RAV4 D4D 2004r błąd P1229

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Jak trwoga do do boga
W ciągu roku od zakupu wyskoczył 3 razy błąd P1229. Było to przy jeździe po mieście bez szaleństw. Zapalał się CHECK i auto traciło moc. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu moc wracała. Poprzedni właściciel tuż przed sprzedażą wymienił oba zaworki t.j. czerwony i zielony. Z powodu dziwnego dźwięku w pompie wymieniłem zawór 22180-27010 (pomogło). Za ostatnim razem kiedy wyskoczył błąd i auto straciło moc (oczywiście check) podjechałem do warsztatu na sprawdzenie. Niestety sprawdzili tylko, że to błąd P1229 i go skasowali. Auto obecnie jeździ prawidłowo. Boję się, że sytuacja powróci np. podczas wyprzedzania. Jak z tym zawalczyć?
stan licznika 220tys
  
 
Cytat:
2020-01-06 18:41:00, MlodyRavd4d pisze:
Witam. Jak trwoga do do boga W ciągu roku od zakupu wyskoczył 3 razy błąd P1229. Było to przy jeździe po mieście bez szaleństw. Zapalał się CHECK i auto traciło moc. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu moc wracała. Poprzedni właściciel tuż przed sprzedażą wymienił oba zaworki t.j. czerwony i zielony. Z powodu dziwnego dźwięku w pompie wymieniłem zawór 22180-27010 (pomogło). Za ostatnim razem kiedy wyskoczył błąd i auto straciło moc (oczywiście check) podjechałem do warsztatu na sprawdzenie. Niestety sprawdzili tylko, że to błąd P1229 i go skasowali. Auto obecnie jeździ prawidłowo. Boję się, że sytuacja powróci np. podczas wyprzedzania. Jak z tym zawalczyć? stan licznika 220tys


Co ile wymieniasz filtr paliwa i jakiej firmy byl?
  
 
Filtry Mann, pierwszy wymieniony po 5000 km, drugi ma obecnie przebieg ok. 2500 km.
Nie wiem czy to zbieg okoliczności ale wszystkie check-i miały miejsce na zimnym silniku i przy temperaturach w okolicach 0-5 stopni


[ wiadomość edytowana przez: MlodyRavd4d dnia 2020-01-07 22:17:32 ]
  
 
Cytat:
2020-01-07 22:13:29, MlodyRavd4d pisze:
Filtry Mann, pierwszy wymieniony po 5000 km, drugi ma obecnie przebieg ok. 2500 km. Nie wiem czy to zbieg okoliczności ale wszystkie check-i miały miejsce na zimnym silniku i przy temperaturach w okolicach 0-5 stopni [ wiadomość edytowana przez: MlodyRavd4d dnia 2020-01-07 22:17:32 ]


A zagladales do odstojnika jak wymieniasz filtr warto spuscic do naczynia aby ocenic czy nie plywaja jakies flupy.
  
 
Układ paliwowy czysty. Jakiś czas temu wlałem liqui moly do czyszczenia układu wtryskowego (polecany przez uznany warsztat) ale oczywiście nie pomogło.
Dzisiaj rano ok 1 minute po odpaleniu przy próbie włączenia się do ruchu auto straciło moc i check. Po zgaszeniu i odpaleniu auta już do końca dnia śmigało aż miło.
Pojechałem do znajomego który odczytał mi testerem IT2 zapisane parametry w historii błędu.
Sami niestety nic z tego nie wymyśliliśmy więc tylko skasował check-a. Poniżej zamieszczam odczytane parametry. Proszę o interpretację danych.
P1229 Fuel Pump System
Injection Volume 13,37mm
Injection Timing 0,0CA
Ehgine SPD 1000rpm
MAP 100kPa
Coolant Temp 4 C
Intake Air 0 C
Fuel Temp 0 C
Accel Position 15%
Vehicle SPD 0km/h
Stop Light SW ON
A/C SIG OFF
Starter SIG OFF
Accel Open SW OFF
Heater Control Lever HOT
Throttle Step POS 71step
Common Rail Pressure 36MPa
Ambient Temperature 0 C
Revised Injection Volume#1 1.409mm3
Revised Injection Volume#2 -0.622mm3
Revised Injection Volume#3 0.003mm3
Revised Injection Volume#4 -0.935mm3
Pump VCM Angle 49CA
M-INJ/PILOT ON 888us
M-INJ/PILOT OFF 0us
Pilot-Injection 647us
Engine Run Time 62sec
  
