Kończy się sprzęgło. Co mnie czeka (jaki koszt?)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. W sumie to nie co się dziwić ponad 200 tys. kilometrów to sprzęgło ma prawo się zmęczyć. Moja Corolla z silnikiem 2,0 D4D ma już 7 lat, więc też może się coś zużyć.
Przy ruszaniu z jedynki lub biegu wstecznego samochód nie rusza płynnie lekko skokowo. Na wyższych biegach nie jest to odczuwalne.
Zastanawiam się co mnie czeka? Co jest do wymiany, i ile to będzie kosztować?
  
 
A Ty tam nie masz dwumasy przypadkiem ?
  
 
No właśnie jak to stwierdzić czy w mojej Corolce jest takie drogie i zawodne sprzęgło dwumasowe?
  
 
Cytat:
2010-08-27 18:54:13, panjarekp pisze:
No właśnie jak to stwierdzić czy w mojej Corolce jest takie drogie i zawodne sprzęgło dwumasowe?


A dwumasa nie da się zastąpić zwykłym sprzęgłem? Kolega ma corolke 2.0 D4D rocznik 2002 i jest w niej zwykłe sprzęgło
  
 
można
  
 
koszt sprzegla od 300 złotych w górę. wymiana - drugie 300. koszt dwumasy bedzie wiekszy.
  
 
Cytat:
2010-08-27 18:54:13, panjarekp pisze:
No właśnie jak to stwierdzić czy w mojej Corolce jest takie drogie i zawodne sprzęgło dwumasowe?


Po nr Vin w dziale czesci.
  
 
Właśnie się dowiedziałem, że w moim aucie nie ma tzw. dwumasy (silnik 1CD-TV 90 KM). Czeka mnie wymiana kompletnego sprzęgła, czyli: tarcza sprzęgła, docisk i łożysko oporowe). W sklepach internetowych sprawdziłem ceny części. Sprzęgło kompletne kosztuje około 1200 zł.
  
 
Cytat:
2010-08-31 20:25:53, panjarekp pisze:
Właśnie się dowiedziałem, że w moim aucie nie ma tzw. dwumasy (silnik 1CD-TV 90 KM). Czeka mnie wymiana kompletnego sprzęgła, czyli: tarcza sprzęgła, docisk i łożysko oporowe). W sklepach internetowych sprawdziłem ceny części. Sprzęgło kompletne kosztuje około 1200 zł.


Dowiedz sie ile kosztuje oryginal bo moze nie warto zakladac czegokolwiek z przypadku?
  
 
Sprawdziłem też ceny w autoryzowanym serwisie Toyoty we Wrocławiu. Tarcza 648 zł, docisk 738 zł, łożysko 155 zł.
Najtaniej znalazłem na Allegro:
http://allegro.pl/sprzeglo-kpl-aisin-toyota-avensis-corolla-2-0-d4d-i1177224362.html
http://allegro.pl/sprzeglo-komplet-luk-toyota-avensis-corolla-d4d-i1206430033.html
Znacie te firmy: Asin i LUK?
  
 
Cytat:
... Znacie te firmy: Asin i LUK?


Podejrzewam, że u Ciebie w Toyocie jest zamontowane sprzęgło aisin. W starej ravce mam zamontowany cały nowiutki komplet sachs-a. W nowej, z powodu braku kasy zmieniłem tylko okładziny, przetoczyłem docisk i kupiłem nowe łożysko (okładziny + przetoczenie jakieś 120 zł, łożysko 170). Okładziny założyłem z LUK-a. Na sachs-ie znacznie lepiej pracuje pedał sprzęgła, miękko, bez oporów. Pedał sprzęgła mógłbyś wcisnąć ręką. Na oryginalnym sprzęgle pedał jest taki kapciowaty. Co do okładzin. NA tych z LUK-a przy obrotach silnika 5,5-6tys na 3 biegu chyba czuję zapach spalenizny sprzęgła. Gdybym miał wybierać między LUK a Asin to wybrał bym to drugie.
  
 
Nie wiedziałem, że jeszcze się tak naprawia (wymienia same okładziny i przetacza docisk). Pewnie jest to ekonomicznie uzasadnione. Kłopot z tym, że na dłuższy czas jest uziemnione auto. Sam się zastanawiam, czy zamówić kompletne sprzęgło i pojechać do mechanika, czy zostawić najpierw auto a potem, zamawiać konieczne części?
  
