Prośba do właścicieli aut toyota yaris z silnikiem 1,4 D4D

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam serdecznie .
Mam prośbę jak w tytule do użytkowników yarisów z silnikiem 1,4 D4D u których wszystko jest w porządku , mianowicie jakby ktoś z Was sprawdził u siebie czy na pompce paliwa gdzie jest założony filtr paliwa "grzybek" do odpowietrzania układu jest "twardy" po zakończonej jeździe , czy może da się kilka razy nim popompować zanim stanie się twardy. Mam problemy z silnikiem , z układem paliwowym , silnik potrafi zgasnąć w czasie jazdy , po wciśnięciu kilkukrotnym tego grzybka normalnie zapala i znowu można jeździć...Ale nawet podczas normalnej eksploatacji- jak nic się nie dzieje , to też po zakończonej jeździe można u mnie ten grzybek kilka razy wcisnąć zanim stanie się twardy . Jak to jest u Was ?
  
 
Cytat:
2018-03-11 13:09:47, artek04 pisze:
Witam serdecznie . Mam prośbę jak w tytule do użytkowników yarisów z silnikiem 1,4 D4D u których wszystko jest w porządku , mianowicie jakby ktoś z Was sprawdził u siebie czy na pompce paliwa gdzie jest założony filtr paliwa "grzybek" do odpowietrzania układu jest "twardy" po zakończonej jeździe , czy może da się kilka razy nim popompować zanim stanie się twardy. Mam problemy z silnikiem , z układem paliwowym , silnik potrafi zgasnąć w czasie jazdy , po wciśnięciu kilkukrotnym tego grzybka normalnie zapala i znowu można jeździć...Ale nawet podczas normalnej eksploatacji- jak nic się nie dzieje , to też po zakończonej jeździe można u mnie ten grzybek kilka razy wcisnąć zanim stanie się twardy . Jak to jest u Was ?


Pompka reczna twardnieje gdy pompujesz na wylaczonym silniku bo niema przepływu przez pompe wysokiego ciśnienia.Kiedy silnik pracuje już nieda się napompować żeby było twardo i w każdym innym momencie tez nie badzie twarda.
Silnik ci gasnie bo prawdopodobnie masz problem z wtryskami lub regulatorem paliwa na listwie lub instalacja el i trzeba to zdiagnozować.Prawdopodobnie jak Ci zgasnie to gdybys nie pompowal tylko odczekal ten sam czas tez by odpalil.
  
 
Dziękuję za odpowiedź.
Więc rozumiem iż to , że grzybek nie jest "twardy" na wyłączonym silniku cały czas ,tylko po tym jak popompuję kilka razy jest normalne.
Kol. Bigelektron jak się zgodzisz to bym podjechał do Ciebie na diagnostykę , a jeszcze pytanie co myślisz o różnej maści preparatach do czyszczenia wtrysków common rail , w necie pełno jest porad jakoby podłączyć sam preparat bezpośrednio do pompy- filtra paliwa , albo na pełny bak wlać ,ma to w ogóle jakiś sens , czy jednak nie warto próbować ?
  
 
Cytat:
2018-03-11 19:39:34, artek04 pisze:
Dziękuję za odpowiedź. Więc rozumiem iż to , że grzybek nie jest "twardy" na wyłączonym silniku cały czas ,tylko po tym jak popompuję kilka razy jest normalne. Kol. Bigelektron jak się zgodzisz to bym podjechał do Ciebie na diagnostykę , a jeszcze pytanie co myślisz o różnej maści preparatach do czyszczenia wtrysków common rail , w necie pełno jest porad jakoby podłączyć sam preparat bezpośrednio do pompy- filtra paliwa , albo na pełny bak wlać ,ma to w ogóle jakiś sens , czy jednak nie warto próbować ?

Zawsze ma sens bo jezeli powodem sa zanieczyszczenia ktore np zaklajstrowaly uklad paliwowy to niejednokrotnie pomaga.A jezeli juz cos sie uszkodzilo lub zuzylo to nie pomoze.Po tym co miales w baku i filtrze pisales o jakims czerwonym szlamie to mozna sie wszystkiego spodziewac.Wyglada na to ze jezdziles na oleju opalowym .Olej opalowy niema zwiazkow parafinowych ktore smaruja uklad ,ponadto aby wytracic czerwony barwnik w postaci osadu tzw chrzciciele stosuja kwas siarkowy ktory powoduje korozje wszystkiego ,podobnie jak oleje roslinne tzw bio komponenty.
  
 
Dziękuję Ci za cenne rady.
Ten czerwony szlam , to była woda w filtrze ( zamarznięta - taka papka) po felernym jednym tankowaniu paliwa na stacji paliw w Raciborzu , na oleju opałowym nie jeżdżę , jestem 100 % pewien paliwa , tylko to jedne tankowanie niestety , gdzie zapłaciłem za paliwo i wodę...
Jeżdżę yaris-ką już 9 rok i nigdy nie miałem z nią problemów , silnik pali na dotyk , chodzi jak zegarek, delikatnie sobie "cyka" , nigdy go nie żyłowałem , wymieniam regularnie co trzeba, do tego felernego tankowania ,niestety
Skoro radzisz ,że czyszczenie preparatem nie uszkodzi niczego to spróbuję , a zastosować go bezpośrednio na układ ( tzn.poprzez bay-pas przy filtrze ) czy wlać na cały bak paliwa? Który byłby najlepszy :
LIQUI MOLY DIESEL SPULUNG Oczyszczacz wtryskiwaczy (2666)
LIQUI MOLY PRO-LINE 5154 PŁYN DO CZYSZCZENIA WTRYSKIWACZY
TEC-2000 Diesel Injector Cleaner do wtryskiwaczy
Albo któryś z STP ?