Drgania przy przyśpieszaniu LADA NIVA

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak w temacie, przy przyśpieszaniu drga mocno lewarek zmiany biegów.
Jak puszcze nogę z gazu to drgania ustępują.
Wymiana tylnego mostu (stary był w kiepskim stanie) pomogła ale tylko podczas jazdy.
Przy przyśpieszeniu problem dalej występuje.
Macie może jakieś pomysły na co zwrócić uwagę?
  
 
Jakie przełożenie jest w przednim, a jakie w tylnym moście?

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
11/43 w obu
  
 
poduszki i ich mocowania, wszystkiego, silnika, skrzyni i transferu
  
 
Gumy posprawdzane i wyglądają całkiem dobrze.
Po zdemontowaniu wałów przedniego a później na zmianę tylnego nic to nie dało.
Drgania nie znikły, więc to nie wina wałów i mostów.
Jedynie co znalazłem to pęknięty przegub elastyczny między skrzynią a reduktorem.
Zamawiam i dam znać czy to coś pomoże. Oby......

[ wiadomość edytowana przez: virus78 dnia 2016-03-07 22:04:55 ]
  
 
A pewnie ze tak. To jest w nivie bardzo ważny element, tak samo jak i wycentrowanie reduktora względem skrzyni.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Wymieniony przegub elastyczny i 2 krzyżaki na tylnym wale.
W końcu oczekiwany efekt: nie trzepie lewarkiem.
Szkoda tylko że kupę kasy umoczyłem w wymianę mostów.....

Jeszcze falujące obroty (muszę wyczyścić silniczek krokowy) i będę śmigał Niwką


[ wiadomość edytowana przez: virus78 dnia 2016-03-16 10:13:14 ]
  
 
Cytat:
virus78 pisze: Szkoda tylko że kupę kasy umoczyłem w wymianę mostów.....


nie ty pierwszy i nie ostatni teraz będziesz wiedział po co jest To forum
  
 
Niestety czyszczenie silniczka krokowego nie pomogło.
Silnik na luzie czasem ma prawidłowe obroty, czasem na gazie prawie gaśnie a czasem utrzymuje na benzynie 3000 obrotów ;/
Pewnie trzeba wymienić silniczek krokowy na nowy,....

[ wiadomość edytowana przez: virus78 dnia 2016-03-23 19:31:04 ]
  
 
Silniczek krokowy do wymiany albo parametry auta się zmieniły w sensie ilość koni czy coś i komputer podaje inne komendy do silniczka dzisiaj się dowiedziałem o tym rozwiązaniu od gazownika który z tym walczył, przed wymianą można spróbować udać się do elektromechanika.
Pozdrawiam
  
 
Czy podpinałeś komputer przez OBD2? Można się wielu ciekawych rzeczy stamtąd dowiedzieć. Bez tego to trochę błądzenie we mgle.
  
 
Cytat:
2016-06-15 17:48:44, polscykl pisze:
dzisiaj się dowiedziałem o tym rozwiązaniu od gazownika



Ja w życiu nie spotkałem na żywo kumatego gazownika
  
 
Cytat:
2016-06-16 18:19:42, Kamil_H pisze:
Ja w życiu nie spotkałem na żywo kumatego gazownika


Widocznie nie było Ci dane
W Zielonej Górze czasami można się zdziwić.
  
 
Niestety wymiana silniczka krokowego nic nie dała.
  
 
Żeby zdiagnozować silniczek to go po prostu odłącz - na pewno pojawi się check-engine, ale sprawdzisz czy obroty dalej tak się zmieniają. Jak nie to coś przy silniczku, jak tak to szukasz dalej.
W tej chwili przychodzą mi do głowy trzy rzeczy, które mogą powodować wzrost obrotów:
1. uszkodzony przepływomierz - podaje za wysoką wartość przepływu powietrza
2. uszkodzony czujnik temperatury zasysanego powietrza - podaje za niską temperaturę
3. uszkodzony czujnik położenia przepustnicy - podaje za dużą wartość otwarcia przepustnicy
Ale to i tak dziwne że przy zamkniętej przepustnicy wchodzi na tak wysokie obroty. Jednak bym się przyjrzał kolektorowi dolotowemu w okolicach silniczka krokowego, a dokładnie w jego gnieździe. Może jest jakaś nieszczelność w kanale w którym owy silniczek reguluje przepływ na biegu jałowym?
  
 
Moje doświadczenie życiowe mi podpowiada, że może to być przepływka, albo też może być nie szczelny układ dolotowy.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
A może kable dochodzące do silniczka?
Jak raz ruszyłem kablem (gdy chodził normalnie) nagle zaczął wariować.
Może przypadek a może tu szukać problemu.
  
 
Silnik krokowy działa bardzo wolno, więc odpada. Zresztą, na rozgrzanym silniku możesz kable wypiąć i nie będzie żadnych zmian w pracy silnika.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
Jedna rzecz którą zauważyłem:
obroty szaleją (2500 na luzie) jak silnik się zagrzeje.
Zimny chodzi super.
Zdziwił mnie brak aluminiowej rury doprowadzającej ciepłe powietrze od kolektora do filtra powietrza.
Może tu szukać winy.
Spróbuję kupić i założyć może pomoże.....
  
 
Cytat:
2017-03-21 20:57:34, virus78 pisze:
Zdziwił mnie brak aluminiowej rury doprowadzającej ciepłe powietrze od kolektora do filtra powietrza. Może tu szukać winy. Spróbuję kupić i założyć może pomoże.....



Nie pomoże.