Gaźnik 21073-1107010 regeneracja?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam szanownych użytkowników forum

Od dwóch lat z mniejszym lub większym szczęściem użytkuje Ladę Nive z 2000r (1.7). Szybki zakup 'pewnego auta' od 'znajomego' bez zastanowienia i zgłębienia tematu przed.

Od samego początku borykam się z problemami z gaźnikiem, ale ten temat zostawiłem sobie na sam koniec, kiedy cała reszta będzie juz w miarę ogarnięta ogarnięta. Auto szarpie, przerywa, często gaśnie po wyłączeniu ssania, a na rozgrzanym silniku przy odpuszczaniu gazu. Pali więcej niż impreza WRX, a nawet STI czy EVO . Często zalewa silnik.
Auto było wielokrotnie u mechanika (przy okazji kolejnych napraw) ale nigdy nie udało się tego zrobić. Z braku czasu nie robię tego sam, tylko oddaje auto mechanikowi.


Czy ktoś orientuje się czy jest możliwość dostania na rynku zestawu naprawczego do gaźnika o oznaczeniu 21073-1107010 (wg jacars to gaźnik SOLEX)? Obdzwoniłem już niemal wszystkie dostępne w sieci miejsca i nic. Albo nie mają w ogóle takich elementów, albo mają od Samary, gdzie pasują tylko niektóre membrany. Chodzi mi o kompletny set gdzie znajdę zarówno membrany jak i dysze.

Druga opcja - czy możecie polecić gdzieś w okolicy Krakowa speca od naprawy/regeneracji gaźników?

Trzecia opcja... kupno nowego - w jacars powiedizeli 480 PLN w, ale nie jestem w stanie stwierdzić czy to dużo, czy mało i czy w ogóle ten gaźnik podejdzie i będzie działał - dlaczego? O tym poniżej

Jeżeli znacie w okolicy Krakowa jakiegoś fachowca od Lady, który mógłby ogólnie przyjrzeć się mojemu egzemplarzowi (mam wrażenie że to jakaś hybryda złożona z różnych części i chciałbym ustalić co jest co) również poproszę o namiary.

Z góry dziękuję za pomoc
z


  
 
Kup zestaw naprawczy solexa do samary. Membrany uszczelki filterek jest w zestawie wraz z gumkami, podejda bez problemu.

Dysze nie zuzywaja sie poza uszkodzeniami cewki wolnych obrotow. Tak jak to bywa przy gazniku, pewnie jest nierowna podstawa, nie wspomne o sparcialych wezykach podcisnienia etc.

Rozkrecaj, czysc, wymien uszczelki i bedzie dobrze. A moze twoj silnik juz dogorywa?
  
 
Jak nie ogarniasz sam to spróbuj:
Autolada inż Jan Czech Modlnica
Władysław Gazda Bibice ( ale tu dopilnuj żeby tylko p. Gazda osobiście ci to robil)
Obydwaj maja wiedzę na temat Ład

i jest jeszcze taki spec stricte od gaźników:

Aniołowicz Andrzej. Zakład naprawy gaźników

Albo rób sam tak jak Ci pisał glod
  
 
Dzięki Panowie za namiary...
jutro spróbuje ogarnąć temat.

Pozdrawiam
z
  
 
Mogę ci to ogarnąć, jeżeli inni już nie poradzą.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
I jak, sam robisz czy już gdzieś byleś z tym gaźnikiem?
  
 
Też jestem ciekaw
  
 
Hej!
Z braku czasu, dopiero w zeszłym tygodniu udało mi się zdemontować gaźnik i oddałem na próbę do P. Jabłońskiego w Krk. Dzwoniłem również do A.Aniołowicza (dzięki andrzej_kraków!), ale że akurat nie odbierał i nie oddzwonił wybór padł na Pana J., który oddzwonił
Jak odbiorę i zamontuje dam znać jaki efekt.

z

  
 
I co? Spec dał radę?
  
 
Hej, dopiero dzisiaj znalzłem czas żeby odebrać gaźnik.
Zapieczona jest dysza do regulacji wolnych obrotów i za cholerę nie można jej wykręcić. W ogóle to zalepiona była jakimś kitem (wtf?!). Reszta wydaje się być ok.
Odwiozłem szpeje do mechaniora gdzie stoi auto i ma to zrobić po swojemu... jak się uda to się uda, jak się zniszczy to będę szukał nowego. Info jutro

Rozglądałem się kiedyś za gaźnikiem i znazałem jeden w jacars - koszt nieco ponad 400zł. Teraz po przewertowaniu forum wiem, że są różne opinie na temat sklepu i sprzedawanych tam produktów. Czy może ktoś wie gdzie w razie czego można nabyć nowy gaźnik który będzie pasował ewentualnie jakąś pewną używkę?

PS. plus taki że Pan naprawił i odpicował dwa gaźniki do Urala które mu zostawiłem w komplecie z tym z nivy. Wyglądają jak nowe. Szkoda, że zarówno gaźniki jak i motocykl nie są moje tylko mechanika



  
 
Tzn czy nie zrobił Ci gaźnika od A do Z? Nie rozumiem?
  
 
Nie. Stwierdził że skoro i tak nie można regulować obrotó, a bez uszkodzenia wykręcić tej dyszy to nie będzie tego robił.
  
 
Dajże ten gaźnik do inż Czecha w Modlnicy (Autolada), zapytać nie zaszkodzi, człowiek naprawdę ma wiedzę - od co najmniej 20 lat w tym siedzi, miał nawet autoryzacje do napraw gwarancyjnych Ład.
  
 
No i się wyjaśniło, po tym jak ktoś mądry pomodził gaźnik w Ładzianie gdy założone było w niej kiedyś LPG - nie nadawał się do niczego. Dysze zabite młotkiem i zaklejone jakimś gównem (wtf?!).

Kupiony nowy gaźnik Solexa, pali bez problemu, silnik pracuje równo, nie gaśnie i pali duuuuużo mniej
  
 
Cytat:
2017-10-19 21:30:38, andrzej_krakow pisze:
Dajże ten gaźnik do inż Czecha w Modlnicy (Autolada), zapytać nie zaszkodzi, człowiek naprawdę ma wiedzę - od co najmniej 20 lat w tym siedzi, miał nawet autoryzacje do napraw gwarancyjnych Ład.



Andrzej, tak zawsze ich nie polecaj bo teraz oni lade robia/widza raz na pol roku, a wiedza im wylatuje/paruje z glowy. Przyklad: jak gosc wbil tuleje wahacza przedniego do konca zamiast do zabkow, .... bo mu sie zapomnialo. Dodam ze tuleje/poliuretan od bartka zolte, dokupisz mi teraz dwie takie?