Alufelgi - regenerować czy nowe - Rav 4 II. Jakie max ET?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kupiłem nowe kapcie (Nokian Weatherproof Suv) i przed przerzutką widzę, że felgi wyglądają fatalnie: lata nabijania ciężarków zrobiły swoje, odłazi lakier, obraz nędzy i rozpaczy...
Oponiarz radzi regenerację: felgi proste więc powinienem się zmieścić w 500 zł. Rozpoczynam poszukiwania w necie: oferty zachęcające: 90-100 zł/szt - malowanie proszkowe. Dzwonię, zaczynają się schody: ceny w ofertach to netto, malowanie podstawowym kolorem, bez szlifowania, ew. prostowania itd. Pytam wprost ile wezmą - 180-200 zł/szt w tym będzie cena wypożyczenia felg zastępczych + przerzutki opon.
Podsumowując: 800 zł za cztery felgi i gwarancji nie ma, że jeszcze coś po piaskowaniu nie wyjdzie. Stary jestem i zauważyłem, że zwykle wychodzi...
Macie jakieś doświadczenia z regeneracją felg? Możecie polecić sensowną lakiernię?

Opcja druga: nówki sztuki. Znany portal oponiarski: Anzio - 340 zł, Enzo 350, Dezent, CMS - 380 zł (podaję tylko te, które wizualnie mi się podobają - jeżeli któreś mają kiepską opinię- proszę o sygnał) 1300 - 1500zł: drożej niż regeneracja ale materiał nie jest zmęczony więc może warto dołożyć.
Tutaj proszę o radę bardziej doświadczonych. W oryginalnych felgach mam otwór centralny 60,1mm i odsadzenie 35mm. Jeżeli chodzi o wycentrowanie to nie ma problemu: pierścienie załatwią sprawę - na co zwracać uwagę: jak najmniejsza różnica w średnicach/nie ma znaczenia?
Kwestia ET - w jakich przedziałach mogę się poruszać: wskazane felgi maja odsadzenie od 38 do 40 mm: mieszczą się w dopuszczalnych granicach?

Moja nastolatka: Rav 4, 2.0, 4WD, 2003, benzyna - za rady: sprzedać i kupić coś lepszego uprzejmie dziękuję
  
 
Też w tym roku tak szukałem felg do camry – na początek chciałem kupić używane, ale używane to w sumie z allegro więc nie wiadomo co mi tak naprawdę przyślą z drugiego końca kraju. Poza tym używki mogą mieć zmęczenie materiału, niewidoczne pęknięcia, itp., i w sumie też nie takie tanie, bo wydać kilkaset złotych na felgi niewiadomego pochodzenia, być może z pojazdu powypadkowego, to żaden interes. U mnie w mieście używek w tym rozmiarze nie mieli, żeby na miejscu coś wybrać. W końcu padło na nowe – za komplet nowych Anzio Light zapłaciłem 1260zł (kupione z oponeo). W tej cenie były już w komplecie pierścienie centrujące i nakrętki i dostawa kurierem.

Jak chcesz sprawdzić rozmiar felg, w tym ET, otwór centralny, rozstawy śrub, itp., to jest strona:
https://www.wheel-size.com/
Ja wg tej strony szukalem felg do swojego samochodu i pasują idealnie. Kupiłem w rozmiarze: 6.5 cala x 15 cali; ET45 mm; rozstaw śrub: 5 x 114.3 mm; otwór centralny 70.1 mm.

[ wiadomość edytowana przez: carinae20gli dnia 2018-06-19 00:10:38 ]
  
 
super strona z tymi rozmiarami, dzięki
  
 
Cytat:
2018-06-19 06:26:45, tomi150 pisze:
super strona z tymi rozmiarami, dzięki

Odnosnie Felg lakierowanych regenerowanych i nowych tez to taka mala uwaga.Wazne aby stozki nakretek lub srub mocujacych mialy wlasciwe katy.Trzeba miec swiadomosc co zapobiega odkrecaniu i luzowaniu sie srob mocujacych kolo.A sa to nie gwinty samohamowne a wlasnie powierzchnia stozkowa tego co wkrecamy i czym dociskamy felge.Jezeli felga ma stozek o innym kacie niz nakretka wtedy powiezchnia ich styku i docisku jest zadna w zwiazku z czym sila tarcia rowniez a to ona zabezpiecza przed odkreceniem.
Ostatnio mielismy przypadek tak zalakierowanych stozkow felgi ,tak grubo pomalowanych ze dokrecone standardowym 103 Nm odkrecaly sie podczas jazdy.
  
 
Też brałem pod uwagę Anzio Light - 5 lat gwarancji, polski producent!
Ostatecznie kupiłem Enzo W - o wyborze zdecydował jedynie wygląd: przymierzyłem oba modele wirtualnie i dla SUV-a Anzio wydały mi się zbyt delikatne. Zaznaczam, to bardzo subiektywna ocena.
Zaskoczyła mnie obsługa (kupiłem w tym samym serwisie) Rano zadzwonił przedstawiciel, zapytał o model samochodu, rocznik i takie tam - zanim zdążyłem powiedzieć, że chciałem sam do nich dzwonić aby ustalić jakie nakrętki dobrać (wykończenie, długość gwintu) powiedział, że w przesyłce będą już nakrętki, ba, nawet pierścienie centrujące! Wow, można?

Co do starych felg, to jeszcze pomyślę. Znalazłem lakiernię proszkową, której właściciel nie zaczyna rozmowy od ceny wyjściowej i nie nadużywa zwrotu "to zależy" - ze świecą szukać ale chyba dam spokój z regeneracją. Uwzględniając, że większość wykona podobny tok rozumowania jak my, to nie mam szans na ich sprzedaż.