Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
leszczyna Babadag | 2016-09-20 20:15:32 A więc radzę ,w sprawie zakupu poradź się żony ,w sprawach technicznych zgłoś się po zakupie.
|
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2016-09-20 23:10:33
Świetne podsumowanie. Bardzo męskie. Za 5 tys. nie kupisz dobrej nivy. Robot będzie w brud. Celuj bardziej w 10 tys. ----------------- АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2016-09-21 00:17:39 Sorry chłopaku, ale chyba nie znasz tematu terenówek. Można kupić nive za 1,5k zł. Można, bo sam kupiłem kiedyś za 1200. Ale co to było i jak wyglądało, to inna sprawa. Chcesz jeździć, a nie robić, szykuj 10k. ----------------- АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим |
blaz00 staszow | 2016-09-21 21:59:03 właśnie dlatego szukam tańszej, kupie za 10tys i też trzeba będzie dołożyć, więc upatrzyłem tę zdrową pod względem korozji tylko słąbo z mechaniką, wiem ,że załozenie gazu i poprawienie usterek też wyjdzie w sumie 8 ale będzie zrobione. Sprzegłem się martwie to tanie i proste, martwią mnie stuki w silniku ustające na 10sek po przytrzymaniu chwilę na wyzszych obrotach i szybkie łapanie temperatury oraz ten duży luz na sterze, są nivy za 1500zł? nawet nie chciałoby mi się oglądać takich ogłoszeń, ale moim zdaniem za 5tys zł powinno udać się kupić sprawne 20letnie ruskie auto..
PS, to co sądzą o swoich nivach sprzedawcy to jakis kosmos, ta o której pisze miałą byc w bardzo dobrym stanie technicznym.. tutaj nivka , której opis też jest dość obiecujący: http://www.olx.pl/oferta/sprzedam-lade-nive-CID5-IDgthkD.html auto w rzeczywistości jest zgniłą, poklejoną szpachlą i żywicą kupą złomu [ wiadomość edytowana przez: SzokoLada dnia 2016-09-21 22:32:46 ] |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2016-09-22 11:35:52 Układ chłodzenia w ładach jest tak zrobiony, że nigdy nie jest zapowietrzony. ----------------- АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим |
theant Niva 21214-20 Warszawa | 2016-09-22 12:56:18 W innym wątku wyczytałem, że jest jakiś konkretny sposób napełniania instalacji, który daje 100% skuteczności odpowietrzenia. Jeśli dobrze pamiętam, to ktoś lał chłodziwo przez rurę chłodnicy bezpośrednio do bloku silnika, a potem do samej chłodnicy i zbiornika rezerwowego. Więc może w Nivach już tak pięknie nie jest? Nie potwierdzę bo jestem użytkownikiem od miesiąca, a i u mnie się trochę przegrzewa. Poprzedni właściciel wymieniał chłodnicę, więc może źle mechanik odpowietrzył? Wcale bym się nie zdziwił, bo skopał wiele innych rzeczy, o których pisałem TU. |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2016-09-22 18:55:53 Tak jak pisałem wcześniej, brak problemów z układem. Wlewasz płyn i jest ok. A jeżeli się grzeje, to szukać problemu z układem zapłonowym, albo jakością mieszanki. Jeżeli to jest ok, to silnik rozbierać i szukać przyczyny. ----------------- АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим |
theant Niva 21214-20 Warszawa | 2016-09-22 22:33:40 No to po co to?: KLIK - wypowiedź Krzysztofa. Tak sobie pisał czy faktycznie coś jest na rzeczy?
