Korektor siły hamowania tył

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Ogarniam w moim cabrio hamulce. I w związku z tym ze od kupna kolektor siły hamowania nie działa bo brakuje połączenia między nim a belką zastanawiam się nad jego wywaleniem. Tylko pytanie odnośnie jazdy takim zestawem zimą. Z przodu ABS z tyłu brak. Czy przy gwałtownym hamowaniu na zakręcie nie będzie mi zazrzucac tyłem z powodu zbyt mocnej siły hamowania w momencie gdzie z przodu będzie działał w tym momencie ABS ? Testował ktoś takie cos u siebie?
  
 
Testowałem to kiedyś w innym aucie nie wiem jak escort sie zachowa , ale u mnie wtedy jak bylo ślisko to tył auta mi uciekł koła stawały w miejscu i auto latało po drodze, musialem z powrotem założyć te korektory siły hamowania w tym aucie były dwa.
  
 
No tylko właśnie ciekawe jak to w escorcie jeżeli z przodu jest ABS. Bo mam essa z ABS na 4 kola i tam korektor siły hamowania chyba jest w pompie bo na belce nic nie ma...
  
 
albo masz abs na przednią oś i korektor siły hamowania na tylnej, albo masz abs na obie osie i wtedy nie masz korektora
  
 
Tyle to wiem bo jak wspomnialem mam 2 escort jeden z ABS na 4 kola a hamulce robię w cabrio ABS na 2 kola
  
 
A tak trudno dołożyć brakujący element?

Będzie hamować tak jak masz ustawiony aktualnie korektor, skoro nie masz ciegna to może być całość ustawiona tak że radę jeździć bezpiecznie bez obciążenia. Tego to nikt nie wie.

Albo napraw korektor albo przerób ABS na 4 koła. Każda inna możliwość to igranie ze śmiercią. Raz miałem hamowanie awaryjne bez tylnych hamulcow i gdyby nie zjechanie na pobocze to bym nie miał już cabrio. Auto kompletnie nie hamowalo.
  
 
Jezeli na przód masz ABS, a na tył nie to wtedy musi być ten korektor siły hamowania , tył auta jest lżejszy i kola szybciej bedą łapały, korektor sily hamowania ustawia sie w zależnosci obciązenia tyłu inaczej siły nacisku na oś.
  
 
Dobra będę Musiał po eksperymentować bo widocznie nikt tego nie testował. A jeszcze mi koledzy powiedźcie dobrze rozumiem że jeżeli tył auta jest bardziej obciążony to wtedy tył bardziej hamuje z tym korektorem?

[ wiadomość edytowana przez: rider49 dnia 2017-01-22 18:11:57 ]
  
 
Tak korektor siły hamowania sama nazwa tak mówi ustala sile hamowania od obciążenia czym lżejszy tył tym mniejsza sila hamowania np. przód bedzie hamował 75% a tył 25% musi to hamowanie sie wyrównać żeby przód Ci nie nurkował albo tył nie blokował, bo jedno i drugie jest niebezpieczne. Poszukaj sobie budowe i zasadę działąnia tego korektora nawet w starych autach były stosowane takie korektory, było kilka rodzi nawet na zasadzie sprezyny mocowanej do belki lub kulki ze spręzynką w obudowie gdzie kulka ustalała pozycje pochylenia i w danej ilości i cisnieniu przepuszczałą plyn do cylinderka. A testy najlepiej przeprowadź na suchej i mokrej nawierzchni wtedy bedziesz wiedzial o co chodzi.

[ wiadomość edytowana przez: adagor28 dnia 2017-01-22 18:46:24 ]
  
 
Tylko, że ten korektor działa poprawnie tylko na seryjnych sprężynach.
  
 
Cytat:
2017-01-22 21:22:06, darek4488 pisze:
Tylko, że ten korektor działa poprawnie tylko na seryjnych sprężynach.



Tak tutaj masz rację .
  
 
Nieprawda,po to jest regulacja na drążku żeby ustawić optymalną siłę na tył.przecież sprężyny nigdy nie trzymają idealnej pozycji w każdym modelu....
  
 
Ja tam na hamulce nie narzekam po zmianie sprężyn z tyłu na niższe. Na mokrym nie wywala mi auta z tyłu. Wiadomo że wysokość zawieszenia ma znaczenie dla korektora ale nieduża zmiana chya nic mu nie szkodzi. Ale jakby ktoś chciał to zawsze może to wyregulowac.. Ale czy ktoś to umie ustawić poprawnie to nie wiem.

W escorcie van miałem zmieniany korektor na nowy i żadnej regulacji nie robiliśmy,wyciągnięte z kartonu,założone i wg mnie zawsze przewidywalnie hamowal.




[ wiadomość edytowana przez: wiesiu666 dnia 2017-01-22 23:36:06 ]