 
Cytat:
2010-09-01 14:35:18, panjarekp pisze:
...że na dłuższy czas jest uziemnione auto...


No ja na wymianę okładzin i przetoczenie docisku czekałem 2 godziny wymiana sprzęgła to jakiś dzień roboty z przerwami
  
 
Dla zainteresowanych zamieszczam obrazek zespołu sprzęgła (ten akurat jest z Toyty Yaris, w Corolli dużo się nie różni).

  
 
Witam,

Odświeżam temat. Muszę kupić sprzęgło do corolli, niestety chyba razem z kołem dwumasowym/sztywnym. W internecie pewnie będzie taniej niż u mechanika, ale nie wiem za bardzo jak tego szukać i które sprzęgło będzie na pewno pasowało do corolli e12 2.0 d4d 90km. Z góry dziękuję za pomoc!
  
 
Cytat:
2018-01-13 17:23:05, Laura87 pisze:
Witam, Odświeżam temat. Muszę kupić sprzęgło do corolli, niestety chyba razem z kołem dwumasowym/sztywnym. W internecie pewnie będzie taniej niż u mechanika, ale nie wiem za bardzo jak tego szukać i które sprzęgło będzie na pewno pasowało do corolli e12 2.0 d4d 90km. Z góry dziękuję za pomoc!


Rozumowanie bez sansu.Warsztat kupuje czesci z przecietnie 20%rabatem wiec sprzedajac ci po cenie twojego zakupu w hurtowni juz zarobil na czesci plus zarobi na robociznie i bedzie to tzw zysk.
Jezeli przyjedziesz z wlasnymi czesciami to zaplacisz wiecej za robote bo warsztat nie dziala charytatywnie.
A jezeli np sprzeglo ktore kupisz bedzie wadliwe to bedzie twoj problem nie warsztatu i kto ci go na gwarancji wymieni bo nie sprzedawca z allegro.Reasumujac szukaj kogos kto naprawia Toyoty i pytaj za ile Ci wymieni sprzeglo kpl robota z czesciami.Oryginalnie jest Aisin i nie zakladaj zamiennikow bo pozniej ciezko chodzi pedal co jest meczace.
  
 
Cytat:
2018-01-13 17:23:05, Laura87 pisze:
Witam, Odświeżam temat. Muszę kupić sprzęgło do corolli, niestety chyba razem z kołem dwumasowym/sztywnym. W internecie pewnie będzie taniej niż u mechanika, ale nie wiem za bardzo jak tego szukać i które sprzęgło będzie na pewno pasowało do corolli e12 2.0 d4d 90km. Z góry dziękuję za pomoc!



Możemy polecić dwa zestawy do takiego auta. Zestaw ze sztywnym kołem STATIM 110.834 lub dla bardziej wymagających zestaw ze sztywnym kołem zamachowym AISIN OKT-803

Pozdrawiamy.

[ wiadomość edytowana przez: Sprzeglo_com_pl dnia 2018-01-15 13:29:14 ]

[ wiadomość edytowana przez: Sprzeglo_com_pl dnia 2018-01-15 13:54:48 ]
  
 
Dziękuję za pomoc! Pozdrawiam
  
 
1.5 roku temu wymieniałem sprzęgło w Carinie E. Za nowe sprzęgło dałem 310zł w Intercarsie, za robociznę 350zł (zwykły warsztat, nie aso).
  
 
Cytat:
2018-01-16 18:30:35, carinae20gli pisze:
1.5 roku temu wymieniałem sprzęgło w Carinie E. Za nowe sprzęgło dałem 310zł w Intercarsie, za robociznę 350zł (zwykły warsztat, nie aso).

Ale nie musiales wymieniac kola dwumasowego opuszczać zawieszenia i robic geometrii......Nie porównuj zabytku do współczesnego samochodu.
Koszt robocizny to około 1000 przeciętnie i na pewno warto wymienić przy okazji uszczelniacze polosi bo stare jeżeli nie ciekly to po zlozeniu bankowo się rozciekna.Uszczelniacze oryginal w ASO około 180 zl dwie sztuki,zamiennikow nie polecam.