Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2017-08-02 14:23:58 Zdemontować lepiej przedni boczek tuż obok nóg kierowcy. Sprawdzić komputer. Bo to on steruję rozrusznikiem, pompą i td. ----------------- АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим |
theant Niva 21214-20 Warszawa | 2017-08-02 21:11:42
Nie wprowadzaj w błąd - rozrusznikiem steruje przekaźnik uruchamiany stacyjką, ECU nie ma z nim nic wspólnego. |
MrRav3N Niva 21214 Lubuskie | 2017-08-02 22:21:59
A za co dokładnie odpowiedzialny jest komputer w tym modelu (2008 rok)? Może to jednak on jest przyczyną? Jeśli można się do niego podłączyć przy pomocy interfejsu to można założyć, że jest w 100% sprawny czy niekoniecznie? Dzięki. Ja szukam dalej.. |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2017-08-02 22:23:45
Jestem pewny tego co pisze. Jeżeli sterownik nie poda masy na przekaźnik, zapomnij o rozruszniku. Tak więc lepiej nie wprowadzaj w błąd innych. ----------------- АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим |
MrRav3N Niva 21214 Lubuskie | 2017-08-02 22:34:58
Rozrusznik kręci po przekręceniu kluczykiem ale jakoś dziwnie - raz krócej, raz dłużej - tak, jak pisałem w pierwszym poście. |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2017-08-02 22:44:33 Ogólnie mówiąc, nie liczył bym na cud. Raczej ECU do wymiany. Spróbuj jeszcze go podgrzać opalarką, być może pomoże, ale wątpię. Najczęściej właśnie uszkodzają ECU wodowaniem. Sprawdź jeszcze czujnik położenia wału. ----------------- АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2017-08-02 23:08:02 Sprawdź dokładniej styki. Te też lubią robić problemy. Chodzi mi bardziej połączenie pinów z przewodem. ----------------- АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим |
theant Niva 21214-20 Warszawa | 2017-08-02 23:58:33
Na pewno? LINK Może po 2009 roku tak jest, ale w tym temacie mamy Nivkę z 2008 roku (w temacie nie ma, ale na forum4x4.pl tak). Co prawda schemat jest do EURO2, ale w EURO3 jest tak samo to rozwiązane. Masa na przekaźnik (34) jest stała, jedynie co się zmienia to sygnał ze stacyjki (48 ). [ wiadomość edytowana przez: theant dnia 2017-08-03 00:00:37 ] |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2017-08-03 00:21:29 Prosty sposób sprawdzic: na pracującym silniku przekręć stacyjke w pozycje rozrusznika.
Co do przekaźnika, to ma on dwa obwody. Jeden ze stacyjki, drugi z ECU. ----------------- АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим [ wiadomość edytowana przez: SzokoLada dnia 2017-08-03 00:23:31 ] |
theant Niva 21214-20 Warszawa | 2017-08-03 05:34:20
Pokaż to na schemacie bo jakoś tego tam nie widać. Poza tym przeglądając serwisówkę od ECU MP7.0 Bosch'a, nie widzę żeby którykolwiek pin odpowiadał za sterowanie przekaźnikiem rozrusznika. Niestety ale podczas pracy silnika po przekręceniu kluczyka w pozycję rozruchu uruchamia się rozrusznik. Gdyby było jak twierdzisz ECU nie pozwoliłby na uruchomienie rozrusznika w czasie gdy silnik pracuje. Jak pisałem - może po 2009 roku tak jest bo komputer był zmieniony. |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2017-08-03 09:00:34 Moja niva 2005 rok. Nie reaguje na kluczyk podczas pracy silnika. Dodatkowo jak już odpali, ECU automatycznie rozłącza rozrusznik. ----------------- АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим |
MrRav3N Niva 21214 Lubuskie | 2017-08-03 09:54:23 |
theant Niva 21214-20 Warszawa | 2017-08-03 10:11:27 No i OK. Teraz się zgadza - nowe ECU z Euro4. Nie wiem dlaczego ubzdurało mi się, że dopiero w 2009 roku je wprowadzono.
No to szukaj teraz serwisówki do tego kompa i sprawdzaj na pinie sterującym przekaźnikiem czy pojawia się masa w trakcie kręcenia. Może być też tak, że z jakiegoś powodu ECU stwierdza, że silnik jest uruchomiony i odłącza rozrusznik. Któryś z czujników? Na jakiej podstawie ECU stwierdza że silnik jest uruchomiony? |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2017-08-03 10:26:56 Sprawdza impuls z czujnika położenia wałka rozrządu i korbowego ----------------- АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим |
MrRav3N Niva 21214 Lubuskie | 2017-08-08 11:30:51 Z tego, co się w międzyczasie dowiedziałem, prawdopodobnie uszkodzone immo po paru nieudanych próbach uruchomienia silnika może zablokować komputer - jakoś tak to sobie wymyślili konstruktorzy.
Wychodzi na to, że jednak bez wymiany ecu się nie obędzie |
bartixr SYMPATYCZNY GOŚĆ stary traktor DT110@ ... Moskwa | 2017-08-08 12:38:37 nowe immo sa w swobodnej sprzedaży i nie sa drogie, stawiaj maszynę na koła. |
theant Niva 21214-20 Warszawa | 2017-08-08 13:20:21 A masz może czerwony "kluczyk" do immo? Może spróbuj go rozbroić na stałe - powrót do możliwości uzbrajania tylko w serwisie, ale za to nie będzie blokował ECU. |
MrRav3N Niva 21214 Lubuskie | 2017-08-10 11:48:34
A nie trzeba go później zaprogramować?
Nawet nie wiesz jak mi już do niej tęskno
Niestety nie mam. Najgorsze jest to, że nie wiadomo czy komputer nie jest uszkodzony. W każdym razie wczoraj zawiozłem go do magika, który dzisiaj ma go sprawdzić i jeśli będzie sprawny to ma wyłączyć immo. Czekam na telefon.. |