Avensis 1CDFTV D4D"04 P0093 tylko na zimnym silniku

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam forumowiczów,

Mam pytanko czy ktoś nie spotkał się z podobnym problemem jak ja, a mianowicie:

Podczas ruszania/ przyspieszania na zimnym silniku auto traci moc, nie reaguje na pedał gazu i wyświetla "check engine''. Czasami wystarczy lekko dodać gazu na b. jałowym (do ok 1500rpm) żeby złapała ten błąd. Objawia się to tylko wtedy gdy auto stoi dłużej jak jeden dzień, szczególnie przy dużej wilgotności i niższych temperaturach.

Żeby dalej jechać wystarczy ją ponownie uruchomić i jest ok. Do następnego razu. Gdy tylko wskazówka od temperatury się ruszy to jest wszystko ok i ani razu mi się to nie powtórzyło na ciepłym silniku.

Toyotka nie kopci, problemów z rozruchem nie ma żadnych (dzisiaj -5 i zapaliła od strzała).

Gdy wyjeżdżam w dłuższą trasę i dopilnuję żeby obroty podczas przyspieszania nie spadły poniżej 2000 to zdąży się rozgrzać i wszystko jest ok i później dopóki znowu temp. silnika nie zrówna się z temp. otoczenia to mam spokój z tym problemem.

Kumpel kilka tygodni temu podłączył ave pod kompa i opis błędu był taki:

Zdjęcie błąd


Na ciepłym silniku parametry mam takie:

Zdjęcie

Może jakieś pomysły co może być tego przyczyną? Jeden z 'mechaników' doradził mi żeby się do tego przyzwyczaić i jeździć ale momentami robi się to niebezpieczne gdy chcę wyjechać z podporządkowanej a tu na środku drogi takie coś, szczególnie gdy nie ja jestem za kierownicą..
  
 
Cytat:
2016-12-23 18:30:42, dsajewski pisze:
Witam forumowiczów, Mam pytanko czy ktoś nie spotkał się z podobnym problemem jak ja, a mianowicie: Podczas ruszania/ przyspieszania na zimnym silniku auto traci moc, nie reaguje na pedał gazu i wyświetla "check engine''. Czasami wystarczy lekko dodać gazu na b. jałowym (do ok 1500rpm) żeby złapała ten błąd. Objawia się to tylko wtedy gdy auto stoi dłużej jak jeden dzień, szczególnie przy dużej wilgotności i niższych temperaturach. Żeby dalej jechać wystarczy ją ponownie uruchomić i jest ok. Do następnego razu. Gdy tylko wskazówka od temperatury się ruszy to jest wszystko ok i ani razu mi się to nie powtórzyło na ciepłym silniku. Toyotka nie kopci, problemów z rozruchem nie ma żadnych (dzisiaj -5 i zapaliła od strzała). Gdy wyjeżdżam w dłuższą trasę i dopilnuję żeby obroty podczas przyspieszania nie spadły poniżej 2000 to zdąży się rozgrzać i wszystko jest ok i później dopóki znowu temp. silnika nie zrówna się z temp. otoczenia to mam spokój z tym problemem. Kumpel kilka tygodni temu podłączył ave pod kompa i opis błędu był taki: Zdjęcie błąd Na ciepłym silniku parametry mam takie: Zdjęcie Może jakieś pomysły co może być tego przyczyną? Jeden z 'mechaników' doradził mi żeby się do tego przyzwyczaić i jeździć ale momentami robi się to niebezpieczne gdy chcę wyjechać z podporządkowanej a tu na środku drogi takie coś, szczególnie gdy nie ja jestem za kierownicą..

Napisz te bledy bo sie to nie otwiera.
No niezly ten mechanik
  
 
A więc wrzucam jeszcze raz bo poprzedni serwer był do d..

opis błędu:
Avka błąd

oraz na ciepłym silniku:
Ciepły silnik
  
 
Cytat:
2016-12-24 13:41:42, dsajewski pisze:
A więc wrzucam jeszcze raz bo poprzedni serwer był do d.. opis błędu: Avka błąd oraz na ciepłym silniku: Ciepły silnik


Ale masakra takie korekcje to widzialem ostatnio jak byla dziura w tloku.Do sprawdzenia wtryski i cisnienie sprezania na poczatek.
  
 
Cytat:
2016-12-24 13:57:37, Bigelektron pisze:
Ale masakra takie korekcje to widzialem ostatnio jak byla dziura w tloku.Do sprawdzenia wtryski i cisnienie sprezania na poczatek.

Ogolnie to za P0093 odpowiadaja nadmiernie przelewajace wtryski lub jezeli jest to chip zwiekszajacy moc.
  
 
Nie ma chipu, orientujesz się może gdzie w Polsce jest dobry serwis wtryskiwaczy common rail? Nie chciałbym dać do pierwszego lepszego żeby po dwóch miesiącach usterka powróciła :/
  
 
Cytat:
2016-12-24 15:09:46, dsajewski pisze:
Nie ma chipu, orientujesz się może gdzie w Polsce jest dobry serwis wtryskiwaczy common rail? Nie chciałbym dać do pierwszego lepszego żeby po dwóch miesiącach usterka powróciła :/

Stregoborzyce Mateusz Cygan wstukaj w google wyskoczy adres.
Jest sprawdzony i skuteczny.
  
 
Do kupienia regenerowane fabrycznie wtryski:
http://www.diesel-system.pl/
  
 
Niestety musze powrócić do tematu, po przejechaniu ok 10tys km usterka powróciła, tj. tryb awaryjny przy przyspieszaniu na zimnym silniku, szczególnie przy zejściu z 3 biegu na 2 i rozpędzaniu, w techstreamie ten sam błąd p0093. Korekcje wyglądają dużo lepiej niż przed serwisem w Diesel Klinice -
#1 0.472
#2 0.941
#3 -1.717
#4 0.003
Jakieś pomysły albo poleciłby ktoś dobrego mechanika od Toyoty?
  
 
Cytat:
2017-11-18 16:51:36, dsajewski pisze:
Niestety musze powrócić do tematu, po przejechaniu ok 10tys km usterka powróciła, tj. tryb awaryjny przy przyspieszaniu na zimnym silniku, szczególnie przy zejściu z 3 biegu na 2 i rozpędzaniu, w techstreamie ten sam błąd p0093. Korekcje wyglądają dużo lepiej niż przed serwisem w Diesel Klinice - #1 0.472 #2 0.941 #3 -1.717 #4 0.003 Jakieś pomysły albo poleciłby ktoś dobrego mechanika od Toyoty?


To oznacza tylko jedno jezdziles i dalej jeździsz na dziadoskim paliwie.Ale masz chyba rok gwarancji na poprzednia naprawę wtryskow.
  
 
Po tym remoncie w zimie zalewałem Shell Vpower, pozniej verva i tak bylo do powstania usterki. Nie tylko tego common raila tam tankuje ale tylko z tym mam problemy. Może ktoś poleci jakiś serwis z podkarpacia co by miał troche pojecia o d4d?