadomość edytowana przez: Clipper_skce dnia 2016-06-10 21:38:06 ]


Ja przynajmniej mam Escorta
  
 
Cytat:
2016-06-12 12:31:54, darek4488 pisze:
Ja przynajmniej mam Escorta



Gratulacje....

P.S.
Szkoda, że nie masz poczucia humoru...