Niva 1.7i Alternator i regulator

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam koledzy,

W mojej Nivie 1.7i, ktoś założył alternator od 1600 i dodał zewnętrzny regulator na nadkole (+przekaźnik). Jako, że nie zorentowałem się przed zakupem nowego, muszę teraz przerobić instalację pod orginalny alternator (ten z wbudowanym regulatorem).

Może mi ktoś krok po kroku opisać co gdzie podłączyć i jak przerobić wiązkę tak aby wszystko działało jak należy? Z góry wielkie dzięki

[ wiadomość edytowana przez: lemkoo dnia 2017-05-04 02:17:27 ]
  
 
Przede wszystkim musisz zmienić uchwyt mocowania alternatora do bloku.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Jak już zmienisz uchwyt na bloku, i zamontujesz alternator iskra/kwate zostaje ci do podłączenia - wsuwka wzbudzenie



oraz 2 lub 3 przewody zakończone oczkiem m6 (dwa przewody na jednym oczku + pojedynczy)





- jeden na skrzynke bezpieczników, jeden na akumulator i jeden na rozrusznik. Jeśli się pomyliłem, proszę o poprawienie.


Obecne kable wyprowadzone do wzbudzenia bedziesz musiał uciąć i tyle
  
 
Cytat:
2017-05-04 08:54:33, glod pisze:
- jeden na skrzynke bezpieczników, jeden na akumulator i jeden na rozrusznik. Jeśli się pomyliłem, proszę o poprawienie.


Pojedynczy do akumulatora, podwójny do kabiny:
- jeden do przekaźnika rozrusznika i do stacyjki
- drugi do skrzynek bezpieczników: duża 9 i mała 6

@lemkoo: 1.7i ale monopunkt, czy wielopunkt? Bo alternatory w monopunkcie (GM) i starsze miały jeszcze terminal "W" do obrotomierza, w wielopunktach (BOSCH) tego nie ma bo sygnał idzie z ECU.
  
 
Cytat:
2017-05-04 12:53:23, theant pisze:
Pojedynczy do akumulatora, podwójny do kabiny: - jeden do przekaźnika rozrusznika i do stacyjki - drugi do skrzynek bezpieczników: duża 9 i mała 6 @lemkoo: 1.7i ale monopunkt, czy wielopunkt? Bo alternatory w monopunkcie (GM) i starsze miały jeszcze terminal "W" do obrotomierza, w wielopunktach (BOSCH) tego nie ma bo sygnał idzie z ECU.



1.7i monopunkt.

To mam teraz zamontowane:


+ regulator na nadkolu. Jak widać, jeden wtyk został niepodpięty.

Wg. katalogu powinien być taki:


z wbudowanym regulatorem i taki właśnie zamówiłem. Mocowanie wygląda tak samo. Jedyny problem jaki mam, to podłączenie.

Rozumiem, że podłączam jeden wtyk do wyjścia regulatora na alternatorze, drugi do terminalu W. A kable ze starego regulatora łącze ze sobą i powinno być ok?

Wielkie dzięki

[ wiadomość edytowana przez: lemkoo dnia 2017-05-05 02:09:01 ]

[ wiadomość edytowana przez: lemkoo dnia 2017-05-05 02:11:13 ]
  
 
Dziwna sprawa. Każda niva po lifcie ma już alternator 70A, czemu ty masz inaczej?

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Cytat:
2017-05-05 09:18:35, SzokoLada pisze:
Dziwna sprawa. Każda niva po lifcie ma już alternator 70A, czemu ty masz inaczej?



Wygląda jakby ktoś przede mną, wsadził taki alternator jaki miał pod ręką i przerobił instalację.