 
Cytat:
2020-01-08 14:34:23, MlodyRavd4d pisze:
Układ paliwowy czysty. Jakiś czas temu wlałem liqui moly do czyszczenia układu wtryskowego (polecany przez uznany warsztat) ale oczywiście nie pomogło. Dzisiaj rano ok 1 minute po odpaleniu przy próbie włączenia się do ruchu auto straciło moc i check. Po zgaszeniu i odpaleniu auta już do końca dnia śmigało aż miło. Pojechałem do znajomego który odczytał mi testerem IT2 zapisane parametry w historii błędu. Sami niestety nic z tego nie wymyśliliśmy więc tylko skasował check-a. Poniżej zamieszczam odczytane parametry. Proszę o interpretację danych. P1229 Fuel Pump System Injection Volume 13,37mm Injection Timing 0,0CA Ehgine SPD 1000rpm MAP 100kPa Coolant Temp 4 C Intake Air 0 C Fuel Temp 0 C Accel Position 15% Vehicle SPD 0km/h Stop Light SW ON A/C SIG OFF Starter SIG OFF Accel Open SW OFF Heater Control Lever HOT Throttle Step POS 71step Common Rail Pressure 36MPa Ambient Temperature 0 C Revised Injection Volume#1 1.409mm3 Revised Injection Volume#2 -0.622mm3 Revised Injection Volume#3 0.003mm3 Revised Injection Volume#4 -0.935mm3 Pump VCM Angle 49CA M-INJ/PILOT ON 888us M-INJ/PILOT OFF 0us Pilot-Injection 647us Engine Run Time 62sec


No te dane akurat do niczego sie nie przydadza
Trzeba zrobic test fuel leak na pojedynczych scv i jakie jest cis na zimnym i nagoracym silniku
  
 
Cytat:
2020-01-09 00:32:10, Bigelektron pisze:
Trzeba zrobic test fuel leak na pojedynczych scv i jakie jest cis na zimnym i nagoracym silniku


Proszę o wyrozumiałość i jeżeli można nieco jaśniej , dla mnie to zbyt duży to skrót.
Chodzi o ciśnienie sprężania, na szynie czy jeszcze jakieś inne?
Jak zrobić test fuel leak na pojedynczych scv?
  
 
Odnalazłem na innym forum "test fuel leak". Opisany tam jest przypadek D4D w Avensis i testów na Techstream-ie. Czyli rozumiem, że do przeprowadzenia takiego testu potrzebuję interfejs np. z Techstream-em. Ale dalej nie wiem co znaczy "na pojedynczych scv" .
Mam robić pierwszy test na zimnym silniku z odpiętą wtyczką z czerwonego zaworu, później drugi test z odpiętą wtyczką z zielonego? Następnie to samo na ciepłym silniku?
Nie mogę nigdzie trafić na procedurę testu. Wiem, że dla niektórych sprawa jest banalna i dla mnie w przyszłości pewnie też taka będzie, ale obecnie nie jest.
Proszę o podpowiedź.
  
 
Cytat:
2020-01-12 12:20:35, MlodyRavd4d pisze:
Odnalazłem na innym forum "test fuel leak". Opisany tam jest przypadek D4D w Avensis i testów na Techstream-ie. Czyli rozumiem, że do przeprowadzenia takiego testu potrzebuję interfejs np. z Techstream-em. Ale dalej nie wiem co znaczy "na pojedynczych scv" . Mam robić pierwszy test na zimnym silniku z odpiętą wtyczką z czerwonego zaworu, później drugi test z odpiętą wtyczką z zielonego? Następnie to samo na ciepłym silniku? Nie mogę nigdzie trafić na procedurę testu. Wiem, że dla niektórych sprawa jest banalna i dla mnie w przyszłości pewnie też taka będzie, ale obecnie nie jest. Proszę o podpowiedź.


Opisywalem ten sposob na tym forum wielokrotnie i jest cytowany tez na innych forach.
Tak wykorzystujesz test fuel leak ktory normalnie sluzy do podbicia cisnienia i spr wyciekow zewnetrznych z przewodow.
A poniewaz znamy target cisnienia w tescie wiec na podstawie cisnienia otrzymanego jestem w stanie stwierdzic jaka jest sprawnosc wtryskow na przelew czy pompka podawcza jest ok i czy pompa jest ustawiona na znaki na rozrzadzie. Oczywiscie badajac cisnienia na obydwu zaworach niczego nie mozna stwierdzic.
Ale odpinajac do testu jeden a potem drugi juz tak. I robiac to na zimnym i rozgrzanym do 94stopnie silniku i porownujac cisnienia. Trzeba tylko wiedziec jakie maja byc i jakie sa jeszcze dobre a jakie juz nie tych danych nie znajdziesz w dokumentacji bo nie istnieja podobnie jak sposob ktory sobie wymyslilem ale jest skuteczny w ocenie sprawnosci ukladu.Mozna na tej podstawie sporo wykluczyc.
  