Mieszanka powinna być OK, nie przerywa, nie falują obroty, brak dymu z wydechu (na ciepłym), sondy działają dobrze, żadnych błędów, "masła" nie ma, bąbli w wyrównawczym też, więc UPG OK. Także co może być przyczyną? Jakaś podpowiedź? Aż tak na mechanice się nie znam, żeby od razu wiedzieć co jest nie tak. A silnika nie chcę rozbierać, aby na koniec stwierdzić że przyczyną było jednak zapowietrzenie. I tak mnie czeka wymiana wszystkich płynów, więc zobaczymy czy to pomoże. Poza tym jakoś nie mam podstaw aby wierzyć żeby układ chłodzenia w Ładach sam się odpowietrzał. W moich poprzednich dwóch samochodach trzeba było odpowietrzać: Fiat Uno, któreś z przednich kół do góry i całe powietrze wędrowało do wyrównawczego, Nissan Almera miał w najwyższym punkcie obiegu śrubę, którą się odpowietrzało na podobnej zasadzie co układ hamulcowy - jedna osoba przygazowuje, druga popuszcza śrubę aż przestaje bąblować przy śrubie. |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2016-09-22 23:26:36 Powtarzam po raz trzeci i ostatni. Ładowskie silniki nie trzeba odpowietrzać. Jedynie problem występuje z wlaniem płynu na zimnym silniku, kiedy termostat jest zamknięty. Można oczywiście wlewać na raty i czekać aż sam się wleje, albo zrobić tak jak napisał Krzysztof, przez górny wąż, co znacznie przeszpiesza robotę.
Następna usterka, przez którą jest możliwość grzania silnika, to słaba chłodnica, zakamieniona lub, UWAGA, tania podróbka oryginalnej chłodnicy. Chłodnica ta ma mniej lamelek, na inne rurki, przez co słabo oddaje ciepło. Zakładam, że właśnie taką chłodnice masz, bo różnica cenowa jest dwukrotna. Dlatego zmieniają na te tańsze. ----------------- АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2016-09-22 23:45:37
Do bloku dostaje się płyn tylko i wyłącznie górnym wężem, dlatego najpierw trzeba napełnić chłodnice, a dopiero potem przez górny wąż płyn się dostaje do bloku. Dlatego trzeba dolewać co chwilę płyn do chłodnicy, naciskając ciągle górny wąż. Jak już przestanie układ przyjmować płyn, to znaczy, że jest już ok. Dolewamy płyn na maxa do chłodnicy, zakręcamy korek, zalewamy zbiorniczek i the End. Jeżeli jest płynu za dużo, to przeleje go do zbiornika i odwrotnie. ----------------- АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим |
Kamil_H SYMPATYCZNY GOŚĆ 2107 1.3 Poznań | 2016-09-23 08:51:54
Racja, też tak można, tylko że trwa to wieki |
mylkus3 Łada 2107 Lubin/Wrocław | 2016-09-23 09:06:05
Bez przesady, wystarczy wlać do chłodnicy ile wejdzie, pod sam korek - wówczas górnym wężem płyn przeleje się do bloku. Następnie odpalić silnik i uzupełniać płyn aż układ przestanie go wciągać. Całość trwa max 10 minut theant, może po prostu termostat jest uszkodzony? |
morphio ŁADZIARZ VAZ 2107 148kM Opole | 2016-09-23 10:56:17 muszę przyznać że czytając ten temat, to jakby się czytało opis, gdzie kilku informatyków robiło zupę szczawiową i zastanawia się na jakim gazie jeździ swoim Tiko pan Franek z sąsiedztwa
silniki grzeją się zazwyczaj z powodów: brak płynu, zapchany/niedrożny układ, uszkodzona pompa, uszkodzony termostat. o pękniętych elemętach (przewody, uszczelki, chłodnice, nagrzewnice) nie wspominam bo to logiczne że się zupa wtedy wyleje lub wygotuje ... jak to próbuje wyjaśnić Szokolad, silnik w Ładzie się sam odpowietrza dlatego, bo pompa pobiera również bezpośrednio ciecz chłodzącą z najwyższego miejsca jakim jest nagrzewnica, dlatego ważnym jest żeby zawór jej był podczas odpowietrzania otwarty! dodam tylko że bardzo ważne w naszych samochodach jest właściwe zamontowanie pompy cieczy w jej korpusie !! często, wybierając pompe z najwyższej, średniej czy najniższej półki, nie sprawdzamy jej osadzenia w korpusie a tu jest pogrzebany pies !! bo jeśli nie ma odpowiedniej przerwy między wirnikiem a korpusem to piździec i chłodzenia nie będzie, wymieniłem przez to kiedyś prawie wszystko, tylko dlatego że różni producenci mają różne standardy jakościowe ... odległość między wspomnianymi elementami zamiast 0,8-1,2mm miałem chyba z 5-6mm i nie było właściwego podciśnienia na wirniku a tylko bicie piany i gotowanie herbaty jak tylko siudemce dawałem poczytać |