 
Wielkie dzięki za wytłumaczenie, teraz już wiem o co chodzi. Ponieważ nie mam takiego testera to postanowiłem sobie zamówić. Jak przyjdzie to oczywiście wtedy wykonam testy.
  
 
Nareszcie dotarł interfejs

Nareszcie dotarł interfejs i mogłem wykonać test (mam nadzieję, że o to chodziło). Poniżej zestawienie chyba najistotniejszych parametrów. Na ciepłym przy teście silnik pracował równo, natomiast na zimnym trochę go szarpało (jak w benzynowym wypadające zapłony - przy zalanych kablach od świec).
Czy z tych danych można już wyciągnąć jakieś wnioski? Proszę o pomoc.

1.ZAWÓR ZIELONY ODŁĄCZONY SILNIK CIEPŁY
Injection Volume 6,78mm
Engine SPD 2081rpm
Coolant temp 93C
Fuel temp 31C
Common Rail Pressure 91MPa
Revised Injection Vol.1 0,628mm
Revised Injection Vol.2 -1,091mm
Revised Injection Vol.3 0,003mm
Revised Injection Vol.4 -0,154mm

2.ZAWÓR ZIELONY ODŁĄCZONY SILNIK ZIMNY
Injection Volume 13,55mm
Engine SPD 1940rpm
Coolant temp 8C
Fuel temp 4C
Common Rail Pressure 116MPa
Revised Injection Vol.1 0,628mm
Revised Injection Vol.2 -0,622mm
Revised Injection Vol.3 0,941mm
Revised Injection Vol.4 -1,560mm

3.ZAWÓR CZERWONY ODŁĄCZONY SILNIK CIEPŁY
Injection Volume 6,43mm
Engine SPD 2084rpm
Coolant temp 91C
Fuel temp 31C
Common Rail Pressure 88MPa
Revised Injection Vol.1 0,472mm
Revised Injection Vol.2 -0,779mm
Revised Injection Vol.3 -0,154mm
Revised Injection Vol.4 -0,154mm

4.ZAWÓR CZERWONY ODŁĄCZONY SILNIK ZIMNY
Injection Volume 17,90mm
Engine SPD 1862rpm
Coolant temp 4C
Fuel temp 4C
Common Rail Pressure 102MPa
Revised Injection Vol.1 1,566mm
Revised Injection Vol.2 -0,622mm
Revised Injection Vol.3 0,941mm
Revised Injection Vol.4 -2,185mm

[ wiadomość edytowana przez: MlodyRavd4d dnia 2020-02-11 14:56:49 ]

[ wiadomość edytowana przez: MlodyRavd4d dnia 2020-02-11 14:57:26 ]
  
 
[quote]
No dobra a teraz te spadki mocy na zimnym wystepuja??
  
 
Kilka dni temu po nocy po odpaleniu i próbie włączenia się do ruchu wyskoczył "CHECK" i oczywiście brak mocy. Zgaszenie i ponowne odpalenie przywróciło moc i auto znowu jeździ. Jak do tej pory problem pojawiał się tylko czasami i to na zimnym silniku.

[ wiadomość edytowana przez: MlodyRavd4d dnia 2020-02-11 18:09:07 ]
  
 
Bigelektron napisałeś abym wykonał test fuel leak który jest skuteczny w ocenie sprawnosci ukladu. Czy możesz uchylić rąbka tajemnicy, czy w moim przypadku jest bardzo źle czy jednak dane nie są jednoznaczne. Nie wiem co robić dalej (niestety problem pojawia się tylko przy niższych temperaturach a cały czas mimo lutego jest ciepło i auto jeździ dobrze).
  
 
Cytat:
2020-02-19 09:48:00, MlodyRavd4d pisze:
Bigelektron napisałeś abym wykonał test fuel leak który jest skuteczny w ocenie sprawnosci ukladu. Czy możesz uchylić rąbka tajemnicy, czy w moim przypadku jest bardzo źle czy jednak dane nie są jednoznaczne. Nie wiem co robić dalej (niestety problem pojawia się tylko przy niższych temperaturach a cały czas mimo lutego jest ciepło i auto jeździ dobrze).


Cisnienia masz dobre czyli pompa i wtryski ok.
A nie sprawdzales jaki teraz jest kod bledu.
Bo taki spadek mocy ze pomaga wylaczenie zaplonu to przewaznie jak turbo przeladowuje a wtedy jest kod P1251.
A jezeli faktycznie znowu masz ten kod to wyglada bardziej na problem z wytracajaca sie parafina zwlaszcza jezeli wtedy gdy byly problemy temp spadala ponizej zera
  
 
Proszę o kontakt do Bigelektrona. Mam problem z układem paliwowym toyota rav4 II.
Wymieniłem zaworki,filtry, sprawdzałem masę i ogólnie wiązki kabli, regenerowałem wtryski i dalej wyskakuje błąd 1229. Ciężko mi dojść do jakiś sensownych wniosków. Auto pali dobrze na zimnym i ciepłym silniku. Na początku było to znośne, bo błąd wyskakiwał tylko w czasie rozgrzewania się silnika, dosłownie przejechałem około dwóch kilometrów od domu i z dokładnością do 200 m w tym samym miejscu wyskakiwał błąd(działo się tak samo o różnych porach roku)?. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika mogłem dalej jeździć cały dzień i nic się nie działo.
Potem sytuacja się pogorszyła i oprócz rozgrzewania zapalał się już w trakcie jazdy. Zauważyłem jednak, że gdy jadę bardziej dynamicznie, wyższe obroty, częste zmiany gazu nie wchodzi raczej w tryb awaryjny, natomiast, gdy wyrównam i stabilnie jadę na 5 biegu bardzo często znowu wywala 1229.
Parę razy przejechałem się z komputerem z interfejsem delphi , wrzuciłem parę parametrów, ciśnienia, temperatury i raczej do momentu wyskoczenia błędu nie zaobserwowałem jakiegoś nagłego wzrostu ciśnienia czy coś podejrzanego. Od razu powiem, że nie wiem jakie powinny być prawidłowe ciśnienia, ale nie odbiegały znacząco od tych ,gdy podczas przejazdu nic się nie działo.
Już wydałem trochę na grata i chciałbym uniknąć po kolei wymiany pompy, listwy z czujnikiem i zaworem a może sterownika. Posiadanie tego modelu zraziło mnie do marki już chyba na zawsze, bo niespodzianek było więcej. Przed ravką miałem civica i przez 11 lat oprócz eksploatacyjnej wymiany rozrządu , przegubów i oleju nie robiłem nic, a trochę kilometrów nastukałem.
  
 
Ja jeszcze mam Civica (od 15 lat), potwierdzam bezawaryjność - rozrząd, klocki, filtry i oleje, żadnej usterki!
Niestety, nie udało mi się jeszcze pozbyć błędu p1229. Błąd pojawia się bardzo rzadko, i to tylko na zimnym silniku - w okolicach "0" lub jak jest zimniej (i zawsze jak zobaczy mechanika to jest dobrze). Bardzo chętnie naprawiłbym auto, ale niestety do tej pory nie miałem szczęścia - jeżeli uda Ci się coś ustalić lub masz jakieś pomysły to proszę daj znać. Napisz do Bigelektrona na priv , z pewnością odpisze (jak nie dzisiaj to jutro).
Przy okazji zapytam, jak w Twojej RAVce jest z przyspieszeniem? Wydaje mi się, że w mojej powyżej 3000obr idzie słabo, a 4000 obr to osiąga ze zbytnim z ociąganiem się. Do 100km/h (według licznika) rozpędza się w 15sek (to chyba trochę za długo?).
  
 
Z przyspieszeniem raczej w porządku. Wiadomo na zimnym, to raczej mułowato. Czasu w jaki osiąga 100 km/h nie mierzyłem.
  
 
Tak jak już wcześniej pisałem - jak robiło się zimno to chwilkę po odpaleniu auta czasami wyskakiwał mi błąd P1229 i samochód tracił moc. Mimo że zawory SCV były wymieniane przez poprzedniego właściciela (tuż przed sprzedażą mnie) postanowiłem je jednak wymienić na nowe. Po wymianie jeżdżę już kilka tygodni bezawaryjnie mimo nawet kilkunastostopniowych mrozów!
Wreszcie kochane autko!
  
 
U mnie sprawa załatwiona. Wielkie podziękowania dla Bigelektrona, który problem zdiagnozował i naprawił . Wcześniej, przed wizytą u kolegi w mojej ravce wymieniłem zaworki scv na nowe i regenerowałem wtryski. Auto bardzo dobrze przyspieszało, miało moc, a mimo tego w dziwnych momentach wyskakiwał błąd 1229 i przechodziło w stan awaryjny.
Okazało się, że jeden z nowych zaworków nie trzyma parametrów tzn. utrzymywał bardzo duże ciśnienie, bliskie granicznego i w niektórych okolicznościach przekraczał 1-3Mpa i wtedy wywalał błąd. Od razu powiem ku przestrodze, że były to zamienniki. Wcześniejsze SCV z firmy denso , kupione w hurtowni motoryzacyjnej wytrzymały trochę ponad dwa lata, co też wydaje mi się krótko, biorąc pod uwagę, że raczej staram się lać do baku tylko pewne paliwo.